Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
We hebben niet eens een apart topic over ontwormen, geloof ik. Hoewel we het hier en daar al uitgebreid besproken hebben (o.a. onder "puppy-agenda" en "jaarlijkse vaccintatie").
Ik baal een beetje, want na de hele familie kat en hond 13 januari ontwormd te hebben, zie ik dat Sofietje de poes weer lintworm heeft. Ze is ook nog pas ziek geweest, maar ze moet er maar weer aan geloven. Ik vind het vooral vervelend omdat ik Roosje niet kan ontwormen nu ze gedekt is.
De mandjes ook meteen maar weer uitgewassen.
Zeker vervelend Ariënne. Het blijft agressief spul. Is er niet een natuurproduct dat je de dieren zonder gevaar regelmatig kan geven? Roosje nu natuurlijk niet, want ook natuurproducten zijn niet altijd helemaal onschadelijk.
Doen ze die wormen op door knaagdieren buiten te eten?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Tegen wormen, Mary?
Toevallig geef ik de honden elke dag wel een beetje kokosolie. Dat zou ook (enigszins?) een anti-worm effect hebben.
Knoflook durf ik nu niet echt aan.
Ik zit er ook wel bovenop. Niet elk baasje zal zich bewust zijn van de gevaren van het eten van kattenpoep of dooie muizen. En je houdt het toch niet tegen. Het zal waarschijnlijk meestal wel goed uitpakken.
Door het Carnibestvlees wordt de zuurgraad van het maagzuur verhoogd. Dat schijnt ook een positief effect te hebben.
De katten lopen de wormen inderdaad op door het eten van muizen. Vlooien heb ik al heel lang niet gezien, maar moet ik ook alert op blijven. Die zijn ook tussengastheer van de lintworm.
Drachtige, loopse of krolse dieren:
Tijdens de loopsheid of krolsheid (aan het begin van de dekking) moet de teef of poes ontwormd worden
Als uw dier drachtig is mag ze tot de derde week van de dracht ontwormd worden
dit kwam ik nog wel tegen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Mary schreef:Drachtige, loopse of krolse dieren:
Tijdens de loopsheid of krolsheid (aan het begin van de dekking) moet de teef of poes ontwormd worden
Als uw dier drachtig is mag ze tot de derde week van de dracht ontwormd worden
dit kwam ik nog wel tegen.
Dat is positief, Mary. Dan zou het nog net kunnen.
(Ik las nu trouwens weer dat Stronghold niet helpt tegen lintworm.)
Jeanette schreef:Jakkes, wat een pech..
Tja...de homeopatisch DA ontraadt ontwormen tijdens de dracht.
Wat zegt je eigen DA Ariënne.
Wordt er geen verschil gemaakt tussen preventief ontwormen en als symptoombestrijding. Lintworm kan er wel voor zorgen dat Roosje erg weinig energie overhoudt en die kan ze nu natuurlijk wel erg goed gebruiken.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)