Guus (Gip).

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
karin73

Re: Jelles laatste kleinkinderen

Bericht door karin73 »

En het logische gevolg is natuurlijk: Nine, van harte met Gip! :yes2:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ja dat klopt Nine zou ook vandaag nog even gaan kijken bij de puppies omdat ze nog wist welke reu ze wilde hebben.
Dus Nine krijgt Gip gefeliciteerd Nine met Gip ook een schatje hoor en de favoriet van Hugo de man van Ine. :yes2:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Nine

Bericht door Nine »

Dank jullie wel!
En jullie gefeliciteerd met Gijs!

Ik ben inderdaad vandaag nog even langs geweest. Ine had een heel lijstje met de karaktereigenschappen van Gip en Gijs gemaakt. En het was al duidelijk dat Gip z'n karakter beter bij ons past, en Gijs beter bij jullie. Fijn dat het zo goed uitkomt!
Gaan jullie Gijs vrijdag halen?

Wij twijfelen nog over de naam... Het wordt of Guus of Jip..

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nine, jullie ook heel veel geluk met Gip (Guus of Jip)!!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Nine ook gefeliciteerd met jullie Gip (Guus-Jip)

Als Nine de naam Gip niet gaat gebruiken en Andrea de naam Gip leuker vindt dan Gijs, dan kan de naam toch nog geruild worden. De chipper is nog niet geweest en de naam wordt pas aan de pup gekoppeld bij het chippen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Nine en Andrea, gefeliciteerd met Gip en Gijs! :yes2:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Nine ook jullie zijn dus uit de brand.
Gefeliciteerd met Gip.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Nine

Bericht door Nine »

Hoi Andrea,

Het is bijna zover! Nog maar een paar nachtjes en dan kunnen jullie Bickel halen. Zijn jullie er thuis helemaal klaar voor?
Ik vind het best wel spannend, het is voor ons de eerste hond samen. Ben heel benieuwd hoe de eerste dagen zullen zijn.
Heel veel plezier vrijdag!

Groetjes Nine

andrea21

Bericht door andrea21 »

Nine schreef:Hoi Andrea,

Het is bijna zover! Nog maar een paar nachtjes en dan kunnen jullie Bickel halen. Zijn jullie er thuis helemaal klaar voor?
Ik vind het best wel spannend, het is voor ons de eerste hond samen. Ben heel benieuwd hoe de eerste dagen zullen zijn.
Heel veel plezier vrijdag!

Groetjes Nine
Dankje Nine ja we zijn er klaar voor hoor een bench gekocht en puppy voer, ik heb nog honden eet bakken genoeg in huis en we hebben al een hond en 3 katten dus het huis is honden proef tenminste we hadden met de kerst een nieuwe tv kast dus de draden moesten nog goed weg gewerkt worden daar zit onze oude hond niet meer aan dus dat hebben we gisteren gedaan.

Jullie gaan Gip toch as zaterdag halen voor jullie extra spannend jullie eerste hond zo samen, het is hier al de derde hond die we krijgen.
Nou alvast succes en we horen het wel hoe het gaat .
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nine, is de pup bij jullie ook gearriveerd?!! En hoe noemen jullie hem nu definitief?
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ja Nine ik ben ook nieuwsgierig hoe het bij jullie is verlopen en hoe jullie Gip gaan noemen uiteindelijk.
Groetjes, Andrea

Nine

Bericht door Nine »

Hoi allemaal,

De laatste dagen zo druk bezig geweest dat ik alleen even voor mijn mail op de computer zat.
Zijn naam is Guus geworden!
Hij is hier nu vanaf zaterdag en het gaat best wel goed. Ik vind het soms wel lastig om in te schatten of ik alles wel goed aanpak, maar volgens mij gaan de meeste dingen goed.
Hij sliep de eerste en de tweede nacht in een doos bij ons op de slaapkamer. Nu verschuiven we elke nacht de doos langzaam richting zijn bench. Gisternacht stond hij bovenaan de trap.
Ik ga elk uur met hem naar buiten, vaak doet hij meteen een plas. Zo nu en dan ook wel eens in het huis, maar daar besteed ik maar geen aandacht aan.
Hij loopt al best goed aan de riem, kan al zitten als het moet en kan nu met een kluifje 5 min alleen.
Dus volgens mij gaat alles heel goed!
Het enige wat ik lastig vind, is dat hij best veel piept. Ook al ben ik gewoon in de huiskamer, hij loopt veel achter me aan en gaat dan zitten piepen. Hij wil het allerliefste de hele tijd op schoot en als ik dus sta gaat hij piepen. Ik negeer dit, maar merk nog niet echt dat het minder wordt. Ik hoop dat het gewoon wat tijd nodig heeft. Maar mocht iemand nog een tip hebben; dan hoor ik dat graag!

Het is een heel lief hondje en we zijn hartstikke blij met hem!

Groetjes Nine

Erna

Bericht door Erna »

Nine het gaat toch al goed met Guus, leuke naam trouwens.
Hij zal nog wat onzeker zijn door de verandering van omgeving, en zijn moeder en nestgenootjes missen. Hij zoekt nu jouw aandacht door te piepen. Het is goed dat je daar geen aandacht aan besteed. Zodra hij stil is wel aandacht geven, dan merkt hij dat het piepen niet zal helpen. Het kwartje moet gewoon nog even vallen bij hem.
Heel veel plezier met jullie Guus. :dog:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Veel bij en op je willen zitten is prima, maar er zijn grenzen.
Als hij op je schoot gaat liggen slapen zou ik hem rustig op zijn eigen
plekje leggen. Onze Pim is ook een pieper, altijd al geweest.
Waar je het meest aan zal hebben is dat hij snapt hoe de regelmaat
van de dag eruit ziet en dat hij niet de hele dag volop aan de beurt is.
Geef je aan alles toe zal het piepen niet minder worden maar gaan klinken als dwingen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

karin73

Bericht door karin73 »

Klinkt allemaal goed hoor. Heel veel plezier met jullie Guus!!!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Fijn dat jullie zo blij zijn met Guus.
Veel plezier met hem.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

andrea21

Bericht door andrea21 »

Leuk hoor Nine de naam Guus en veel plezier met hem, Bickel heeft de eerste dag wel wat lopen piepen maar dat is logisch verder piept die weinig morgens vroeg of als die moet plassen of poepen. Maar Bickel heeft veel vertier hier als die niet speelt met Wiskie dan is het wel Beertje en zo af en toe vraagt die om op schoot genomen te worden en meestal als die inslaap valt lig ik hem in zijn mandje net als Mary al zei.
Gisteren waren we 's morgens douchen en toen lag die lekker bij Wiskie op zijn kussen zonder te piepen.
Groetjes, Andrea

Desi

Bericht door Desi »

Heel veel plezier met Guus. Fijn dat hij ieder keer al buiten plast. Och af en toe een ongelukje binnen, moet toch nog kunnen. Geef hem wel iedere keer als hij buiten een plasje heeft gedaan een kleine beloning, en klein koekje. Zodra hij weer zin krijgt in een koekje, loopt hij denk ik al vrij snel naar de deur om naar buiten te gaan.

Voor het alleen zijn probeer in zijn mand of banch een knuffel met daaronder een ingepakte ouwe wekker of harloge (die nog echt tikt!)te leggen. De kans is dan groot dat hij die knuffel echt als maatje gaat zien.

Ik ben dat straks met Leentje, pup van Desi die bij ons blijft, ook van plan.

Ariënne

Guus (Gip).

Bericht door Ariënne »

Zo een eigen plek voor Guus!
Gaat het goed verder?
Geef je z'n wormenkuur niet te snel na z'n enting?! Of is het al gepiept?
Afbeelding

Nine

Re: Guus (Gip).

Bericht door Nine »

Ja, Guus heeft zijn inenting tegelijk met de wormenkuur gekregen. Ik heb aan de dierenarts gevraagd of dat wel slim was en zij zei dat dat geen probleem was. Heb me dus aan haar advies gehouden. Guus heeft zich nog niet anders gedragen, dus ik ga ervan uit dat het goed is gegaan. Wel raar dat ze dat advies geeft als het wel een probleem zou zijn...

Verder gaat alles goed! Hij loopt prima aan zijn riem en we laten hem elke dag een uurtje alleen. Wel als hij al heel moe is, dan vindt hij het prima dat wij er even vandoor gaan.

Groetjes Nine

Gesloten