Rosa
Re: Rosa
Hier ook beestenweer Elske.
Fijn, dat jij ook weer terug bent.
Fijn, dat jij ook weer terug bent.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Elske wat jammer. Op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je moet geven aan haar. Vers vlees lijkt me voor een hond toch echt het lekkerste.
Geven jullie ook tussendoortjes aan haar?
En misschien kleinere porties per keer geven, ook savonds. Ze zal toch een keer honger krijgen zou je denken. Als dat lukt kan je daarna de hoeveelheid weer een beetje opvoeren.
Het lijkt me heel lastig als de hond zo slecht eet.
Martine is dat ook niet het geval met Bobbie? En hoe los jij dit op.
Geven jullie ook tussendoortjes aan haar?
En misschien kleinere porties per keer geven, ook savonds. Ze zal toch een keer honger krijgen zou je denken. Als dat lukt kan je daarna de hoeveelheid weer een beetje opvoeren.
Het lijkt me heel lastig als de hond zo slecht eet.
Martine is dat ook niet het geval met Bobbie? En hoe los jij dit op.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Als ze een lastige eter is zou dat het kunnen zijn. Het is het proberen waard om op kamertemperatuur te geven.ewhuitema schreef:Ze krijgt heel weinig tussendoortjes, en als ze niet eet helemaal geen.
Ze krijgt de Carnibest zo uit de koelkast. Te koud denk je?
Ik ken dat eetgedrag helemaal niet gelukkig, Lisa zou het desnoods bevroren opeten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zeker moeilijk. Fija zou het ook niet uitmaken hoe of ze het krijgt. Ook zij staat altijd lege bakken uit te likken en als ze de kans krijgt gaat ze onder Adahs kop met haar meeëten.
Maar ik denk dat kou zeker niet meehelpt, dat is ook de reden dat slecht etende honden vaak wel warm diner lusten.
Maar ik denk dat kou zeker niet meehelpt, dat is ook de reden dat slecht etende honden vaak wel warm diner lusten.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Stapper krijgt het ook koud.
Hap slik weg....
Ik vind het ook onbegrijpelijk.
Vers vlees is toch het heerlijkst voor een hond zou je denken.
Balen hoor..
Hap slik weg....
Ik vind het ook onbegrijpelijk.
Vers vlees is toch het heerlijkst voor een hond zou je denken.
Balen hoor..
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Toen Diesel er net was, at Bobbie ineens een stuk beter omdat Diesel na zijn bak gewoon verder ging met die van Bobbie en die dat hem uiteraard niet gunde; jij krijgt het niet, desnoods eet ik het zelf maar op.Erna schreef: Martine is dat ook niet het geval met Bobbie? En hoe los jij dit op.
Inmiddels is Diesel ook uitgekeken op het voer en houdt het bij zijn eigen bak, die hij niet meer direct leeg eet.
Ik maak me allang niet meer druk om het eten, want ze doen het beiden goed en zijn kerngezond. Ik zet 2 x per dag de brokjes klaar en laat dat gewoon staan. Ze eten als ze trek hebben, en dat is niet vaak maar kennelijk wel voldoende; ze zijn beiden prima op gewicht. Afgezien van een incidenteel beloningsbrokje in het bos, krijgen ze geen tussendoortjes. Alleen als we pasta hebben gegeten (zijn ze gek op) mogen ze na het eten de borden aflikken zodat die borden schoon de vaatwasser in gaan. Wel zo handig...
Af en toe hebben ze een pens-dag om hun darmen te reinigen. Op die dagen zijn de bakjes bij wijze van spreken al leeg voor ze de grond raken, zo lekker vinden ze dat. Ik merk wel dat ze de dag daarna nauwelijks willen eten, die saaie brokjes zijn toch een stuk minder maar wel heel erg goed voor ze; kennelijk hopen ze elke keer dat ze dan toch weer pens krijgen.
Ik weet dat het advies is om het eten na een tijdje weg te halen, maar hier in huis zou ik eigenlijk niet weten waarom ik dat zou doen; ik heb geen andere dieren en kleine kinderen die ermee zouden kunnen gaan spelen. Ik vul wel een paar keer per dag hun drinkbakken (binnen en buiten) met vers water, drinken doen ze veel en de hele dag door. Alhoewel ik me soms wel eens afvraag of ze wel voldoende vocht binnenkrijgen; het zijn beide enorme knoeiers; er loopt altijd een enorm waterspoor de kamer in als er een heeft gedronken.
Ook hier merkte ik dat ze bij verandering van voer een tijdje veel beter aten. Dat is gewoon de nieuwigheid, uiteindelijk vervallen ze toch steeds in hun oude eetgedrag. Ik hou het dus nu bij Cavom want dit bevalt mij het beste.
Mijn advies zou dus zijn dat je je er gewoon niet druk om moet maken; als ze ècht honger heeft gaat ze heus wel eten.
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik zou onze honden niet zoveel kunnen laten eten als ze willen want dan worden het rolmopsen, dus hier geen bakken met brokken die er de hele dag staan. Met 2 is het ook moeilijk controleren of er bijvoorbeeld door 1 niet gegeten wordt vanwege ziekzijn o.d.
Maar ik begrijp dat Rosa echt graatmager is?
Maar ik begrijp dat Rosa echt graatmager is?
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Áls het een keer gebeurt dat een bak niet leeg gaat, zet ik de eter apart en kijk het eventjes aan. Daarna verdwijnen de brokken en worden pas na een tijdje opnieuw aangeboden. Dit komt heel zelden voor, want Finny en Guusje zijn zonder meer goede (alles) eters.
Ik zou Rosa hele kleine beetjes geven, net zolang dat ze die portie in een keer op eet en dan vergroten.
Als je brokjes gooit, eet ze die dan wel?
Hoe kan een hond eten nu niet interessant vinden
?
Vlees geef ik ook op kamertemperatuur, maar volgens mij lusten ze het ook bevroren
.
Ik zou Rosa hele kleine beetjes geven, net zolang dat ze die portie in een keer op eet en dan vergroten.
Als je brokjes gooit, eet ze die dan wel?
Hoe kan een hond eten nu niet interessant vinden
Vlees geef ik ook op kamertemperatuur, maar volgens mij lusten ze het ook bevroren
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Maar dan nog, vlees ruikt voor een hond beter wanneer het niet te koud is.
Voor de spijsvertering lijkt het mij trouwens ook beter, zeker voor een kies-
kauwer.
Voor de spijsvertering lijkt het mij trouwens ook beter, zeker voor een kies-
kauwer.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Het lijkt me erg lastig als een hond niet eet
je blijft toch van alles proberen.
Hier hebben we er geen last van,Boy eet echt alles schrokt alles naar binnen dusdanig dat je denkt proeft hij wel wat
gaat daarna "onopvallend"
zitten tot dat Missy d'r bak leeg heeft. Afpakken doet hij het niet maar ze zal toch maar wat laten liggen
en daar moet je dan wel bij zijn natuurlijk.
Hier hebben we er geen last van,Boy eet echt alles schrokt alles naar binnen dusdanig dat je denkt proeft hij wel wat
zitten tot dat Missy d'r bak leeg heeft. Afpakken doet hij het niet maar ze zal toch maar wat laten liggen

Gelukkig! Misschien is één maaltijd per dag wel voldoende voor haar.ewhuitema schreef:Heb vanmorgen 70 g. op kamertemperatuur gegeven. Geen hap.
Vanavond in één keer op.
Wat een verschil met Lisa, zij zou er bij wijze van spreken een moord voor doen. Jat het eten van de kat als ze de kans krijgt. En vanavond bij de club staat ze bij iedereen te bietsen. Krijgt ook nog vaak wat omdat de mensen het zo leuk vinden dat ze er voor op haar achterpoten gaat staan en gelijktijdig zwaaien met de voorpoten.