Diesel.
Re: Diesel.
Leuk zo'n ontmoeting, jammer dat je daar zelf niet liep op dat moment.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk hoor, was je er zelf maar bij geweest.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Net na de overlijdensberichten in het clubblad, viel mijn oog direct op "een pup van Fieke en Jonas", ik zag het zo vluchtig, dat ik eerst erg schrok, maar dat viel mee gelukkig; dit stond niet onder overleden smousjes, maar onder herplaatsingen.
Djoeke, één van de drie teefjes uit het meganest van Fieke en Bobbie was herplaatst! Aangezien ik eerst Dorien gesproken wilde hebben, heb ik er nog niet eerder op gereageerd; misschien wist Dorien wat er aan de hand was. Ik heb Dorien echter zojuist gesproken en zij was ook erg geschrokken en wist ook van niets. Dat een hondje herplaatst moet worden, hebben we alle begrip voor, maar dat niemand Dorien eerst op de hoogte heeft gebracht, vinden we een beetje onbegrijpelijk. We willen graag weten hoe het met onze pups gaat; nu weten we niet eens waar ze woont. En heeft niemand aan de mogelijkheid gedacht dat ze misschien zelf voor haar pup had willen zorgen? Dat is overigens niet het geval, maar we vinden dit eigenlijk niets voor de club om haar zo te passeren. Alle bestuursleden zouden toch zelf ook willen weten wat er met hun pups gebeurt, mocht dit ze zelf ook eens overkomen? Beetje raar...
We gaan ervan uit dat Djoeke het nu fijn gaat krijgen, maar we dachten eigenlijk dat ze het dat al had. De nieuwe eigenaars zijn destijds toch ook door Dorien "goed bevonden"?
Ik wil geen stennis maken, maar wel graag weten of dit inderdaad de manier is waarop hondjes worden herplaatst?
groet, Martine
Djoeke, één van de drie teefjes uit het meganest van Fieke en Bobbie was herplaatst! Aangezien ik eerst Dorien gesproken wilde hebben, heb ik er nog niet eerder op gereageerd; misschien wist Dorien wat er aan de hand was. Ik heb Dorien echter zojuist gesproken en zij was ook erg geschrokken en wist ook van niets. Dat een hondje herplaatst moet worden, hebben we alle begrip voor, maar dat niemand Dorien eerst op de hoogte heeft gebracht, vinden we een beetje onbegrijpelijk. We willen graag weten hoe het met onze pups gaat; nu weten we niet eens waar ze woont. En heeft niemand aan de mogelijkheid gedacht dat ze misschien zelf voor haar pup had willen zorgen? Dat is overigens niet het geval, maar we vinden dit eigenlijk niets voor de club om haar zo te passeren. Alle bestuursleden zouden toch zelf ook willen weten wat er met hun pups gebeurt, mocht dit ze zelf ook eens overkomen? Beetje raar...
We gaan ervan uit dat Djoeke het nu fijn gaat krijgen, maar we dachten eigenlijk dat ze het dat al had. De nieuwe eigenaars zijn destijds toch ook door Dorien "goed bevonden"?
Ik wil geen stennis maken, maar wel graag weten of dit inderdaad de manier is waarop hondjes worden herplaatst?
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik kan mij goed voorstellen dat Dorien zich gepasseerd voelt.
Heeft zij bij het plaatsen van de pups niet afgesproken dat, als er wat is, contact met de fokker opgenomen moet worden?
Heeft zij bij het plaatsen van de pups niet afgesproken dat, als er wat is, contact met de fokker opgenomen moet worden?
Charlotte
Is dat misschien ook het hondje wat zonodig "s avonds gehaald moest worden
en toen nog een heel eind moest rijden?
Maar inderdaad, afspraken daarover is tussen fokker en koper.
en toen nog een heel eind moest rijden?
Maar inderdaad, afspraken daarover is tussen fokker en koper.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Geen idee wat daarover de 'afspraak' is, maar wij hebben inderdaad ook bij alle pups gezeg: 'Als er wat is, neem dan contact met ons op'. En dat is ook gebeurd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Was me in het blad ook al opgevallen, maar verbaasde me dat we dat via Martine nog niet hadden gehoord.... maar dit verklaart een boel. Wat je niet weet kan je ook niet doorvertellen tenslotte. Inderdaad jammer, maar vind de verantwoordelijkheid in eerste instantie bij het baasje liggen om zich aan met de fokker gemaakte afspraken te houden. Denk dat er ook gewoon een groot verschil is tussen de fokkers. Genoeg mensen die een nestje grootbrengen omdat het nu eenmaal moet en er verder weinig meer mee doen, die ervaren het misschien zelfs als een belasting als ze de problemen van een inmiddels volwassen hond op hun dak krijgen.
Ik zou het als fokker zeker ook willen weten hoor, maar besef me wel dat niet iedereen zo fanatiek met zijn of haar hond bezig is als wij.
Ik zou het als fokker zeker ook willen weten hoor, maar besef me wel dat niet iedereen zo fanatiek met zijn of haar hond bezig is als wij.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Het melden aan de fokker is zeker de taak van de eigenaar en ook ik heb eigenlijk toen het blad werd klaargemaakt aangenomen, dat Dorien dit wist.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat verschil is er ook, en mag er ook zijn.
Als er aan de verplichting is voldaan, moet dat ook voldoende kunnen zijn.
Maar met zo'n jong hondje vind ik het net weer ietsje anders. Dan zou je toch het eerst aan de fokker denken, dunkt me....
Als er aan de verplichting is voldaan, moet dat ook voldoende kunnen zijn.
Maar met zo'n jong hondje vind ik het net weer ietsje anders. Dan zou je toch het eerst aan de fokker denken, dunkt me....
Charlotte
Zou ik ook doen hoor, maar niet iedereen zit er op dezelfde manier in. Ik weet ook niet wat Dorien met de nieuwe eigenaren heeft afgesproken.
groetjes, Karin
Jammer dat die mensen Dorien niet op de hoogte hebben gebracht.
Met de rits wisten ze het waarchijnlijk nog niet, anders hadden ze het toen wel verteld denk ik.
Met de rits wisten ze het waarchijnlijk nog niet, anders hadden ze het toen wel verteld denk ik.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nee, kennelijk was het zoals er staat "sinds kort" en ik denk dat ze zich wel ongelukkig met de situatie voelden en daarom Dorien niet benaderd hebben. Uiteraard heel jammer.
Maar ook jammer dat het artikel in Landleven veel mensen de indruk heeft gegeven dat smousjes geschikte hondjes voor het buitenleven zijn, lekker vrij op het erf achter het ongedierte aan. Dat was misschien vroeger zo , zeker in de tijd dat men er niet zo om maalde als dat erfhondje werd doodgereden, verdween o.d., maar niet in de huidige tijd waar smouzen toch echt gezinshonden zijn.
Maar ook jammer dat het artikel in Landleven veel mensen de indruk heeft gegeven dat smousjes geschikte hondjes voor het buitenleven zijn, lekker vrij op het erf achter het ongedierte aan. Dat was misschien vroeger zo , zeker in de tijd dat men er niet zo om maalde als dat erfhondje werd doodgereden, verdween o.d., maar niet in de huidige tijd waar smouzen toch echt gezinshonden zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik wil het heel graag weten hoor, want bij mij gaan alle voelsprieten bijMary schreef:Is dat misschien ook het hondje wat zonodig "s avonds gehaald moest worden en toen nog een heel eind moest rijden?.
zoiets op scherp.
Dat weet ik niet meer, ik zie Dorien waarschijnlijk morgen, dan zal ik het vragen.
-wordt vervolgd-
-wordt vervolgd-
Djoeke is naar het gezin gegaan dat als allereerste dolblij aan de telefoon hing toen het nest geboren was. Daar werden we toen helemaal door overrompeld, dit was zo snel, weet je nog, er kon nog immers van alles fout gaan. Dit is ook het gezin met 3 jonge kinderen dat tijdens een sneeuwstorm hopeloos verdwaald was in Haarlem en er toen uren over heeft gedaan om Doriens huis te vinden. Ze waren echt super-enthousiast!
Het is ongetwijfeld een beslissing geweest die ze heel moeilijk konden nemen, maar waar ze echt in het belang van het hondje toe hebben moeten besluiten.
Denken jullie trouwens dat de club de nieuwe adres/mailgegevens van Djoeke aan Dorien zouden willen verstrekken? Ik kan me zo voorstellen dat ze dit graag zou willen weten.
groet, Martine
Het is ongetwijfeld een beslissing geweest die ze heel moeilijk konden nemen, maar waar ze echt in het belang van het hondje toe hebben moeten besluiten.
Denken jullie trouwens dat de club de nieuwe adres/mailgegevens van Djoeke aan Dorien zouden willen verstrekken? Ik kan me zo voorstellen dat ze dit graag zou willen weten.
groet, Martine
Dat merkt ze wel vanzelf wanneer ze dat gaat vragen.Martine schreef: Denken jullie trouwens dat de club de nieuwe adres/mailgegevens van Djoeke aan Dorien zouden willen verstrekken? Ik kan me zo voorstellen dat ze dit graag zou willen weten.
groet, Martine
Zou mij kunnen voorstellen dat daar hier geen antwoord op komt.
Gisteren kwamen Dorien en Fieke gezellig langs en het viel Dorien direct op dat de hondjes een stuk rustiger en beheerster zijn. Met name als zij komen zijn ze hier normaal helemaal door het dolle van blijdschap...
Het lijkt erop dat onze nieuwe lifestyle aanslaat!
Het lijkt erop dat onze nieuwe lifestyle aanslaat!
Kijk...dat motiveert toch wel heel erg 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011