De 'experts' schijnen daar idd niet eensluidend in te zijn. Kleine nesten omdat het (te) laat was, de conditie van de baarmoeder niet optimaal, zaad reu van minder kwaliteit. Misschien kan elk van die dingen of een combinatie ervan wel de oorzaak zijn. Net zoals sommige grote nesten eerder worden geboren en een/ tweelingen vaak lekker blijven zitten, terwijl het bij andere nesten weer heel anders loopt. Voor maar 2 pups waren Eddie en Leentje eerder vroeg.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wat leuk dat het met Siem wel gelukt is (jules vorige keer niet toch?).
Het wordt vast een goed nest als het zo vlot ging, moet toch een goed voorteken zijn.
Dat worden vast "gezellige" Limburge hondjes allemaal.
Jules heeft wel 1x een goede dekking gehad, maar er kwamen geen pups.
Dat was met Sokke, die onlangs 1 pup gekregen heeft.
Vorig jaar zou hij Guusje mogen dekken, maar is er eerst onderzoek geweest naar de kwaliteit van zijn zaad. Guusje is toen mee geweest naar de DA om het onderzoek makkelijker te maken.
Toen bleek dat Jules kwalitatief waardeloos zaad had, dus de dekking met Guusje is niet doorgegaan. Naar aanleiding van dit verhaal hebben we Jules laten castreren, omdat hij altijd heel heftig reageerde als er loopse teefjes in het dorp waren. Hij was dan niet zichzelf meer, onrustig, zeurdering en liep weg.........
Hij reageerde nu heel rustig. Maartje was weggestuurd met Jules, dus Siem en Guusje hadden het rijk alleen. Toen alles klaar was is Maartje weer teruggekomen en heeft Peter Guusje in de auto gezet.
Jules vond vooral de luchten erg interessant, maar reageerde niet anders dan anders op Siem. Ze hebben een vrij gelijkmatige relatie, soms is de een bazig, soms de ander.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
In het 'boekje' van Nico Wouda stond, dat een ranglagere reu wel eens behoorlijk op zijn kop kon krijgen als deze een dekking had gedaan.
Om te voorkomen dat de heren om ons meisje zouden gaan vechten, is Guusje naar de auto verbannen; Maartje en Jules konden we toch niet eeuwig laten blauwbekken buiten in de kou.
Er gebeurde helemaal niets, alleen wat gesnuffel...
Heerlijke honden die Jules en Siem .
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Guusje gedekt. Aan de foto te zien is het zeker gelukt. Siem heeft haar stevig vast. Ik ga voor - op 29 maart. Wanneer weet je of Guusje inderdaad zwanger is?
Groetjes
José en een likje voor moeder Guusje en Siem van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ik herinner me dat Dorien vrijwel direct (binnen een week) veranderingen aan Fieke merkte. Voor ons was het toen zo klaar als een klontje dat het raak was. Maar ze was dan ook wel heel erg drachtig; waarschijnlijk had ze heel veel hormoonsveranderingen...
Ik hoop toch zo dat het "raak" is tussen Guusje en Siem!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Maar die veranderingen kunnen altijd schijndracht zijn. Ik ben er pas echt gerust op als ik de pups ook voel.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Groetjes
José en een likje voor ma van Wieske o de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Het enige wat ik tot nu toe merk, is dat ze iets kattiger tegen andere (grote) honden doet, en het lijkt of Finny voor haar in de bres springt.
Meer kan ik er echt nog niet van maken.
Ze eet goed; dus het blijft geduldig wachten ....
Charlotte
Het is gewoon lastig om dat zo te zeggen.
Graven in haar bed doet ze ook, maar deed dat ook voor haar loopsheid.
En dat kattige heeft ze ook wel tijdens de periode na haar loops zijn, want dan komt die schijndracht weer even om de hoek kijken.
Maar om nu te denken dat ze niet drachtig is .
Laatst gewijzigd door Charlotte op 08 feb 2010, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte