Vuurwerk!!!!

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Ariënne

Re: Vuurwerk!!!!

Bericht door Ariënne »

Ja, heel jammer dat het niks geholpen heeft die petitie te ondertekenen.
Had het er net met Bert over: er komt toch echt een tijd dat het niet meer kan voor het milieu. :| Zoveel miljoen Euro de lucht in. :niks:
Afbeelding

Marjolein

Bericht door Marjolein »

Cookie is heel fanatiek met vuurwerk, ze blaft zowel binnen en buiten als een idioot als ze vuurwerk hoort knallen. Hier in de buurt wordt niet overdreven geknald maar we wonen aan het water en dan draagt het geluid heel ver dus zelfs als het niet vlakbij is, krijgen we een blafconcert ... ik geef Cookie iets kalmerends op advies van de dierenarts, het heet 'telizin' en daar moet je dan een paar dagen van tevoren mee beginnen. Het werkt tot nu toe matig ... hoewel ... misschien was het anders nog erger geweest :niks:

Mary

Bericht door Mary »

rini schreef:Die band lijkt me wel wat,maar dierenwinkel had ze niet meer.vorig jaar heb ik haar tabletjes gegeven maar die kwamen er iedere x uit :niks:
Misschien dan toch maar aan de advocaat? Overdag beginnen met een
theelepel tegelijk.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Mary

Bericht door Mary »

Mary

Bericht door Mary »

Rini, voor alle beschikbare middelen ben nu al te laat.
Bij het meeste moet je al beginnen per begin december.
Als ik jou was zou ik nu vast gaan uitzoeken wat je volgend jaar
wilt proberen. Ik zag tenminste bij mijn angsthond dat het ieder
jaar erger werd. Heel zielig en het duurt veel te lang zo'n maand.

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Geef jij Pim advocaat, Mary?
Het is met Rosa nog even afwachten hoe ze gaat reageren, eerste keer natuurlijk.
We gaan naar vrienden, ze mag gewoon mee gelukkig. Op de incidentele knallen van de afgelopen dagen reageerde ze totaal niet.
Ben benieuwd ...
De hond van mijn zus is een keer overstuur weggevlucht (carbid-schieten naast hun huis). Ze hebben de hele dag om haar gezocht en pas 's avonds om een uur of 10 gevonden, koud en nat en erg bang.
Ze zat achter de stal van een boer die wat afgelegen woont, een paar kilometer verderop. Ze is waarschijnlijk dwars door weilanden en sloten gegaan.
Geen leuke dag voor hond en baas. Ze letten nu goed op dat ze de hond binnen hebben als het geknal begint.

Mary

Bericht door Mary »

Pim is totaal niet bang, reageert nergens op.
Mijn vorige hondje was heel erg bang, dat werd ook ieder jaar erger.
Daarom vind ik het ook zo zielig, vooral als je ergens woont waar je
wel een maand in het geknal zit.

aboonk

Bericht door aboonk »

Didier reageert gelukkig nergens op. Douwe tot een paar dagen geleden ook niet, maar toen waren ze zo vriendelijk om om 2 uur 's nacht twee gigantische knallen te veroorzaken bij ons in de straat. Klaas en ik schrokken ons dood. :boos: We hebben een tijdje geluisterd of de honden in de bijkeuken ook reageerden, maar het bleef stil, dus zijn we weer gaan slapen. De volgende avond reageerde Douwe ineens wel angstig op een rotje vlak bij ons huis. Ik probeer hem nu zoveel mogelijk af te leiden met spelen als er weer geknald wordt en het lijkt tot nu toe te helpen. :dogfr: Voor de zekerheid slapen de honden vanacht en morgennacht bij ons op de slaapkamer. Ik hoop van ganse harte dat we Douwe er doorheen kunnen krijgen en dat hij niet blijvend bang wordt. Na al die jaren met een werkelijk panische Mickey hebben we er wel een beetje genoeg van. Mickey moesten we elk jaar letterlijk bijna bewusteloos maken met tabletjes. En dan nog lag ik de hele nacht met hem op bed en de televisie keihard aan, zodat hij de knallen niet zo erg hoorde. Toen hij bijna doof was kon ik gelukkig wel slapen, maar we moesten hem toch nog wel tabletjes geven.
Groetjes van Annelies

Douwe (Douwe-Tamme van de Fries om utens) 01-10-2005 / 19-01-2016
(Kim Didi v. Karin's Nest x Toones)
Didier 13-9-2009
(Sandy x Luca v.d. Burghoeven)

rini

Bericht door rini »

Zal er volgend jaar zeker eerder aandenken :scratch:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hopelijk zal Douwe het redelijk rustig over zich heen laten gaan.
Wat een narigheid met jullie Mickey, het arme beest.
Ik ken dit soort grote paniek alleen van de New Founlander van een kennis. Die kruipt met onweer onder de jassen op de schoenen ( waar hij niet op past en alles overal van af gooit). Uiteindelijk belandt hij ook op de slaapkamer, maar eigenlijk wil hij ook in bed in iemands armen. Maar hij heeft zijn maat zo tegen. De arme ziel is volslagen in paniek.

Iedereen heel veel sterkte met hun bange schattebouten. :hug:
Wij prijzen ons gelukkig met een Stapper van schokbeton.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Vanmorgen werden we gewekt met vuurwerk. Het is nog niet stil geweest.
Toen we de tuin in liepen kwam er een hele harde knal. Ik zag Pim schrikken
van neus tot staart. We riepen, alsof afgesproken, jeetje Pim, een muis met
vuurwerk. Grijp hem. :!:
Als een speer de tuin in, overal gezocht, niet gevonden. :vuurwerk:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi: :thumbsup: Geweldig!

Zo sneu, als ze zo bang zijn. En die Cookie zo aan het blaffen!
Onze Beppie was de eerste jaren helemaal niet bang, maar het sloop er toch in. Later wilde ze alleen nog maar onder ons bed liggen bibberen. Ze werd ook als de dood voor klappertjespistolen.

Vera en Roosje zijn gelukkig niet bang. Ze horen het hier meestal alleen op afstand, dat scheelt natuurlijk.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

:hihi: Hier is het ook al heel erg, werkelijk bommen en granaten. Fija gaf zoeven 1 blaf, maar dat kan ook nog een iets verlate reactie zijn op de mannen die -eindelijk- de eethoek kwamen brengen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi: ...een verlate reactie... en nu staat er ook nog een vreemde eethoek. ;)
Het is wat met die bommen en granaten.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha...goed gezeteld het nieuwe jaar in Loes !!! :cheer:
Echt flut...dat geknal.
Tingka is toch maar gebracht.
Ze zat thuis in de wc te bibberen. :cry:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

karin73

Bericht door karin73 »

Suske is niet bang. Wel kijkt ze de hele tijd uit het raam. Toen ik net met haar wandelde knalde het om haar heen, ze keek wel even op maar reageerde verder nauwelijks. Onze hond vroeger was ook erg bang, een teckel. Bij ons op de hoek zat een chinees... daar knalde het de hele dag door, we brachten haar dan altijd bij opa en oma.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Erna

Bericht door Erna »

Lisa wil niet meer uitgelaten worden. Gelukkig snapt ze dat ze meteen haar behoefte moet doen en dan weer naar binnen mag.
Ze ligt nu op mijn voeten. Als ik op sta achtervolgt ze me door het huis, het liefst tot op het toilet.
Als ik beneden ben ligt ze in haar kleine beschermde hok, gelukkig niet bibberend.
Het is redelijk hier, wel knallen en pijlen. Niet voor 10.00 uur begonnen.

Die Pim, mooi opgelost Mary.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Om 12.00 uur ben ik toch maar even langs de dierenarts gereden om pilletjes voor Guusje te halen.
Ze mag 3x een halfje Diazepam, en om 21.00 als het nodig is 1 Tranquoral.
Daar zal ze van in zwijm raken.
Maar ze heeft het heel erg te pakken sinds vanochtend. Hijgen, trillen etc.
Was iets meer dan €5,-- kwijt.

Misschien is die band waar Mary het over had iets.
Proberen we die uit op Finny die als de dood voor onweer is, maar op vuurwerk nauwelijks reageert.

Doordat er zoveel en hard geknald wordt, waarvoor ook nog eens heel veel honden dood en dood bang zijn of worden, begin ik bijna een hekel aan de jaarwisseling te krijgen :? .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Bert kon opok nog gewoon met de honden in het bos lopen, maar heeft wel opgepast dat er geen grappenmakers rotjes naar de honden zelf konden gooien. Aan de katten kun je merken dat ze het geluid niet echt fijn vinden, maar ze blijven gewoon voor het raam liggen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Wij zijn bij mijn ouders en mijn kinderen zijn al 2 uur in de tuin aan het spelen met vuurwerk.
Ze wilden natuurlijk al om 10 uur beginnen, want dat mag van de wet, maar de buurman (82 jaar) is van de week overleden en werd vanmiddag om 3 uur vanuit huis, waar hij lag opgebaard, begraven. Uit eerbied voor de buurman en zijn nabestaanden zijn ze pas begonnen toen de rouwstoet was vertrokken.
Gelukkig zijn het van die zachte knalletjes (ik was erbij toen het gekocht werd en hoe interessant die harde knallers ook zijn, de jongens waren het gelukkig met me eens dat dit voor niemand leuk is om aan te horen)
Wij gaan elk jaar naar mijn ouders omdat hun buren allemaal wat verderop wonen, zo valt de overlast enorm mee. Ze staan nu buiten voor het raam te spelen en het enige wat ik hoor (enkel glas) is het fluitje van de babyvuurpijltjes. Voor de jongens is dit het hoogtepunt van het jaar, waar ze lang naartoe hebben geleefd en van mij mogen ze dit dus. Liever in mijn directe omgeving, dan zwervend door het dorp met allemaal kinderen die elkaar op lopen te jutten. Ze gaan vol eerbied met het spul om; lopen steeds ver weg voordat het afgaat en dragen allebei een veiligheidsbril. Maar ja, het zijn wel jongens natuurlijk; op deze leeftijd kan ik ze echt niet meer afleiden met een gezellig spelletje terwijl het leven buiten lokt...
Bobbie en Diesel zitten achter het raam naar ze te kijken en kijken af en toe vragend naar me achterom: "hoor jij nou niets?" maar zijn er helemaal niet bang voor gelukkig. Ik laat ze niet loslopen vandaag, want ik ben dus als de dood dat ze achter het vuurwerk aan zullen rennen omdat het hevig interessant is. Ik ga altijd om 2 uur op oudjaarsnacht het bos in en laat ze dan heerlijk rondrennen.

Zojuist zijn de kinderen binnengekomen met de trieste mededeling dat het "op" is... :hihi:

Ik sprak Dorien vanmorgen en zij geeft Fieke op oudjaarsdag pilletjes die volgens mij "Relax" heten wat ze elke 6 uur moet herhalen. Vorig jaar ging het overigens prima met Fieke, maar ja, toen had ze de zorg voor 9 drukke, bijna rijpe pups...

Iedereen een goede jaarwisseling toegewenst!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Gesloten