De pups van Lisa en Dop
Ik vind Lisa best ruw doen tegen de pups, maar ze protesteren niet. Denk dus dat het er bij hoort.
Gisteren was Jet (baasje van Dop) hier en zij vertelde me dat Sam net zo wild deed met de pups.
Als de bel gaat staat Lisa meteen op voor een begroeting. Als er toevallig een pup aan een tepel hangt valt die er gewoon af, beetje zielig hoor. Probeer dat te verhoeden, maar je ziet niet altijd alles aankomen en zoiets gebeurt in een flits.
Groetjes, Erna.
Gisteren was Jet (baasje van Dop) hier en zij vertelde me dat Sam net zo wild deed met de pups.
Als de bel gaat staat Lisa meteen op voor een begroeting. Als er toevallig een pup aan een tepel hangt valt die er gewoon af, beetje zielig hoor. Probeer dat te verhoeden, maar je ziet niet altijd alles aankomen en zoiets gebeurt in een flits.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Kleine hondjes zijn best soepel, maar toch...
Kan me voorstellen dat je met ogen op steeltjes de boel in de gaten houdt.
In onze ogen is het trouwens al snel ruw.
Het regelen van de zaken met de kleintjes ziet er ook niet altijd lief uit.
Kan me voorstellen dat je met ogen op steeltjes de boel in de gaten houdt.
In onze ogen is het trouwens al snel ruw.
Het regelen van de zaken met de kleintjes ziet er ook niet altijd lief uit.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Lisa gaat van het ene uiterste naar het andere. Vandaag heeft ze een aantal keren haar kinderen alleen gelaten, gaat ze ergens anders liggen. Het is wel zo dat ze naar de pups toe gaat als ze geluidjes maken. Heb niet de indruk dat de pups het vervelend vinden, ze liggen dan heerlijk te slapen.
Lisa gaat met liggen in de werpkist nu heel voorzichtig te werk, ze laat zich heel voorzichtig onderuit zakken, ze leert het wel.
Groetjes, Erna.
Lisa gaat met liggen in de werpkist nu heel voorzichtig te werk, ze laat zich heel voorzichtig onderuit zakken, ze leert het wel.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
ha,ha, ha, ja wie weet. Als je ziet hoe die puppies nu over haar poten heen klauteren, in haar nek kruipen en met zijn vieren een aanval op de tepels doen, dan snap ik wel dat ze al en toe een rondje door de kamer wil maken. Hoe zou een hond met 10 pups dit oplossen, die wordt gewoon belaagd door het spul.
Je kan wel blijven kijken hoor, soms is er een met moeite bovenop Lisa gekropen om er vervolgens aan de andere kant weer af te vallen.
Vanavond lag er een op Lisa d'r achterpoten, vond het een leuk gezicht. Dus fototoestel gepakt. Dit keer was ik te laat want Lisa strekte net haar achterpoten en de pup lag gelijk een stukje verderop.
De Raad van Beheer is snel, ik heb de rekening al binnen.
Groetjes, Erna.
Je kan wel blijven kijken hoor, soms is er een met moeite bovenop Lisa gekropen om er vervolgens aan de andere kant weer af te vallen.
Vanavond lag er een op Lisa d'r achterpoten, vond het een leuk gezicht. Dus fototoestel gepakt. Dit keer was ik te laat want Lisa strekte net haar achterpoten en de pup lag gelijk een stukje verderop.
De Raad van Beheer is snel, ik heb de rekening al binnen.
Groetjes, Erna.
Er zijn kennelijk wel hondjes, die niet bij hun kroost weg te krijgen zijn, maar zowel Norma als Adah gingen ook al gauw eens een poosje de hort op. Als de pups lekker warm blijven, maakt dat ook niks uit.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
-
Renate
Nee hoor, ze kunnen niet horen en niet zien. Alleen voelen en heel goed ruiken. Daarom is het ook zo belangrijk dat ze van het begin af aan aan mensen gewend raken, dus dicht tegen je aan houden en je geur en adem in zijn neusje laten komen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wubke, in mijn persoonlijk album staat een foto van jouw Jules, 4 dagen oud, met Sanne, die de verplichte "Als je zomaar even zit te zitten of je kijkt tv, dan pak je eens een pup vanwege het mens-hondcontact"oefening uitvoert. Wat onze kids trouwens absoluut geen straf vonden.Hahaha. 
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.