Ontwormen.
Re: Ontwormen.
Tannetje vragen via Barfplaats?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Jakkes Ariënne wat vervelend.
Ik hoop dat je te horen krijgt dat ze er nog iets tegen mag gebruiken.
Moeten wachten tot na de zoog periode lijkt me ook niets. Dan zou Roosje er wel erg lang mee moeten rond lopen.
En wat krijgen de pups er van mee.
Sterkte.
Geen muisjes meer voor Roosje. 
Ik hoop dat je te horen krijgt dat ze er nog iets tegen mag gebruiken.
Moeten wachten tot na de zoog periode lijkt me ook niets. Dan zou Roosje er wel erg lang mee moeten rond lopen.
En wat krijgen de pups er van mee.
Sterkte.

Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ze was er nietAriënne schreef:Ik heb daar in ieder geval mijn vraag gesteld.

Nee, nou ja, ik hang morgen aan de telefoon bij mijn DA. Bedankt voor je vraag op BP, Mary!

De DA zegt, na het even opgezocht te hebben: Milbemax. En dan nog even een week wachten, vanwege de pups. De pups worden niet besmet.
Verder noemde ze (toch) nog knoflook, ook al helpt dat niet 100%.
En aangelijnd uitlaten.
Mag ik de tuin ook wel kleiner maken.
De poep, die ik gisteren zag, was waarschijnlijk net mèt de kattenpoep mèt muis mèt wormen erin.
Wat ik vanmorgen zag was minimaal.
Ik geef ook maar iets vaker een beetje kokosolie.
De hele beestenbende heeft weer lintworm, geloof ik.
http://www.ah.nl.novartis.com/products/ ... x_01.shtml
Verder noemde ze (toch) nog knoflook, ook al helpt dat niet 100%.
En aangelijnd uitlaten.

Mag ik de tuin ook wel kleiner maken.
De poep, die ik gisteren zag, was waarschijnlijk net mèt de kattenpoep mèt muis mèt wormen erin.

Ik geef ook maar iets vaker een beetje kokosolie.
De hele beestenbende heeft weer lintworm, geloof ik.
http://www.ah.nl.novartis.com/products/ ... x_01.shtml

Laat je een echo maken bij Roosje?
Dan zou je evt. nog een paar dagen extra kunnen wachten, zodat je wat dat betreft ook zekerheid hebt.
Dan zou je evt. nog een paar dagen extra kunnen wachten, zodat je wat dat betreft ook zekerheid hebt.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Hadden ze toen ook wormen, of was dat een voorzorgbehandeling?Ariënne schreef:
Ik baal een beetje, want na de hele familie kat en hond 13 januari ontwormd te hebben, zie ik dat Sofietje de poes weer lintworm heeft.Ze is ook nog pas ziek geweest.
Misschien wel een goed idee, Charlotte.
Ik had gehoopt zelf al wat aan Roosje te merken, maar niet echt dus.
Misschien kan ik het ontwormen sowieso wat verder uitstellen, als het de spuigaten niet uitloopt.
Ik had gehoopt zelf al wat aan Roosje te merken, maar niet echt dus.

Misschien kan ik het ontwormen sowieso wat verder uitstellen, als het de spuigaten niet uitloopt.

De honden niet. Van de katten weet ik het nu niet meer. "Opschrijven dus, Ariënne!!"Mary schreef:Hadden ze toen ook wormen, of was dat een voorzorgbehandeling?Ariënne schreef:
Ik baal een beetje, want na de hele familie kat en hond 13 januari ontwormd te hebben, zie ik dat Sofietje de poes weer lintworm heeft.Ze is ook nog pas ziek geweest.

Ik google me een ons.
Maar het meest voorkomende advies is inderdaad één week vóór het dekken en twee weken na de geboorte.
Als het al genoemd wordt tijdens de dracht, is het in week vier of vijf. Dus dat komt dicht bij het advies van je DA.
Wat afwachten kan geen kwaad dus. En misschien heeft Mary dan ook antwoord op haar vraag op die site.
Tja...en inderdaad...als je een echo zou maken, weet je het natuurlijk met meer zekerheid.

Maar het meest voorkomende advies is inderdaad één week vóór het dekken en twee weken na de geboorte.
Als het al genoemd wordt tijdens de dracht, is het in week vier of vijf. Dus dat komt dicht bij het advies van je DA.
Wat afwachten kan geen kwaad dus. En misschien heeft Mary dan ook antwoord op haar vraag op die site.
Tja...en inderdaad...als je een echo zou maken, weet je het natuurlijk met meer zekerheid.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Omdat een standaard wormenbehandeling, zonder bewijs via mestonderzoekAriënne schreef:De honden niet. Van de katten weet ik het nu niet meer. "Opschrijven dus, Ariënne!!"Mary schreef:Hadden ze toen ook wormen, of was dat een voorzorgbehandeling?Ariënne schreef:
dat het ook echt nodig is,een zinloze aktie is, waarvan ik nu denk dat daarmee
de besmettingskans alleen maar groter wordt.
Wat raar eigenlijk dat we er zo weinig over vinden. We zullen hier toch niet de enigen zijn met dit probleem.
Ik kan Tannetje ook eens een mailtje of pb sturen misschien?
Vanaf de 28e dag een echo, hè? Kan niet bij mijn DA maar dat zal ergens anders natuurlijk wel kunnen. Punt is dat als er niets te zien is het dan nog niet alles zegt. Maar ik vind het wel de moeite waard het uit testen. En te wachten met ontwormen.
Ik kan Tannetje ook eens een mailtje of pb sturen misschien?
Vanaf de 28e dag een echo, hè? Kan niet bij mijn DA maar dat zal ergens anders natuurlijk wel kunnen. Punt is dat als er niets te zien is het dan nog niet alles zegt. Maar ik vind het wel de moeite waard het uit testen. En te wachten met ontwormen.

Mary, denk je dat, dat de besmettingskans groter wordt door te ontwormen als het niet nodig is? 
Omdat de weerstand daardoor zou verminderen?!

Omdat de weerstand daardoor zou verminderen?!

Ja, dat denk ik echt. Je verstoort dan onnodig de eigen afweer.
Ach ja, dat is ook zo. Ik zag eerder ook wel een verband met het ziek worden van Sofietje. Lastig!!
Ik wilde Roosje natuurlijk voor de loopsheid en dekking ontwormen... Zo'n check was een mogelijkheid geweest.
Ik wilde Roosje natuurlijk voor de loopsheid en dekking ontwormen... Zo'n check was een mogelijkheid geweest.

Vaste ontwormings gewoonten hebben we ook in de loop van de tijd
aangesmeerd gekregen. Men zegt nu al om de drie maanden.
Geen tijd meer over om de eigen afweer weer in orde te krijgen.
Net als vaccinaties, niet te veel en zeker niet zomaar.
aangesmeerd gekregen. Men zegt nu al om de drie maanden.
Geen tijd meer over om de eigen afweer weer in orde te krijgen.
Net als vaccinaties, niet te veel en zeker niet zomaar.
Ja, maar ja, die kattenpoep!
Met een goede weerstand zullen ze toch ook besmet raken.

Dit las ik op Barfplaats:
"Overigens kan een gezonde hond een lintwormbesmetting prima zelf aan. Honden ontwikkelen zelf immuniteit tegen parasieten en zolang de hond niet ernstig ziek is kan hij/zij het zelf regelen. Lintwormen zijn ook niet bijzonder schadelijk dus ik zou zeker niet in paniek raken."
Hm, immuniteit tegen parasieten?
"Overigens kan een gezonde hond een lintwormbesmetting prima zelf aan. Honden ontwikkelen zelf immuniteit tegen parasieten en zolang de hond niet ernstig ziek is kan hij/zij het zelf regelen. Lintwormen zijn ook niet bijzonder schadelijk dus ik zou zeker niet in paniek raken."
Hm, immuniteit tegen parasieten?