Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Ariënne

Re: Klets-topic

Bericht door Ariënne »

Via dat water kun je de hele wereld bereizen... Dat dan weer wel.
Het ligt vlakbij de N33, die verdubbeld gaat worden.
Zal wel wat aan gedaan moeten worden, maar ze krijgen buiten in elk geval wel lekker de ruimte!
Erachter loopt een spoor, waar 's zomers een stoomtrein rijdt.
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Ik geloof dat de pony van moeder in de achtertuin komt, en de stiefvader is een fanatiek visser... zit hij daar vast wel goed.
Ik heb bij dit gezin wel altijd het idee gehad, dat ze zich in de buurt waar ze nu wonen niet op hun gemak voelden, moeder is daar met haar kinderen na een scheiding terecht gekomen, al vrij snel volgde een stiefvader. Maar ik vraag me toch af hoe ze het gaan vinden, moeder heeft paars haar en zit vol met piercings.

Die kinderen gaan in Gieten naar school, ik heb vanmiddag de overdracht geschreven en verzonden, het is allemaal heel plotseling gegaan (voor de kinderen in ieder geval, die wisten vorige week nog van niets...). De directeur belde vanochtend of ik een overdracht voor de oudste kon schrijven, omdat haar eigen leerkracht langdurig afwezig is. Toen heb ik maar even contact met ze opgenomen en hoorde dus dat ze in Nieuwediep gingen wonen...
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Mary

Bericht door Mary »

Het is een gewaagde onderneming. Kan best heel erg naar hun zin zijn of
worden. Jammer voor de kinderen dat het zo onverwacht moet.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat uiterlijk kan wel daar. Ik schat in, dat daar wat meer "vrijgevochten types" wonen.
De school moet een vrij nieuwe school zijn. Lijkt Bert prima, het is alleen toch wat ver van Nieuwediep vandaan. (Bert heeft jaren in de gemeenteraad van Aa en Hunze gezeten en heeft er meer kijk op dan ik.)
Het zal wennen zijn, maar er zijn veel voordelen!
Wel erg heftig dat de kinderen het nog maar zo kort weten. :o
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Dat vind ik ook erg jammer, had graag fatsoenlijk afscheid genomen, maar ik rijd er volgende week nog wel even langs.

Ik denk wel dat ze het naar hun zin zillen hebben, alles beter dan waar ze nu opgroeien. Het lijkt me heerlijk om de kinderen met zoveel ruimte om zich heen op te laten groeien, en de huizenprijzen liggen ook wel heel wat anders dan hier in het westen van Brabant.
groetjes, Karin

Mary

Bericht door Mary »

Het is ons tenminste opgevallen dat overal op dergelijke, beetje afgelegen
stukken, overwegend vrijgevochten types wonen.
Geen buren waar je een opgeruimde tuin hoeft te verwachten.

Martine

Bericht door Martine »

Wat een veranderingen in het nog korte leventje van die kinderen!
Als ze daar maar niets aan overhouden...
Scheiding, verhuizing, nieuwe vader, weer een verhuizing naar een andere wereld...
Het zal voor die kinderen heel moeilijk worden (gemaakt) om een goed contact met hun eigen vader te onderhouden; ik weet uit ervaring dat het voor kinderen heel belangrijk is dat er, ondanks een scheiding, wel contact blijft bestaan met hun eigen vader. Maar ja, ik weet verder niets van hun situatie af, misschien is het juist goed voor die kinderen, maar ergens in mijn achterhoofd zeurt een stemmetje dat het ook te maken moet hebben met het contact met de ex-man en vader van de kinderen...
Ik wens ze daar in elk geval een fijne, onbezorgde jeugd toe!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

karin73

Bericht door karin73 »

Het contact met de biologische vader en zijn vriendin is nu niet slecht. De kinderen zijn er 1 dag in de week, maar slapen er nooit.
Dat gaat 2 dagen per 2 weken worden, met een nachtje erbij. Wel iedere keer een wereldreis.

Stazz, de jongste (4), is een makkelijk knulletje, die kan je volgens mij overal neerzetten. Maar Ravih (7), is een stil, in zichzelf gekeerd meisje. Heeft een paar goede vriendinnen, maar weinig echt contact met andere kinderen. Veel moeite met veranderingen, nu haar leerkracht al sinds half oktober afwezig is hebben ze veel verschillende invallers gehad, erg moeilijk. Over haar maak ik me wel zorgen, ze denkt overal heel erg veel over na en zoekt de oorzaak van problemen vaak bij zichzelf.
groetjes, Karin

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Gelukkig is dat contact er dus wel...
Ik denk/hoop dat de school een fijne, stabiele plek voor de kinderen zal kunnen zijn. Maar ja, eerst weer een verandering overleven...
Afbeelding

renske

Bericht door renske »

Lees het nu over deze verhuizing van dit gezin half Nederland door. Wat een verandering voor de kinderen.

Bij het huisje zit wel een heerlijke lap grond, daar kunnen ze leuk spelen. En ik hoop dat het meisje in een leuke klas terecht komt en vriendinnetjes kan maken.

Renate

Bericht door Renate »

Het was hier gisteren even spannend.

We hoorden alweer urenlang een hond blaffen. Ik begon me net weer te ergeren, maar toen ik goed luisterde was het helemaal die vervelende blaffer niet.
Het was de (politie)hond van onze andere buren. Ik kreeg er meteen een vervelend onderbuikgevoel van, want de (3) honden van deze buren hoor je nooit.

Eerst was ik bang dat er ingebroken was, maar alles was netjes afgesloten. Toen dacht ik dat er misschien iets met de oude golden was, maar die stond te kwispelen voor het raam toen ik ging kijken.
Ik heb de buren maar opgebeld. Ze zaten lekker te eten in een restaurantje want de kinderen waren uit logeren. Op hun verzoek heb ik bij de politiehond in het hok gekeken of hij zelf iets had, maar ook dat was niet het geval.

De buren hebben bij thuiskomst alle nagekeken. De hond was door het dolle heen om ze te zien. Zouden evt inbrekers afgeschrikt zijn door de honden?
Vandaag was hij ook weer een paar uur alleen (met veel vuurwerk) maar ik heb hem niet gehoord.

Gelukkig liep het goed af.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je had vast gelijk Renate. Maar zou het ook b.v. een steenmarter ofzoiets kunnen zijn?? Of is hij daarvoor te goed afgericht?

Maar goed dat je de blafjes van de buurtjes goed kunt herkennen...anders stond je mooi voor niks bij de andere buren.. :oops: :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

De hond heeft vast iets gezien of gehoord wat er normaal niet is. Fijn dat er niets aan de hand was. Lijkt me niet leuk om te moeten kijken en je van te voren niet weet wat je aantreft.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

We zullen wel nooit weten waarom de politiehond van de buren zo aansloeg. De buren hebben geen aanwijzingen gevonden. De hond hebben we niet meer gehoord. Het kan natuurlijk een kat of ander beestje geweest zijn, maar het blijft vreemd dat hij daar zo lang op door bleef gaan.

Even een ander kletspraatje. Ik ben vanavond met mijn vriendin naar de bioscoop geweest. Naar komt een vrouw bij de dokter.
Prachtige k*film. Het boek is op een mooie manier verfilmd. Ik ben niet zo emotioneel, maar ik heb wel heel wat gesnotter om me heen gehoord.
Ik werd, net zoals bij het lezen van het boek, vooral boos om het feit dat Stijn vooral met zichzelf en (vreemdgaan met) andere vrouwen bezig was ipv met zijn zieke echtgenote en dochter.
Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis en vertelde dat ze het 'medische' eng goed gefilmd hadden. Precies zoals zij het al zo vaak gezien heeft. Hierdoor vond zijn de film erg confronterend. Het laatste halfjaar heeft ze al veel jonge vrouwen met deze vreselijke ziekte geholpen. De film maakte het beeld dat ze bij deze vrouwen heeft compleet.

Al met al is de film net als het boek een aanrader.

Mary

Bericht door Mary »

Aan mij niet besteed.

Martine

Bericht door Martine »

Het lijkt me inderdaad een erg mooie, maar confronterende film. Ik heb me voorgenomen om hem ook te gaan bekijken, maar ik weet niet zo goed wanneer ik daar nu de tijd voor heb. Hopelijk draait hij nog heel lang.

groet, Martine

Renate

Bericht door Renate »

Dat probleem heb ik ook vaak, Martine.

Mijn vriendin vroeg me vanmiddag of ik mee ging stappen, maar Martijn had al plannen. Aangezien er tegenwoordig voor 24 uur niets meer te doen is, kwamen we bij de film uit.

Ik wil Storm (over de watersnoodramp) ook nog zien, maar ben er nog niet aan toegekomen. Van allebei mijn oma's heb ik altijd veel verhalen over de watersnoodramp gehoord.

Martine

Bericht door Martine »

Ja, die staat ook op mijn verlanglijstje...
Je kunt hem natuurlijk achteraf altijd op DVD bekijken, maar juist die film is 100X indrukwekkender op een enorm scherm, denk ik.

groet, Martine

Jeanette

Bericht door Jeanette »

http://www.nu.nl/gezondheid/2152989/era ... stoom.html

Voor de mensen met lastige pootjes onder ons.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Goh, bijzonder. Bij mij ging het toen met radiogolven.
In ieder geval hoeven "bloedbaden" niet (per se) meer. :thumbsup:
Afbeelding

Gesloten