Heb Lisa d'r boekje eens goed doorgenomen.
Want zij heeft naast de sticker van Nobivac ook een sticker van Eurican in haar boekje.
Nobivac blijkt voor de kennelhoest te zijn. (7-8 neusspray) (uitleg cijfers zie entboekje)
Eurican voor de rest, om en om, het ene jaar uitgebreider (3-4-5-6-7) dan het andere.(3-6)
In het jaar dat ze tegen alles wordt ingeënt zit er ook (7) in de enting. Heb ik nooit geweten. Gewoon niet op gelet.
Was al van plan om de neusspray niet meer te laten geven omdat Lisa dat zo verschrikkelijk vindt. En nu blijkt dus dat het in het uitgebreide jaar gewoon in de enting zit. Dat heeft de dierenarts mij nooit verteld.
Over Eurican heb ik niet kunnen vinden dat het ook om de drie jaar geënt kan worden. Wel dat het bedrijf is overgenomen door Sanofi-Aventis. Dit bedrijf maakt allerlei geneesmiddelen voor mensen, heb over dieren niets kunnen vinden op hun site. Misschien ben ik niet goed in zoeken.
Lijkt me beter om op een ander entmateriaal over te gaan, dat wel één keer in de drie jaar gegeven kan worden.
Ik zag dat zowel de eerste pupenting bij de fokker, als haar vervolg-pup-enting hier met het merk Vanquard is gegeven.
Kwam bij de enting en het gezondheidsonderzoek van 16-06-08 het woord souffle met vraagteken er achter tegen.
Heb daar meteen de Nederlandse vertaling van hartruis onder gezet, wel zo duidelijk.
Ik zag dat ik naast de datum van steriliseren, ook de datum van haar nestje heb gezet.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.