Wat leuk, alweer een nestje hopelijk "in de maak". Ik ga extra meegenieten van jullie verhalen, ook van Guusje, zodat we er toch een beetje feeling mee houden. Het is toch super als je dat kleine grut dapper straks de eerste stapjes in de grote wereld kunt zien zetten. Wij hebben uit de tijd dat Pip nog bij de fokker was heel veel foto's van hen gekregen en daar weer een speciaal Pip puppy albumpje van gemaakt. Om op te vreten was ze
Een hele leuke tijd gewenst, Charlotte en Arienne.....
Eveline
PS. ik ben wel vaak nog zoekende naar wie nou uit welk nest afkomstig is, er wordt op het forum vaak verwezen naar elkaars 'kids'. Voor mij als nieuweling is dat soms best lastig te volgen. Kan de vereniging geen stambomen maken op de smouzensite?!
Eveline schreef:
PS. ik ben wel vaak nog zoekende naar wie nou uit welk nest afkomstig is, er wordt op het forum vaak verwezen naar elkaars 'kids'. Voor mij als nieuweling is dat soms best lastig te volgen. Kan de vereniging geen stambomen maken op de smouzensite?!
Dank je wel, Eveline! Ons eerste nestje moet het gaan worden...
Ik moet zeggen dat ik regelmatig m'n kluts kwijt ben met al die familieleden. Maar die database is al heel wat waard.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de dekkaart, die ik naar de reu mee moet nemen?? Moet ik die aanvragen bij de Raad van Beheer? Of stuurt Fredie dit naar ons op samen met het reuenlijstje?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik kreeg zelfs de uitleg over dracht ,bevallen etc weer toegestuurd.
Dat geef ik weer terug op de a.s. RITS-dag, want ik héb alles nog van de vorige keer.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Spannend Roosje loops. Wie zal de lover worden? Staan er voor jullie bekende namen op het reuenlijstje. Zou wel leuk zijn lijkt mij. Misschien een forumreu?
Groetjes
José en een likje voor Roosje van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Krijg je er ook foto's bij of alleen namen? met foto zou het makkelijker zijn denk ik.
Groejtes
José en een likje van Wiekse op de Ruiver -Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Mag ik er nog wat over vragen?
Hoeveel reuen heb je op gekregen?
Is er ook een karakterbeschrijving bij (natuurlijk zijn ze allemaal lief en leuk, maar net het beeld om een betere indruk van de betreffende hond te krijgen).
Ga je eerst ook meerdere bekijken? Het lijkt mij ondoenlijk om op basis van een foto de juiste partner te kiezen.
Van het terugfokprogramma krijg je natuurlijk een uitgebreide beschrijving. Er stonden in ons geval 4 reuen op het lijstje.
We hadden zelf een paar voorstellen gedaan , die ook op het lijstje terecht zijn gekomen. Maar waarschijnlijk wordt het een reu, waar we zelf in eerste instantie niet aan dachten. Gewoon omdat we natuurlijk niet het hele overzicht hebben.
Foto's zeggen niet alles, maar het is daarnaast ook erg leuk om allerlei familiebanden na te gaan en voor een bepaalde combinatie te kiezen.
Ik ga straks bellen en dan hoop ik te kunnen melden voor wie we gaan!