Welke cursus?
Wat goed van Jan Hein en Desi. Knap hoor om op deze leeftijd al zo ver te zijn.
Ben benieuwd wat voor cursussen Desi allemaal nog gaat halen.
Jan Hein en Desi zijn wel een gouden koppel hoor, de foto's van hen beide op de bank terwijl Jan Hein een boek leest vind ik heel erg leuk.
Groetjes, Erna.
Ben benieuwd wat voor cursussen Desi allemaal nog gaat halen.
Jan Hein en Desi zijn wel een gouden koppel hoor, de foto's van hen beide op de bank terwijl Jan Hein een boek leest vind ik heel erg leuk.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Desi
-
Desi
Ach, wat jammer nou. Ze hebben zo hun best gedaan........
Heeft Jan Hein een idee wat er mis ging of liep het gewoon niet lekker.
Even een dipje en dan.......
voor de herkansing, met goede moed
Heeft Jan Hein een idee wat er mis ging of liep het gewoon niet lekker.
Even een dipje en dan.......
voor de herkansing, met goede moed
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Desi
Ja, Jan Hein was vanavond te nochalant met alles! Helaas de herkansing is : cursus overnieuw!!
Weer 13 weken staan in de kou; ik weet niet of Jan Hein dat wel wil!!
Ik had al gezegd dat ik de B zou gaan doen, en dan zou Jan Hein in maart naar de behendigheid gaan. Maar om nu eerst de A weer te doen??
Ik had al gezegd dat ik de B zou gaan doen, en dan zou Jan Hein in maart naar de behendigheid gaan. Maar om nu eerst de A weer te doen??
Wat jammer Anja, Jan Hein zal nu wel balen denk ik. Een beetje zuur is het wel dat het vorige week wel goed ging en nu jammer genoeg minder. De andere mensen hadden mazzel dat het bij hen net andersom was.
Jan Hein kan volgend seizoen toch evengoed behendigheid gaan doen, of laten ze Desi niet toe zolang ze d'r A diploma niet heeft.
Lisa heeft ook geen A diploma,(gehoorzame hond) toch mag ze gewoon mee doen met de fly ball. Het gaat er meer om dat de hond goed naar je luistert. Dat ze komt als ze geroepen wordt en niet zomaar haar eigen gang wil gaan.
Desi moet goed onder appel staan, en volgens mij gaat dat goed tussen Jan Hein en Desi.
Groetjes, Erna.
Jan Hein kan volgend seizoen toch evengoed behendigheid gaan doen, of laten ze Desi niet toe zolang ze d'r A diploma niet heeft.
Lisa heeft ook geen A diploma,(gehoorzame hond) toch mag ze gewoon mee doen met de fly ball. Het gaat er meer om dat de hond goed naar je luistert. Dat ze komt als ze geroepen wordt en niet zomaar haar eigen gang wil gaan.
Desi moet goed onder appel staan, en volgens mij gaat dat goed tussen Jan Hein en Desi.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Jajo
Ik vind het op zijn minst vreemd dat er geen herexamen is. Je werkt met levend materiaal en dat kan en mag wel eens een dip-dag hebben. Links- of rechts-om.
Als je de hele cursus opnieuw zou moeten doen om het diploma te halen, gaat de hond zich oeverloos vervelen bij oefeningen die hij allang kent en waar hij toevallig op het moment van het examen niet gemotiveerd genoeg voor was.
Ik vind het, of slecht inzicht van de hondenschool, of geldklopperij.
Helemaal onterecht dat Jan-Hein zich nu rot zou voelen. Mensen en honden kunnen allebei even niet de klik hebben en daar moet je niet moeilijk over doen.
Ze moeten alle gezakten gewoon drie weken de tijd geven voor een herkansing en in die drie weken weten de eigenaren best hoe ze moeten handelen om het voor elkaar te krijgen.
En leg er niet zo veel druk op. Als dat diploma alleen van belang is voor het vervolg, dan is het slechts een stapje en niet meer dan dat. Het is geen bewijs. Jan Hein en Desi zijn al maatjes en dan is het goed uitvoeren van commando's alleen het gevolg van optimale aandacht van beide kanten, hond en mens.
Jan Hein, schuif dat rot gevoel aan de kant. Zinloos.
Jozé
Als je de hele cursus opnieuw zou moeten doen om het diploma te halen, gaat de hond zich oeverloos vervelen bij oefeningen die hij allang kent en waar hij toevallig op het moment van het examen niet gemotiveerd genoeg voor was.
Ik vind het, of slecht inzicht van de hondenschool, of geldklopperij.
Helemaal onterecht dat Jan-Hein zich nu rot zou voelen. Mensen en honden kunnen allebei even niet de klik hebben en daar moet je niet moeilijk over doen.
Ze moeten alle gezakten gewoon drie weken de tijd geven voor een herkansing en in die drie weken weten de eigenaren best hoe ze moeten handelen om het voor elkaar te krijgen.
En leg er niet zo veel druk op. Als dat diploma alleen van belang is voor het vervolg, dan is het slechts een stapje en niet meer dan dat. Het is geen bewijs. Jan Hein en Desi zijn al maatjes en dan is het goed uitvoeren van commando's alleen het gevolg van optimale aandacht van beide kanten, hond en mens.
Jan Hein, schuif dat rot gevoel aan de kant. Zinloos.
Jozé
Ja. ik vind het ook wel een beetje erg gortig om weer zo lang te trainen. En je hebt zeker kans dat slimme Desi denkt, ja hoor dat weet ik al en slimme Jan Hein natuurlijk ook
, en dan is het minder leuk. gek dat ze geen herkansing geven. Het kost je natuurlijk ook weer extra (
)..........
Is die behendigheid bij dezelfde 'hondenschool' ?? Anders zou je altijd kunnen vragen of een hondje dat met glans door het proefexamen is gekomen toch mee mag doen.
Is die behendigheid bij dezelfde 'hondenschool' ?? Anders zou je altijd kunnen vragen of een hondje dat met glans door het proefexamen is gekomen toch mee mag doen.
-
Desi
Het lag duidelijk aan Jan Hein zijn puber- gedrag gisteravond!
Zelf vind ik ook dat Jan Hein het niet verdiende om het diploma te krijgen!! Zijn inzet was beneden alle pijl! Ik hoop dat hij hiervan leert en dat hij op school zich ook wat meer inzet. :x
Maar vanavond heb ik nog een gesprekje met zijn cursus leider. Ik hoop dat ik met Desi wel naar de B mag. Jan hein gaat in ieder geval in maart naar de behendigheid.
Maar vanavond heb ik nog een gesprekje met zijn cursus leider. Ik hoop dat ik met Desi wel naar de B mag. Jan hein gaat in ieder geval in maart naar de behendigheid.
Oooh gelukkig. Jammer dat het gisteren niet lukte, Jan Hein is jong en daardoor op sommige momenten niet is staat om zijn baalgedrag een paar uur op te schuiven. Denk dat hij er vanbinnen enorm van baalt dat zakte.Desi schreef: Jan hein gaat in ieder geval in maart naar de behendigheid.
Ik vind het ook vreemd dat er geen herexamen is, dat is jammer.
Jan Hein zal met heel veel plezier de behendigheid gaan doen, zelf zou ik dat veel leuker vinden dan de gehoorzaamheidscursussen.
Groetjes, Erna.
Zeker erg jammer, maar misschien ook een beetje (verborgen) faalangst nu het er echt om ging? Ook al zijn ze samen een prima combinatie, het is een jonge knul en bij heel veel kynologenclubs is er een hogere minimumleeftijd voor deelname aan cursussen.
Meestal is er bij clubs, die toch met vrijwilligers werken, geen mogelijkheid om zo snel weer een examen te organiseren.
Maar als ze gewoon aan behendigheid/agility mogen beginnen in maart dan is dat toch het belangrijkste.
Meestal is er bij clubs, die toch met vrijwilligers werken, geen mogelijkheid om zo snel weer een examen te organiseren.
Maar als ze gewoon aan behendigheid/agility mogen beginnen in maart dan is dat toch het belangrijkste.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Vanmorgen zijn we even bij Whizzdogs wezen kijken. Bij gevorden 1, want dat leek ons redelijk voor Stapper. Hij heeft geen cursus gehad tenslotte.
Maar tjonge, dat kan hij allemaal allang!!! Het was de laatste les en toch trokken alle honden aan de riem, moesten vastgehouden worden bij het op afstand voorkomen bij de baas. Bijna geen enkele hond ging ook mooi voorzitten, maar ze vlogen de baas gelijk om de nek. Kijk dat kan Stapper als de beste
Gevorderden 2 werkt met klikkersysteem, dat vind ik niks.
Sosiale huishond klinkt leuk, maar als het net zo weinig eisend is als dat van vanmorgen, leert hij ook niet veel.
Stapper komt voor op afstand. Kan natuurlijk zit en liggen en blijf. Alleen als er anderen zijn vind hij alles erg leuk. Hij jaagt natuurlijk en sinds kort blaft hij hard als de bel gaat :x
Ik dacht zelf dat behendigheid wel iets voor hem is. Hij is slim, leergierig... En het gaat mij vooral om de band baas hond en het leiderschap daarin te benadrukken. Volgens mij is alles dan oké, mits de uitdaging groot genoeg is en het serieus gegeven wordt.
Nou ja, tikje teleurgesteld waren we wel. Je bent natuurlijk veel tijd kwijt, het is 25 min. rijden en als het alleen maar voor de gezellgheid is
Wat vinden jullie???
Maar tjonge, dat kan hij allemaal allang!!! Het was de laatste les en toch trokken alle honden aan de riem, moesten vastgehouden worden bij het op afstand voorkomen bij de baas. Bijna geen enkele hond ging ook mooi voorzitten, maar ze vlogen de baas gelijk om de nek. Kijk dat kan Stapper als de beste
Gevorderden 2 werkt met klikkersysteem, dat vind ik niks.
Sosiale huishond klinkt leuk, maar als het net zo weinig eisend is als dat van vanmorgen, leert hij ook niet veel.
Stapper komt voor op afstand. Kan natuurlijk zit en liggen en blijf. Alleen als er anderen zijn vind hij alles erg leuk. Hij jaagt natuurlijk en sinds kort blaft hij hard als de bel gaat :x
Ik dacht zelf dat behendigheid wel iets voor hem is. Hij is slim, leergierig... En het gaat mij vooral om de band baas hond en het leiderschap daarin te benadrukken. Volgens mij is alles dan oké, mits de uitdaging groot genoeg is en het serieus gegeven wordt.
Nou ja, tikje teleurgesteld waren we wel. Je bent natuurlijk veel tijd kwijt, het is 25 min. rijden en als het alleen maar voor de gezellgheid is
Wat vinden jullie???
Voor mij zijn dergelijk lessen prima voor mensen die nooit eerder een hond hebben
gehad, of die zelf weten dat ze geen idee hebben hoe je een hond iets leert.
Een aantal mensen zijn van nature zo eenvoudig in de omgang met hun hond,
dat het gewoon jammer zou zijn als een ander daar verandering in zou willen
brengen. De dingen die je thuis anders zou willen hebben vragen toch gewoon
om creatief zijn. Zelf een oplossing bedenken heeft nog steeds mijn voorkeur.
Mijn ervaring met de lessen van de kynologenclub hier is niet best. Dat komt
dan door vrijwilligers die zelf hun (merkwaardige) ideeen er zomaar ingooien.
gehad, of die zelf weten dat ze geen idee hebben hoe je een hond iets leert.
Een aantal mensen zijn van nature zo eenvoudig in de omgang met hun hond,
dat het gewoon jammer zou zijn als een ander daar verandering in zou willen
brengen. De dingen die je thuis anders zou willen hebben vragen toch gewoon
om creatief zijn. Zelf een oplossing bedenken heeft nog steeds mijn voorkeur.
Mijn ervaring met de lessen van de kynologenclub hier is niet best. Dat komt
dan door vrijwilligers die zelf hun (merkwaardige) ideeen er zomaar ingooien.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)