Jagen
Re: Jagen
Jammer, Rini, dat Missy zo'n jachtdrift heeft, wat kan de natuur soms hard zijn. 
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Het enige overgebleven kwikstaart jong heeft het hier overleefd.
Maar eergisteren zat er een mezen jong in het klompenhok en elke keer als we de deur uitstappen gaat Stapper weer driftig op onderzoek uit.
Maar eergisteren zat er een mezen jong in het klompenhok en elke keer als we de deur uitstappen gaat Stapper weer driftig op onderzoek uit.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
En wat zal er met al het leven gebeurd zijn op en om de grootste advertentie
van de PVVD, die zonodig vernield moest worden met waarschijnlijk chemische
stof?
van de PVVD, die zonodig vernield moest worden met waarschijnlijk chemische
stof?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Die jagersgenen heeft ze wel doorgegeven,Sjakie vangt duiven en niet te vergeten de los gebroken kippen......wat overbleef is een haan zonder staart
de rest ..................
We zaten er over te denken om een kanariepietje in huis te zetten maar doe dat maar niet
zou ze gek van worden denk ik.
de rest ..................
We zaten er over te denken om een kanariepietje in huis te zetten maar doe dat maar niet

Die genen komen van Finny af, die deed dat ook.
Gelukkig een heel stuk in kunnen dammen.
Guusje heeft ook wel eens jonge vogeltjes te pakken gehad, die het helaas met de dood moesten bekopen
.
Gelukkig een heel stuk in kunnen dammen.
Guusje heeft ook wel eens jonge vogeltjes te pakken gehad, die het helaas met de dood moesten bekopen
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Vanmorgen een hoop geneus in een dot afgemaaid gras.
Er kwam een piepend geluid uit...dus even kijken.
Zit Stapper met zijn neus tegen een mol aan.
Die kop die hij erbij trok
Geen flauw idee wat hij ermee kon doen.
Ik wilde de mol pakken, maar het beestje beet me...dus hij was nog fit genoeg.
Herenstalhond...ammehoela....
Er kwam een piepend geluid uit...dus even kijken.
Zit Stapper met zijn neus tegen een mol aan.
Die kop die hij erbij trok
Geen flauw idee wat hij ermee kon doen.
Ik wilde de mol pakken, maar het beestje beet me...dus hij was nog fit genoeg.
Herenstalhond...ammehoela....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Gisteravond liepen we met de hondjes via de bosrand naar de open es. Roosje was vooruitgegaan en bleek oog in oog met een ree te staan met zo'n 15 meter ertussen.
De ree zag ons toen en vluchtte weg. Het is toch een wonder dat Roosje, en Vera, er niet achteraangingen!
De reeën wonen hier in de bosrand. De honden komen ze regelmatig tegen. Blijkbaar kennen ze elkaar nu wel.
Van de week ging het ook als zo goed met een ontmoeting met een paard, dat aan de wandel was (met bekenden, dat wel). Dat is dan wel fijn.
De ree zag ons toen en vluchtte weg. Het is toch een wonder dat Roosje, en Vera, er niet achteraangingen!
De reeën wonen hier in de bosrand. De honden komen ze regelmatig tegen. Blijkbaar kennen ze elkaar nu wel.
Van de week ging het ook als zo goed met een ontmoeting met een paard, dat aan de wandel was (met bekenden, dat wel). Dat is dan wel fijn.

-
Renate
Nou Suus kan er ook wat van hoor! Ze kan/mag thuis nooit los, dus hier rent ze haar pootjes onder haar lijftje vandaan en reageert op alles wat beweegt. Ze beweegt erg mooi en soepel valt me op en kan enorm hoog springen.
Ze luistert natuurlijk niet zo goed naar mij als Phoebe. Gisteren sprintte Suus naar een hond aan de andere kant van het veld. Phoebe keek me heel schuldig aan. Alsof zij er wat aan kon doen.
, ons 'zoeteke'
Maar Suus mag ook graag konijnen, eenden en andere vogels op jagen. Een ree hebben we nog niet gezien deze week.
Gelukkig neemt Phoebe geen voorbeeld aan haar dochter. M.u.v. de eenden, want dat heb ik nooit gecorrigeerd. Phoebe durft toch niet te zwemmen, dus die achtervolging is snel ten einde.
Ons
blijft voorlopig maar even veilig een ren, want ook die wordt door Suus met 'hongerige' ogen bespiet, terwijl Phoebe en Daan
(voor de zekerheid onder toezicht) zonder probelemen samen los in de tuin kunnen.
Ze luistert natuurlijk niet zo goed naar mij als Phoebe. Gisteren sprintte Suus naar een hond aan de andere kant van het veld. Phoebe keek me heel schuldig aan. Alsof zij er wat aan kon doen.
Maar Suus mag ook graag konijnen, eenden en andere vogels op jagen. Een ree hebben we nog niet gezien deze week.
Gelukkig neemt Phoebe geen voorbeeld aan haar dochter. M.u.v. de eenden, want dat heb ik nooit gecorrigeerd. Phoebe durft toch niet te zwemmen, dus die achtervolging is snel ten einde.
Ons