Suske en Fien
-
Desi
Re: Suske
Bij ons gaan ze ook achter iedere vogel aan die bij ons in de tuin zit. Gelukkig zijn die meestal sneller. Vanochtend heb ik de honden niet los gelaten waar ik dat anders wel doe. Er zaten daar nl heel veel veel wilde ganzen. Morgen wanneer we daar weer komen en er zijn geen ganzen mogen ze weer lekker los!
Hoop dat het mee gaat vallen, misschien is de aardigheid er snel af als de eenden steeds de lucht in gaan.
Lisa jaagt ook alles de lucht in, maar eenmaal in de lucht vindt ze er niets meer aan.
Lisa jaagt ook alles de lucht in, maar eenmaal in de lucht vindt ze er niets meer aan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik hoop het maar, dat het mee gaat vallen. Ik was met mijn vriendin in het bos, met ook haar hond... een ducktoller
. Hij taalde er niet naar. :wink2:
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Was dan ook een echt Hollands eendje 
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Lastig hé! Lisa geeft dus niets om de vogels in de lucht, ze weet dat ze daar toch niet bij kan komen.
Met een loslopende kip zou ik haar ook niet vertrouwen, dan ben ik toch bang dat de kip dit niet overleeft. Gelukkig zijn hier in de buurt geen loslopende kippen. Konijnen, ja die probeert ze nog steeds te vangen, wat tot nu toe niet is gelukt tot haar spijt en mijn vreugde.
Met een loslopende kip zou ik haar ook niet vertrouwen, dan ben ik toch bang dat de kip dit niet overleeft. Gelukkig zijn hier in de buurt geen loslopende kippen. Konijnen, ja die probeert ze nog steeds te vangen, wat tot nu toe niet is gelukt tot haar spijt en mijn vreugde.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nu zou je met Suske wel kunnen oefenen bij die eenden.
Dat is bij ander wild spul wat lastiger, vooral wat kan rennen.
Misschien kun je het jagen dan de kop indrukken.
Guusje zwom eens een brede sloot over achter reeen aan.
.
Helaas kun je daar weinig aan trainen.
Dat is bij ander wild spul wat lastiger, vooral wat kan rennen.
Misschien kun je het jagen dan de kop indrukken.
Guusje zwom eens een brede sloot over achter reeen aan.
Helaas kun je daar weinig aan trainen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Stapper rent wel even achter een eend aan, tot ze opvliegen.
Jammer dat reeën niet vliegen.
Ik zou zeker oefenen met de kleine dame.
Want een sloot houdt haar helaas niet tegen.
Jammer dat reeën niet vliegen.
Ik zou zeker oefenen met de kleine dame.
Want een sloot houdt haar helaas niet tegen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
We zijn al begonnen met trainen, bij de sloot van de hondenuitlaatplaats, aan de lange lijn...
groetjes, Karin
Bij ons blijft het maar niet boteren tussen kat en hond. Het zijn allebei enorme schootbeesten. Bij voorkeur op dezelfde schoot, wat nog wel eens tot flink geblaas en gegrom wil leiden.
Maar zo af en toe.... weten de dames toch een weg te vinden.
En mocht Suske de strijd gewoon winnen, wil ze natuurlijk niks missen over moeder, alle neven, nichten, ooms, tantes en (toekomstige) nesten.....

Oeps, ik zie dat de foto's een beetjeboel groot worden, maar ik heb ze via photobucket geplaatst en heb geen idee hoe ik ze daar kleiner moet maken.
Maar zo af en toe.... weten de dames toch een weg te vinden.
En mocht Suske de strijd gewoon winnen, wil ze natuurlijk niks missen over moeder, alle neven, nichten, ooms, tantes en (toekomstige) nesten.....

Oeps, ik zie dat de foto's een beetjeboel groot worden, maar ik heb ze via photobucket geplaatst en heb geen idee hoe ik ze daar kleiner moet maken.
groetjes, Karin
De wijsneus heeft vandaag voor het eerst iets gesloopt waarvan ik dat echt vervelend vind.........
Eigen schuld natuurlijk, Jetske moest vanochtend al om half acht bij de voetbal zijn, dus na de wandeling ging mevrouw weer vrij snel in de bench. Na de wedstrijd (in Roosendaal was er een "heldenontvangst" bij de club. Die ligt naast ons huis, we hadden de auto dus weer voor de deur gezet en wilden met de fietsen door.
Maar "zielige" Sus had natuurlijk al die tijd in de bench gezeten, en we besloten haar maar even los te laten.... FOUT....
Goed rondgekeken of er niets voor het grijpen lag, maar net op de spullen op de eettafel gelet. Daar lag de bril van Jetske
Dus ik ga nu snel een nieuwe met haar uitzoeken. Lang leve de verzekerde bril!!!!
Eigen schuld natuurlijk, Jetske moest vanochtend al om half acht bij de voetbal zijn, dus na de wandeling ging mevrouw weer vrij snel in de bench. Na de wedstrijd (in Roosendaal was er een "heldenontvangst" bij de club. Die ligt naast ons huis, we hadden de auto dus weer voor de deur gezet en wilden met de fietsen door.
Maar "zielige" Sus had natuurlijk al die tijd in de bench gezeten, en we besloten haar maar even los te laten.... FOUT....
Goed rondgekeken of er niets voor het grijpen lag, maar net op de spullen op de eettafel gelet. Daar lag de bril van Jetske
Dus ik ga nu snel een nieuwe met haar uitzoeken. Lang leve de verzekerde bril!!!!
groetjes, Karin
En ik hoef dankzij de verzekering maar 34 euro bij te betalen....Mary schreef:Een flitsende nieuwe
Maar het is een supertrotse kampioen, het werd 1-11 en hun directe concurrent verloor.
groetjes, Karin