Wandelen in Sevenum

Maak hier een afspraak of doe verslag! Ook de plaats voor tips over geschikte wandelgebieden en routes.
Renate

Wandelen in Sevenum

Bericht door Renate »

Zo, Phoebe en ik luiden het nieuwe jaar in met een wandeling in Sevenum. Wij hebben ons alvast opgegeven, want wat hebben we genoten afgelopen september in Beesel.

Lopen er nog meer forumleden mee?

Desi

Bericht door Desi »

Leuk Renane, wij proberen ook te komen. Maar het is voor mij dan een hele drukke periode op mijn werk. Ik heb toch nog voor elkaar gekregen dat ik de week van Kerst vrij ben, maar oudjaarsdag moet ik wel werken. Jaarafsluiting!!

loes

Bericht door loes »

Ook wij proberen er weer bij te zijn. De agenda voor het nieuwe jaar loopt al aardig vol zo.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Gezellig!

Renate

Bericht door Renate »

Ik heb Wendy ook getipt voor de wandeling in Sevenum. Hopelijk vindt ze een gaatje in haar drukke agenda.

Kom jij ook Wubke? Het is voor jou toch ook niet zo ver?

wubke

Bericht door wubke »

Sevenum is een buurdorp van Grubbenvorst. Weliswaar ligt het wandelgebied helemaal aan de andere kant, ong. een kwartiertje met de auto. Ik moet nog even over een drempel heen. Mijn laatste smouzenwandeling was in Sevenum begin dit jaar, en die was niet zo leuk.
Dat lag niet aan de mensen maar aan de honden. Jules werd iedere keer op zijn kop gezeten door een paar oudere reuen, die daarom aan de lijn moesten. Een hond was in het begin van de wandeling teruggelopen naar de auto (langs de drukke Middenpeelweg) gelukkig hoefde ze die niet over te steken! Een hond is zoekgeraakt en bleek later bij Toverland binnengelopen te zijn. Ze was dragend dus misschien wat de kluts kwijt! Al met al een weinig ontspannen wandeling, maar ik heb begrepen dat het hoogst uitzonderlijk is dat er honden zoekraken. Dus misschien moet ik mij er gewoon overheenzetten en lekker meegaan, want met de mensen is het altijd heel erg gezellig :!:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Renate

Bericht door Renate »

Ik zou het wel heel leuk vinden als je mee ging. Ik wil jullie wel eens in het echie zien.

Ik ben er gisteren (op bezoek bij de fokker) ook van geschrokken hoe hard er ooit gecorrigeerd wordt door de honden onderling. Moeder Grada pakte Pepper van Wendy gisteren de eerste minuut al bij haar keel en begon heftig heen en weer te schudden met haar kop. Peppertje gilde het uit. Heel vervelend om te zien en te horen.
Pepper is is al vrij angstig van aard, dus dit was geen goede ervaring voor haar. Gelukkig kon ze zich er wel overheen zetten en werd het toch nog heel gezellig.

Teefjes onderling gaat dus ook niet altijd even goed.

Ik heb met Phoebe op die ene herderbeet na geen nare ervaring met honden. Er is op het verzamelveldje soms wel een Bordeauxdogteefje (gesteriliseerd) dat vervelend doet tegen Phoebe. Volgens het baasje doet ze dat tegen alle teefjes die nog loops worden. Gelukkig was Phoebe daar totaal niet van onder de indruk. Die speelde vrolijk verder met haar vriendjes.

loes

Bericht door loes »

Nou, dit zal wel meer moeder en dochter geweest zijn. Waarschijnlijk heeft Pepper haar niet op de juiste manier benaderd en dat moest ze even laten weten. Haar reactie was kennelijk bevredigend, zodat het verder allemaal ok ging. Ik neem tenminste aan, dat er geen verwondingen aan te pas kwamen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Nee, gelukkig geen verwondingen, maar ik vond de reactie wel aggressief hoor. Ze vloog Pepper meteen naar de hals(net onder Peppers bek, ze kon geen kant op). Zoals ze Pepper in haar hals beet had en dan dat schudden. Net of ze een prooi gevangen had. Phoebe zie ik dit ooit met een 'gevangen' bal doen.
Maar ik heb dan ook verder geen verstand van hondengedrag hoor. Ik ben een leek op dit gebied.

Phoebe leek als enige opgewassen tegen Grada. Vrij onderdanig en vooral negerend op Grada's terrein, maar buiten tijdens het wandelen vocht ze terug toen Grada lelijk tegen haar deed. Alsof ze zoiets had van, nou dit is neutraal terein. Ik heb hier net zoveel te vertellen als jij.

Op het losloopveldje hier in de buurt gaat het er soms ook hard aan toe, maar niet zoals ik gisteren gezien heb. Phoebe heeft op het losloopveldje nooit problemen, want zij is het enige teefje op de chagrijnige ('geholpen') bordeauxdog na, maar die komt bijna nooit. Dat is geen sociale hond. Er wordt altijd om Phoebe's aandacht genokt door de heren :hamer: :wink:

Renate

Bericht door Renate »

Mogen er eigenlijk ook niet-smouzen meewandelen?

Phoebe's 'scharrel' Mo zou samen met zijn vrouwtje en jongste baasje ook graag eens meewandelen.

Renate

Bericht door Renate »

Onze auto is kapot.
Dana en Martijn hebben een beschermengeltje bij zich gehad. Ze gingen samen naar Disney on Ice in Den Bosch. Het was een prachtige show waar ze erg van genoten hebben en wilden na afloop wat gaan eten in de stad. Ze zijn niet ver gekomen. Nog op het parkeerterrein van de Brabanthallen waar Disney on ice speelde is de veer van de schokdemper afgebroken en heeft zich in de rechtervoorband geboord.
Samen met mijn vader ben ik Martijn en Dana gaan halen, want de auto moesten we daar achterlaten. Die kan niet meer rijden. Ik moet er niet aan denken dat de veer tijdens het rijden gebroken was... Gelukkig waren daar de engeltjes :innocent: :innocent:
Woensdag wordt onze auto naar Helmond vervoerd. Hopelijk issie op tijd gemaakt, want anders kunnen Phoebe en ik niet mee gaan wandelen zondag.

Erna

Bericht door Erna »

Renate wat een geluk dat het losschieten van die veer op de parkeerplaats gebeurde. :shock: Je moet er inderdaad niet aan denken dat zoiets op de snelweg gebeurd.
Los daarvan is het jammer dat de auto stuk is, onvoorziene uitgave in een toch al dure tijd van het jaar is vervelend.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een schrik Renate :o
Zeker weten beschermengeltjes :schrik:
Daar zullen jullie je wel heel raar onder gevoeld hebben.
Hopen maar dat het niet te veel gedoe geeft om de auto daar weg te krijgen.

En balen, zo'n reparatie, daar zit je niet op te wachten. :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

De ANWB heeft alles keurig geregeld. Zij slaan onze auto veilig op- op eigen terrein van het sleepbedrijf- en verzorgen het vervoer naar onze garage hier in Helmond woensdag.

Die reparatie - ja daar heb ik wel buikpijn over. Ik vind alle kosten aan de auto (APK, beurt en reparatie) altijd zonde van het geld, maar dat hoort nu eenmaal bij autorijden. Ik baal wel een beetje extra van deze kosten, want we zijn op zoek naar een nieuw, kleiner autootje (nu de 2lingkinderwagen niet meer mee hoeft) en dan is deze reparatie toch wel zonde.
Maar ik ben dolblij dat Martijn en Dana niets overkomen is en hoop stiekem dat de auto voor het weekend weer gemaakt is, zodat Phoebe en ik mee kunnen wandelen zondag.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gelukkig maar, dat dat goed is afgelopen Renate!!!
Hopelijk vallen de kosten mee, maar het is balen natuurlijk.
(Bert had pas in één weekend twee keer een lekke band door een uitstekende put bij een stoeprand. Best knap! :? )

Er is ook niet iemand in de buurt, die toevallig mee gaat wandelen en jullie op kan pikken?
(Andere dan smous- honden mogen natuurlijk ook altijd meewandelen!)
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Gossie Renate dat was schrikken zeker! :shock:

Maar Martijn en Dana kunnen het gelukkig ná vertellen, en hebben gelukkig eerst nog onbezorgd van de show kunnen genieten. Was het voor aanvang gebeurd, was die ook bedorven geweest!! :)

De heilige koe kapot is behoorlijk balen zeg, nu maar hopen dat ie gemaakt kan worden.
Zou heel jammer zijn als je er zondag niet bij kunt zijn, maar er zijn ergere dingen als het missen van een wandeling.

Sterkte ermee, misschien tot zondag, en denk eraan, alles komt goed! :boeketje:

Charlotte
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt voor het medeleven allemaal.

Ik kreeg net een telefoontje dat de auto weer in Helmond is.

Een klein fortuintje en de auto is vrijdagmiddag klaar.Als je vrijdagavond of zaterdag niks van me hoort, zijn Phoebe en ik gewoon van de partij zondag, Charlotte.
Het missen van een wandeling is inderdaad het eind van de wereld niet, maar ik zou het wel erg jammer vinden. Ik heb me er toch op verheugd en ook Phoebe is altijd in voor een wandeling. Duimen dus dat de auto klaar is vrijdag :thumbsup:

wubke

Bericht door wubke »

Gelukkig is het goed afgelopen voor Martijn en Dana.

Altijd balen als er kosten zijn aan een auto, maar ga maar eens met het openbaar vervoer!
Ton treint iedere dag tussen Horst/Sevenum en Eindhoven.
Dat kost bijna 200 euro in de maand! En dan ben je nog maar alleen. Gelukkig betaalt de baas, maar het is niet voor niets dat er zoveel auto's zijn in Nederland.

Hoop wel dat je zondag kunt komen. Ik zal ook van de partij zijn, is de bedoeling.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Renate

Bericht door Renate »

Leuk dat je van de partij bent zondag. Ik vind het leuk om jou en Jules te ontmoeten.

1x met de trein zou ik er wel voor over hebben, maar ik las dat het verzamelpunt moeilijk tot niet te bereiken is met het openbaar vervoer en dat moedigt me niet echt aan om de trein te pakken als de auto niet klaar is.

Constance

Bericht door Constance »

Hoi !
Misschien dat ik a.s. zondag ook mee ga. Ik ben nog niet eerder met deze wandeling meegeweest...
Is het dan meestal druk?
Weten jullie wie er dan nog meer meegaan?
Waar moet je je dan aanmelden?

:?:
Afbeelding

Gesloten