Fly ball

Van puppycursus tot........
Martine

Re: Fly ball

Bericht door Martine »

Leuk om te zien Erna! :thumbsup:
Ik zou het filmpje nòg mooier gevonden hebben als Lisa mee had gelopen. :hihi:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Martine schreef:Leuk om te zien Erna! :thumbsup:
Ik zou het filmpje nòg mooier gevonden hebben als Lisa mee had gelopen. :hihi:

groet, Martine
Ik ook! :crazy:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren hadden we onze thuiswedstrijd.
Zaterdag met een groep vrijwilligers de tenten neergezet, waaronder een hele grote voor het wedstrijdsecretariaat.
Twee tenten voor de scheidsrechters, die willen ook niet de hele dag in de felle zon zitten.
De wedstrijd banen schoongesopt, dat doen we altijd één keer per jaar.
De banen uitgemeten en met witte kalk gespoten waar de hindernissen en bak moeten staan. Daarna alle hindernissen weer opgeruimd.
Zondagochtend waren we om 6.45 weer op het veld. Hindernissen neergezet, tafels voor de scheidsrechters, overal prullenbakken geplaatst, emmers water voor de honden en een zwembadje voor de honden om af te koelen. enz. enz. Was nog een hoop te doen.
Pim en ik waren de eerste, Pim is begonnen met koffie te zetten en ik heb een stuk van het veld afgezet voor onze twee teams voor die dag. Ruimte voor vier tenten, benches, stoelen, enz. enz.
Natuurlijk hebben we daarvoor het meest schaduwrijke stukje van het veld voor gebruikt.
De honden hebben lekker de hele dag in de schaduw kunnen zitten. De wedstrijdbanen lagen in de felle zon, dat kon met dat mooie weer van gisteren natuurlijk niet anders.
Saar was ook mee, een heel relakst hondje dat de hele dag haar ogen uit keek. Niet ging piepen of blaffen als ik met Lisa naar de baan ging.
Lisa zelf is daar niet zo netjes in, die gaat te keer als ik weg loop.
Tussendoor was er genoeg tijd om de honden uit te laten. Ons veld ligt langs een vaart, daar konden de honden zwemmen om gekoeld te worden. Lisa maakt alleen haar poten nat, Saar wilde helemaal niet het water in, lijkt hierin ook op haar moeder.
En dan de wedstrijd. Valt niet zoveel over te vertellen. Het ging volgens ons niet zo goed, maar andere teams deden het ook niet zo heel erg goed. Daardoor werden we in de ochtend voor de competitie vierde van de veertien teams. Dat viel uiteindelijk toch niet tegen.
We staan na drie wedstrijden momenteel op de derde plaats. Zegt niets natuurlijk. Want als er een team is die één van de wedstrijden niet heeft gelopen krijgt die de volle 60 sec. aan de broek. Terwijl aan het eind van het seizoen alleen de zes beste tijden bij elkaar worden opgeteld. Dan kunnen ze een niet gelopen wedstrijd er weer van af trekken.
In de ochtend liep Lisa redelijk. In de middag ging bij haar het licht uit. Niet meer vooruit te branden. Lisa kan niet zo goed tegen de warmte, in de laatste twee runs hebben we Lisa niet meer laten lopen.
Het ontbreekt haar ook iets aan conditie, want van alleen wandelen moet ze het niet hebben. Ik moet duidelijk weer met haar gaan fietsen, doe dat momenteel veel te weinig. :oops:
Het was een hele gezellige dag, met een afsluiting bij Steef en Jeanette met een heerlijke gourmet.
i.v.m. Boris hadden we de honden savonds thuis gelaten, daar hadden ze niets op tegen, die wilden alleen maar slapen. :P
Na thuiskomst om 10.30 uur wij ook. We zijn heerlijk vroeg naar bed gegaan. Normaal gesproken niets voor mij, maar nu rolde ik bijna om.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Fijne makkelijke logeerhond.
Het verschil in temperatuur is gelijk ook erg groot.
Kan mij voorstellen dat honden, zeker bij sport, daar niet tegen kunnen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Liep dus allemaal weer prima Erna. Oma Norma kon ook heel slecht tegen de warmte, liep bij wamte bij het uitlaatrondje pal tegen de struiken aan. Was ook geen waterhond, dus op die manier lekker afkoelen was er ook niet bij.
Heerlijk hoor, zo'n makkelijke hondje, dan is een logé extra leuk.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Intensief en gezellig dagje voor mens en dier, Erna. Kan me voorstellen dat aan het eind iedereen moe en tevreden het bed induikt.
Goed dat je Lisa niet pusht als het echt niet meer lijkt te gaan. :thumbsup:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lekker bezig Erna. Leuk als je zo bij je sport betrokken bent. :thumbsup:
Die Saar is een voorbeeldig hondje hoor. :Kuss:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Je hebt weer een volle dag achter de rug. :thumbsup:
Las ik nou goed dat je om 6.45 uur al op het veld was???
(Bij ons was luilak eergisteren :grijns: )

groet, Martine

Erna

Bericht door Erna »

Na de vorige drie wedstrijden zijn we ingedeeld in de B klasse.
Dat is voor ons team beter dan de A klasse van vorig jaar, dat ging niet zo goed.
Van de drie wedstrijden hadden we één keer een A tijd en twee keer een B tijd gelopen. Dat betekend wel dat als we nog een keer een A tijd lopen we automatisch doorgaan naar de A klasse.

Afijn, vandaag was de wedstrijd bij WIK in Zaandam.
Heerlijk weer, soms iets te warm.
Vanochtend zijn we voor de competitie vierde geworden van de zes, dus dat was niet zo goed.
Vanmiddag zijn we tot onze verbazing eerste geworden :jeah2:
De afgelopen wedstrijden liepen we juist in de ochtend beter dan in de middag, nu dus andersom.
We kregen een mooie beker voor het team, en voor alle honden was er een zak voer van vier kilo van Royal Canin. Lisa krijgt van mij ander voer, maar de hond van mijn schoonzusje is er erg blij mee.
We hebben ook een wind-zonnescherm voor honden gekregen, daar ben ik erg blij mee. Want vandaag was het puzzelen om Lisa uit de zon te houden, wat niet altijd lukte.

Lisa loopt de laatste tijd niet zo snel als ze gedaan heeft. Heen gaat goed, maar terug komt ze bij wijze van spreken huppelend over de baan. Bij de vorige wedstrijd bleef ze zelfs even stil staan vlak voor de finishlijn.:o We hebben ons afgevraagd hoe dat kan.
Waarschijnlijk komt het omdat Lisa het vervelend vindt als er na haar nog een hond over de baan gaat. Die komt dan op haar afgestoven.
Heen vindt zij het niet erg om dat zelf te doen. Het gebeurde voorheen ook wel dat zij op de terugweg de laatste hindernis omzeilde om niet vlak langs elkaar te hoeven lopen.
Bij de trainingen, en soms in de wedstrijd is zij niet altijd laatste hond. Nu kijkt zij bij terugkomst de kat uit de boom, je weet maar nooit. Dus gaat ze in de vertraging verder.
Ik hoop dat ik dat er nog uit kan trainen. We hebben nu afgesproken dat Lisa altijd als vierde hond over de baan zal gaan.
Wordt vervolgd.

Mary

Bericht door Mary »

Gek he, dat ze na een hele tijd ineens hun eigen zin beginnen in te voeren.
Is ze misschien al eens in een botsing terecht gekomen?

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:Gek he, dat ze na een hele tijd ineens hun eigen zin beginnen in te voeren.
Is ze misschien al eens in een botsing terecht gekomen?
Is vorig jaar wel eens gebeurd tijdens een training. Vol op elkaar, met een labrador nota bene. Ze rolde een paar keer over de kop, stond op en had niets gelukkig. Maar toen ging ze zelf heen en kwam de andere hond terug. En heen loopt ze goed.
Ze vindt het vervelend dat er honden (die uiteraard opgefokt) in de baan staan als zij terug komt. Zelf gaat ze ook te keer hoor, je kent haar dan niet terug.

Martine

Bericht door Martine »

Het wordt hoog tijd dat Pim een trofeëenkast in elkaar gaat zetten, jullie worden echt goed. :jeah2:
Ik weet niet precies hoe zo'n wedstrijd in zijn werk gaat, maar mag je Lisa met iets heel lekker naar je toe lokken? Dan zou je haar kunnen opwachten met haar lievelingskostje. Pas pakken als ze op de heenweg is, héééééél snel dus. :hihi:
Ik hoop dat je het er weer uit krijgt!

groet, Martine

Mary

Bericht door Mary »

Nou ja, het is wel tussen de oren terecht gekomen.
Heb je vast niet zomaar weg.

Erna

Bericht door Erna »

Voer in de baan is verboden. En dat is maar goed ook. Want als iemand per ongeluk iets lekkers zou verliezen, ging Lisa helemaal niet meer over de baan. Want dan moet er eerst gegeten worden.
Vorig jaar heeft ze dat een keer met konijnenkeutels gedaan die naast de flyballbak lagen, eerst die keutels weg, en dan de bal uit het apparaat halen. :hihi:

Martine

Bericht door Martine »

Vrouwen... :hihi:

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:Nou ja, het is wel tussen de oren terecht gekomen.
Heb je vast niet zomaar weg.
Ben ik ook een beetje bang voor, hoop dat het gaat lukken.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Belonen met konijnenkeutels dan maar? :wink2:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Voor spelletjes met Pim gebruik ik dog lovers gold.
Om te zien geen verschil met konijnenkeutels.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Die aanvaring ligt dus gevoelig bij haar.
Zou mooi zijn als je dat er weer uit kunt trainen...
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren weer een wedstrijd gehad, nog twee te gaan.
We staan momenteel nog steeds 1-ste in de competitie van de B klasse.
We worden wel op de hielen gezeten door de nummer twee, zij waren gemiddeld zowel in de ochtend als in de middag iets sneller dan wij.
Ze zijn dus een klein beetje op ons ingelopen met de tijd.
Zondag naar Bergschenhoek bij Rotterdam waar het inspringen al om 8.00 uur begint.
Een foto van Lisa in actie. Heb de foto van een site "geleend"
Laatst gewijzigd door Erna op 26 sep 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten