Gistermiddag, 2 februari, hebben we Janka helaas inlaten slapen.
Haar gezondheid nam het laatste jaar heel erg af. Maandag dacht de Dierenarts aan de Ziekte van Cushing. Toen we op internet de kenmerken van deze ziekte hadden gelezen, o.a.:
-overmatig drinken
-gulzig eten
-verlies van haar
-verlies van spierkracht
-veel hijgen
Kwam het ons allemaal zeer bekend voor. Wij hadden dit voor ouderdom klachten gehouden. Voor Janka was het beter dat ze geen pijn meer hoeft te hebben.
Janka was altijd zeer enthousiast bij begroetingen van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat. Het is nu stil.
Heel veel sterkte Anja, Henk en Jan Hein.
Janka heeft zoveel met jullie gedeeld. En zelfs nog de pups van Desi.
Ze heeft een heel goed en lang leven bij jullie gehad.
Jullie kunnen met vreugde aan haar terugdenken.
:hug:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Hier komt het wel heel dicht bij elkaar....de vreugde om het jonge leven met nog een hele toekomst voor zich, en het verdriet om de oude dame, die klaar was met het leven. Hoe groot kan het contrast zijn. Heel veel sterkte met afscheid nemen.
Het is goed zo, ze heeft een prachtig leven gehad, dat geeft troost weet ik uit ervaring. Ze heeft nu de rust die ze verdiend heeft.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wie had dat kunnen denken, dat alles zo samen zou vallen.
Wat hebben jullie een lieve, fijne hond aan Janka gehad.
Heel veel sterkte gewenst.
Ik hoop dat Desi, met haar pups om haar heen, niet te veel van slag raakt.
Heel verdrietig dat jullie afscheid moesten nemen van Janka.Maar gelukkig blijft Leentje bij jullie en zal dat het verdriet niet minder maken maar misschien wel ietsje makkelijker.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Janka. Ze zal door jullie allemaal ongetwijfeld heel erg gemist worden. Heerlijk dat Desi jullie toch Leentje nog kon geven, ongetwijfeld een grote troost voor jullie en haar de komende tijd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Zal moeilijk zijn, maar Janka heeft een heel fijn leven bij jullie gehad.
15 jaar is een hele leeftijd voor een hond, maar je wil nooit een dier te verliezen.
Het nestje, en Leentje die mag blijven is een goede afleiding voor jullie en voor Desi.
Heel veel sterkte.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Anja, Henk en Hein Jan, ik wens jullie veel sterkte met het verlies van jullie oude vriendin Janka.
Ik vind het groots dat jullie haar verder lijden hebben bespaard.
Anja, Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve trouwe Janka. Wat zal ze gemist worden. Misschien kan Desi, het nestje en straks Leentje jullie verdriet een beetje draaglijk maken. Fijn dat Janka verder lijden bespaart is gebleven. Rust zacht lieve Janka
Janka is nu bij de regenboogbrug waar alle honden wachten op hun baasjes.
Groetjes
José en een pootje van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Het is verschrikkelijk stil, zonder Janka. Ze eisde op een bepaalde manier haar aandacht. Kwam ze na je toe en met haar snuit duwde ze tegen je arm aan, van knufffel me eventjes. Na het uitlaten stond ze bij de koekjes pot. (Desi loopt gewoon door en na een tijdje he waar blijft mijn koekje nu?)
Jan Hein is gisteren thuis gebleven van school, maar is zojuist weer naar Raalte vertrokken.
Nog 2 weken en dan gaat Eddie naar Gideon en Tamara. Gisteravond zijn ze nog even geweest. Dat was heel fijn.
Het is dan de bedoeling dat wij een weekje naar Oosten rijk gaan, met 2 hondjes...
Sorry helemaal gemist deze tread maar Anja ik wens je alsnog sterkte met het verlies van Janka en voor jullie alle drie natuurlijk het is altijd verdrietig een hond die (zolang) bij je is geweest te verliezen.
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Dank jullie ook. Het is nog steeds heel vreemd en ik denk dat Desi haar nu ook begint te missen. Vrijdag is ze, net toen ik haar weer wilde aanlijnen, me een weiland in gelopen, toen ze een andere hond hoorde blaffen. Sinds gisteren valt het ons op dat ze niet meer wil rennen. (kan natuurlijk ook door de keizersnee zijn)
Anja, ook ik wil jullie sterkte wensen met het verwerken van het verlies van Janka.
Ze is 15 jaar een volwaardig gezinslid van jullie geweest en gelukkig voor haar hebben jullie haar ook een volwaardig einde gegund!
Het zal niet meevallen zonder haar verder te moeten.
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes