RITS-dag 6 maart 2010.

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Jeanette

Re: RITS-dag 6 maart 2010.

Bericht door Jeanette »

Morgen fris maar droog met af en toe een zonnetje...
Dus....ik hoop dat ze allemaal komen.
Lekker druk.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Veel plezier morgen op de Rits.
Ben best wel benieuwd naar zo'n dag, hoe het in zijn werk gaat, wie er komen enz.
De volgende keer of de keer daarna zullen wij wel aan de beurt zijn.
Morgen hebben wij een jarige job! (Brecht wordt 10 jaar).

Martine

Bericht door Martine »

Wij zijn weer thuis.
Bobbie's nesten hadden een opkomst van 100%; hoe mooi wil je het hebben? :cheer:
Het is wel een heel gedoe om zo'n heel nest bij elkaar te testen en te fotograferen; kennelijk was de spanning voor Roef en Diesel te hoog opgelopen, want na de foto, tijdens de wandeling vlogen ze elkaar tot bloedens toe, in de haren. Dit heeft hij nog nooit gedaan en ik wijt het dan ook aan het enorme testosteron-gehalte waarmee hij vandaag omringd was. Het was al een gegrom over-en-weer van jewelste toen al die honden aan de lijn bij elkaar opeengepakt zaten in de Jutter.. Gelukkig waren ze beiden "gewond" (Roef bloedde aan zijn oor, en Diesel uit zijn kin.); als alleen Roef gewond zou zijn, zou ik me toch een stuk schuldiger hebben gevoeld.
Net zoals toen in het nest, waren de kinderen van Bobbie en Fieke allemaal verschillend. Andere kleuren, groottes en vachten. Het enige wat ze allemaal hetzelfde hadden, was de gespikkelde tong die ze van hun moeder ge-erfd hebben. Een zootje ongeregeld eigenlijk, maar oh, wat was ik weer trots op die bende! Diesel is denk ik, de grootste met zijn 43 cm. Ze waren trouwens erg tevreden over zijn vacht; ik ben dan ook heel benieuwd hoe het uiteindelijke oordeel zal uitvallen.
Dorien had voor elke pup een lekkere kauwstaaf meegenomen! :thumbsup: :boeketje:
De kinderen van Vicky en Bobbie leken veel meer allemaal op elkaar; allemaal donker stro-geel, met nagenoeg dezelfde vachten en koppies; met mijn lekenoog lijken die allemaal geschikt voor de fok (qua uiterlijk dan, de karakters ken ik niet) Maar ik heb er dan ook de ballen verstand van... :hihi:
Ook nu weer was ik erg trots op het eindresultaat. Vicky liep er, drachtig van haar volgende nest, ook tussendoor.
Het was weer erg leuk al mijn smouzenvrienden te zien; Erna, Jeanette, Charlotte, Loes en Marjolein. (Sorry als ik iemand vergeten ben te noemen) Leuk om Marcel eindelijke eens te ontmoeten en ook heel leuk om te zien hoe blij alle nieuwe eigenaren waren met 13 van Bobbie's kinderen!
Iedereen weer enorm bedankt voor de goede organisatie, en de weergoden voor het -onverwacht prachtige- weer!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat moet dat een super gevoel zijn om zoveel van jouw pups terug te zien, Martine!! Nou ja, van Bobbie dus.
Geweldig dat ze er allemaal waren. :thumbsup:
Wel jammer dat de heren even gingen knokken, maar ja. Hopelijk hebben ze het uit kunnen praten. :wink2:
Leuk ook om de andere bekenden te zien!
Ik heb weer heel veel gemist! :smile:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Heb je de mensen van het atopie-hondje nog gesproken?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

Ik niet, maar Dorien wel; het schijnt een heel stuk beter met haar te gaan, maar het fijne weet ik er helaas (nog) niet van. Als ik Dorien spreek, zal ik het nog even aankaarten.

groet, Martine

loes

Bericht door loes »

Leuke RITS weer. 's Ochtend met name door het grote nest van Fieke een behoorlijke drukte. 's Middags veel rustiger.
Wel heel leuk dat er steeds meer mensen langs komen die zich komen oriënteren of die nog maar kort op de wachtlijst staan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Marjolein

Bericht door Marjolein »

Zo, nu lekker op de bank na deze RITS-dag! Cookie - die thuis was omdat ze het nationale rotdagen vindt om de hele dag in de ren te zitten in 'de Jutter' - besnuffelde me van kop tot teen ... al die smouzen geurtjes ... het was een leuke dag met leuke honden en enthousiaste eigenaren, gezellig de bekenden weer te zien :jeah:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat was weer een gezellig dagje uit!
We reden hier onder een bewolkte hemel, met hier en daar nog wat nattigheid weg, maar voorbij Cuijk brak de zon :zonwolk: door om er vervolgens een heerlijke dag van te maken.
Guusje en Finny vonden het kennelijk al warm :crazy: genoeg om een duikje in het water te nemen.
In de Jutter was het om af te leggen, zo warm....
Heel veel leuke 'nieuwe' smousjes gezien, en mensen van de wachtlijst die heel veel wilde weten.
Geweldig, Martine dat iedereen van Bobbies nesten er was :thumbsup: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Na de Rits nog even langs de oudste om de auto te laten zien.
Half acht thuis.
Dus nu volledig afgeknoedeld.
Het was weer een leuke en drukke Rits.
Er zouden 40 hondjes komen en slechts een paar zijn niet gekomen.
Echt drukke dagen!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

ik heb op het laatste moment besloten vanochtend om ook naar de rits te gaan. Het was zulk mooi weer. Buiten was het heerlijk, maar binnen verschrikkelijk warm.
Heb twee keer een stuk met Lisa gewandeld, zij heeft zich behoorlijk te goed gedaan aan de konijnenkeutels die er lagen.
Aan het eind van de tweede wandeling kon ze eindelijk tot haar grote vreugde een konijntje opjagen, en ik blij dat ze meteen kwam toen ik haar daarna floot.
Ben na de wandeling meteen de auto ingestapt, heb dus niemand meer persoonlijk gedag gezegd, sorry.
Leuk om alle bekenden weer terug te zien.
Bijzonder om zo'n groot nest als dat van Fieke en Bobbie bij elkaar te zien, er wat Martine al schreef, wat zijn ze verschillend allemaal. Leuk om Dorien gesproken te hebben.
Ik heb maar een paar foto's gemaakt vandaag, zal ze naar Loes sturen.
Hieronder het grote gezin van Fieke en Bobbie. Eigenlijk heb je een super groothoek nodig om zo'n hele rij op de foto te krijgen. Verder naar achter was geen optie omdat er dan allemaal mensen voor mijn neus stonden.
Jeanette, Maria, Marjolein en de anderen jullie zullen wel gaar geweest zijn na zo'n dag in de oven van de Jutter en de vele honden die gekeurd moesten worden.
Petje af voor jullie allemaal. :thumbsup: Datzelfde geld natuurlijk ook voor Loes met haar winkeltje.
Laatst gewijzigd door Erna op 02 apr 2010, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Leuk, die foto Erna! ...wat een boel hè? :hihi:

groet, Martine

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Sjongejongejonge!!!! :thumbsup: :cheer:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ja wat een aantal, leuk om ze allemaal bij elkaar te zien.

Ben toch wel heel erg blij dat Lisa een teefje is. Ik weet niet of het af te leren is bij reuen, en ze zullen het heus niet allemaal doen. Maar dat poot optillen binnen tegen plantenbakken, bar of deur, getver. :boos:
Een echtpaar met reu die tegen de deur piest. Ze kijkt er naar en wijst haar man de plek nog aan, om vervolgens niets te doen. Lex heeft het schoongemaakt.
Oei, en dan de broek en schoenen van Martine die werden bewerkt door haar Dieseltje. :hihi:
Ik moest er wel om lachen, maar op hetzelfde moment ben ik heel erg blij met mijn Liesje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Een reu die gewend is om te kamperen doet dat mooi niet.
Het is toch echt een kwestie van opvoeden. Maar als iemand
je al voor is geweest, wordt het toch wel aantrekkelijk.
Treurig trouwens om dat niet zelf op te ruimen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

[quote="Erna]
Oei, en dan de broek en schoenen van Martine die werden bewerkt door haar Dieseltje. :hihi: [/quote]

Agut, die arme ziel was vandaag echt helemaal de kluts kwijt; zoveel honden bij elkaar, en, het grootste deel van de tijd, allemaal aangelijnd. Normaal mag hij lekker met ze gaan rennen en spelen in het bos. Nu hebben wij als mensen, eerst de spanning even lekker opgevoerd door steeds zo te gaan staan dat ze nèt niet bij elkaar konden komen.. Dan mag hij van mij zich best even vergissen hoor en mijn been gebruiken als uitlaatklep. (Ik was allang blij dat hij niet een ander uitkoos om zijn spanning te verlichten, en ik heb het ook helemaal niet zien gebeuren; iemand anders wees me erop :hihi: )

groet, Martine

marcel

Bericht door marcel »

nou wie weet loop ik daar volgend jaar ook wel rond,wat heb ik weer genoten van die liefe honden.storm heb bijna wel de hele weg terug op schoot dan wel naast me gelecht wat een liefe rustige hond is dat tog,leuk dat ik jou ook ontmoet heb martine maar ook leuk om de andere weer terug te zien het was weer een geslaagt dagje ik heb nog een paar foto :flcam: in mijn map gezet
gr marcel

Erna

Bericht door Erna »

:hihi: Ik snap de spanning van de honden wel, maar ben toch blij dat mijn been niet in de buurt stond. :fluit: Voor de honden is zo'n dag niet zo leuk. Veel te veel op een kluitje.
Al die luchtjes binnen, daar wil je als reu wel wat aan doen. Dat is ook moeilijk als je al opgefokt bent om dan zomaar langs te lopen. Snap ook wel dat ze dit normaal gesproken niet zullen doen.
Niet iedereen ziet het zijn hond doen, het is gebeurt in een mum.
Maar het echtpaar bij de deur zag het wel nadat ze er op gewezen waren.
Stonden er naast terwijl Lex het schoon maakte.

Martine

Bericht door Martine »

Diesel is goedgekeurd; dit kreeg ik vorige week al te horen, maar ik ben helemaal vergeten dit hier te melden. :oops:
Blij waren ze met zijn bouw, staartdracht en nog iets (kom ik even niet op), minder blij met zijn wat langere snuit en de kleur van zijn ogen. (ietsiepietsie lichter dan die van zijn vader)
Sinds die aanvaring met zijn broer op de RITS-dag vertoont hij wel wat meer haantjesgedrag en lijkt andere reuen soms uit te willen lokken. Hier ben ik niet helemaal blij mee en dit druk ik dan ook altijd resoluut de kop in. :boos: Aangezien ik Bobbie ooit wil laten castreren i.v.m. zijn regelmatig terugkerende puspiemel (sorry, maar ik kan het niet anders omschrijven) wil ik Fredie bellen om dit met haar te bespreken. Als Bobbie moet, gaat Diesel namelijk ook; anders heeft Bobbie hier geen leven meer, vrees ik. Het lukt hem nu nog Diesel de baas te blijven, maar of dat na een castratie ook nog lukt, betwijfel ik erg.
Ik wil wel graag meewerken, maar wat mij betreft, mag Diesel, in tegenstelling tot zijn vader die ik toen veel te jong vond om te dekken, nu al aan de slag. Natuurlijk hebben we helemaal geen stem in het geheel, maar als hij niet op de deklijsten voorkomt omdat Fredie denkt dat ik het nog te vroeg vind, zal hij nooit door een teefeigenaar worden uitgekozen. Ik weet dat het jaren kan duren, maar het zou ook mee kunnen zitten. Destijds met Bobbie ben ik al in dat eerste half jaar na de RITS, heel vaak gebeld tenslotte.

Dorien had overigens nog geen reacties van de andere pupeigenaars gekregen, of die door de ballotage heen zijn, weten we dus nog niet.

groet, Martine

karin73

Bericht door karin73 »

Goed zo! :cheer:

Kan het me wel voorstellen dat je Bobbie hier niet eindeloos mee rond wilt laten lopen. En ook dat je Diesel dan in één klap mee wilt nemen.

Het is te hopen dat de dames dan snel voor Diesel in de rij zullen staan. Als je bang bent dat Fredie hem nog niet op de deklijsten zet omdat je dat bij Bobbie zo jong ook nog niet wilde, bel of mail je haar toch gewoon.

Je argumenten zijn in ieder geval duidelijk en begrijpelijk. En dan is waaarschijnlijk niet eens een probleem.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Gesloten