Mag het een kilootje of wat minder?
Re: Mag het een kilootje of wat minder?
Lijkt mij toch echt niet teveel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
De light is hetzelfde als de natuur, alleen 2 % minder vet.
Nou ja, 1 1/2 kilo mag er toch wel af bij Vera. Eigenlijk moet een ander er eens naar kijken.
Voor mijn gevoel is Roosje niet echt te zwaar. Ze past ten slotte nog door het kattenluikje.
2 % minder vet in de C-light lijkt me niet veel. Vreemd eigenlijk. Misschien dan toch wel een optie voor de twee dames. De prijs is hetzelfde, dacht ik. Maar, een hapje minder van de gewone C en je zit op dezelfde hoeveelheid caloriën.
Voor mijn gevoel is Roosje niet echt te zwaar. Ze past ten slotte nog door het kattenluikje.

2 % minder vet in de C-light lijkt me niet veel. Vreemd eigenlijk. Misschien dan toch wel een optie voor de twee dames. De prijs is hetzelfde, dacht ik. Maar, een hapje minder van de gewone C en je zit op dezelfde hoeveelheid caloriën.

De light moet kunnen, zou je bij Roosje iets kunnen toevoegen als ze
drachtig is.
drachtig is.
Ja, het moet wel kunnen. Ze hebben het wel minder op voorraad in de winkel, geloof ik.

Ik bel nu eerst of ze het hebben. Door het weer is de leverancier ook niet
altijd op tijd.
altijd op tijd.
Jules was ook weer gegroeid met de feestdagen. Veel bezoek, verjaardagen, lekkere hapjes, met als klap op de vuurpijl
Oud en nieuw.
We waren bij vrienden op bezoek.
Terwijl iedereen naar wat mooie sierpotten-vuurwerk stond te kijken stond Jules midden op de tafel de bakjes met salade en kaas leeg te eten.
Ik had hem al de hele avond aan mijn stoel gebonden gehad, maar iemand heeft 'm los gemaakt en dan ziet hij zijn kans schoon.
Geert heeft hem gisteren gewogen en hij weegt 14,5 kg. Dat viel mij nog mee. Doordat iedereen thuis was, is er wel veel gewandeld, dus ik denk dat hij er gelukkig ook een hoop afgerend heeft.

We waren bij vrienden op bezoek.
Terwijl iedereen naar wat mooie sierpotten-vuurwerk stond te kijken stond Jules midden op de tafel de bakjes met salade en kaas leeg te eten.

Ik had hem al de hele avond aan mijn stoel gebonden gehad, maar iemand heeft 'm los gemaakt en dan ziet hij zijn kans schoon.
Geert heeft hem gisteren gewogen en hij weegt 14,5 kg. Dat viel mij nog mee. Doordat iedereen thuis was, is er wel veel gewandeld, dus ik denk dat hij er gelukkig ook een hoop afgerend heeft.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en

Is hij net zo groot als Stapper, Wubke?

Beter lekkere trek dan bang van vuurwerk.
Hij vond het vast niet erg, even alleen binnen.
Hij vond het vast niet erg, even alleen binnen.

Jules is net zo groot als Stapper, dus hij hoeft niet heel veel af te vallen, maar ook zeker niets aankomen. En franse kaasjes zijn dan niet echt een goed plan. 

Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Net wat Mary zegt, beter zichzelf te goed doen aan franse kaasjes, dan bang in een hoek zitten en de boel onder plassen.
Maar pikken mag natuurlijk niet, wat een rot hond,
Neemt Siem dit nog niet van hem over?
Of misschien krijgt Siem daar de kans niet voor. Want Hieke pikt thuis ook regelmatig het een en ander, inspecteerd ook de prullenbak, je weet maar nooit tenslotte. Als Jutte maar in de buurt van de prullenbak komt wordt ze al weggejaagd door ma.
Vera zou misschien een kilootje af moeten vallen.
Je zou aan Maria kunnen vragen hoe zwaar Woezel is, zij is zo'n beetje even groot als Roosje.
Roosje heeft nu nog geen extra voer nodig, als ze te dik wordt moet je dat er allemaal na haar nest weer aftrainen.
Ik geef Lisa zeer weinig tussendoor, en als dat al zo is zijn het meestal haar eigen brokjes die ik dan in mindering heb gebracht op haar maaltijden.
ik heb Lisa nog niet gewogen na de feestdagen, misschien is zij ook wel aangekomen. Er wordt natuurlijk al een paar weken niet met haar gefietst.
De laatste keer dat ik Lisa heb gewogen zat ze tegen de 9 kilo aan, iets meer zou wel mogen. Ze is 40 cm.
Maar pikken mag natuurlijk niet, wat een rot hond,

Of misschien krijgt Siem daar de kans niet voor. Want Hieke pikt thuis ook regelmatig het een en ander, inspecteerd ook de prullenbak, je weet maar nooit tenslotte. Als Jutte maar in de buurt van de prullenbak komt wordt ze al weggejaagd door ma.

Vera zou misschien een kilootje af moeten vallen.
Je zou aan Maria kunnen vragen hoe zwaar Woezel is, zij is zo'n beetje even groot als Roosje.
Roosje heeft nu nog geen extra voer nodig, als ze te dik wordt moet je dat er allemaal na haar nest weer aftrainen.
Ik geef Lisa zeer weinig tussendoor, en als dat al zo is zijn het meestal haar eigen brokjes die ik dan in mindering heb gebracht op haar maaltijden.
ik heb Lisa nog niet gewogen na de feestdagen, misschien is zij ook wel aangekomen. Er wordt natuurlijk al een paar weken niet met haar gefietst.
De laatste keer dat ik Lisa heb gewogen zat ze tegen de 9 kilo aan, iets meer zou wel mogen. Ze is 40 cm.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dan krijgt Vera dus maar 220 gr. en Roosje 160 gr.
Op de site staat dat ze 20 à 30 gr. per kg. gewicht mogen krijgen.
Vera zit daar nog onder en Roosje mooi op de ondergrens toch?
Hoe groot is het stukje brood...en wat zit erop
De buren voeren Carnibest met verse sperciebonen als de mopsen weer te zwaar zijn.
Overgewicht is niet goed, als je een hond laat dekken. Minder kans op drachtigheid meen ik me te herinneren.
Gewoon weer lekker fietsen straks.
Ik kom de ribbetjes wel eens voelen binnenkort.
Trouwens, hier kost de C. 0,30 ct. minder per kilo als je boven de 30 kg. per keer besteld.
Op de site staat dat ze 20 à 30 gr. per kg. gewicht mogen krijgen.
Vera zit daar nog onder en Roosje mooi op de ondergrens toch?
Hoe groot is het stukje brood...en wat zit erop

De buren voeren Carnibest met verse sperciebonen als de mopsen weer te zwaar zijn.
Overgewicht is niet goed, als je een hond laat dekken. Minder kans op drachtigheid meen ik me te herinneren.
Gewoon weer lekker fietsen straks.
Ik kom de ribbetjes wel eens voelen binnenkort.

Trouwens, hier kost de C. 0,30 ct. minder per kilo als je boven de 30 kg. per keer besteld.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, Jeanette, kom echt maar even voelen! (Gezellig!)
Roosje voelt naar mijn idee goed.( Dat is bij mensen ook zo wat dat overgewicht betreft en zwanger willen worden. Dat weet ik van het PCOSyndroom. Als je dat hebt, is er vaak ook sprake van -wat- overgewicht en moet je afvallen als je zwanger probeert te raken.)
Woezel is nog iets kleiner, dacht ik.
Ze krijgen dus een kwart boterham p.p. p.d. met niks.
Ik ga er nog achteraan om die Carnibest goedkooper te kunnen inslaan.
Roosje voelt naar mijn idee goed.( Dat is bij mensen ook zo wat dat overgewicht betreft en zwanger willen worden. Dat weet ik van het PCOSyndroom. Als je dat hebt, is er vaak ook sprake van -wat- overgewicht en moet je afvallen als je zwanger probeert te raken.)
Woezel is nog iets kleiner, dacht ik.
Ze krijgen dus een kwart boterham p.p. p.d. met niks.
Ik ga er nog achteraan om die Carnibest goedkooper te kunnen inslaan.

Ik heb een kilo diepvriesbonen de kook erover gedaan.Jeanette schreef: De buren voeren Carnibest met verse sperciebonen als de mopsen weer te zwaar zijn.
.
Toen alles in de blender en verdeeld in bakjes voor drie dagen in de vriezer.
Hij krijgt nu zijn vlees met een schep spercibonenprut erdoor.
Dan is het net meer maaltijd en is hij weer tevreden met wat hij krijgt.
Het vlees vindt hij nog steeds het einde, maar het geeft blijkbaar minder
maaginhoud dan brokken.
Pim weer een lekker buikje vol 

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ik ben op de site aan het rondneuzen en zie dat de Light-versie toch wel 4% minder vet is.Mary schreef:De light is hetzelfde als de natuur, alleen 2 % minder vet.

http://www.carnibest.nl/

Je hebt gelijk. 4 % is toch wel veel. Maar ik moest wel, light was nergens
te krijgen. Met bio zal vast hetzelfde probleem komen. Hoe is die prijs?
te krijgen. Met bio zal vast hetzelfde probleem komen. Hoe is die prijs?
Daarom meld ik het niet, hoor, Mary. Geeft natuurlijk niks om dit tijdelijk te geven.

Hier waren de brokken op en moesten daarom naar de DA om nieuwe te halen heb toen beide honden ff meegenomen om te wegen,Missy is nu 12.50 kg iets zwaarder dan voor haar nest.
En Boy....is nu net geen 16 kg
dus het dieetvoer helpt.Te weten dat hij bijna 20 kg was!!
En Boy....is nu net geen 16 kg