Kerst

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Martine

Re: Kerst

Bericht door Martine »

Wij hebben mat en glanzend donker- en lichtblauw, mat en glanzend goud en helder doorzichtig glazen ballen. Dit bevalt me al jaren prima en we breiden het elk jaar uit met een paar mooie, speciale ballen of vogeltjes. De laatsten hebben wij in midden in de zomer in Rothenburg o.d. Tauber in Duitsland bij Kathe Wolhfarht gekocht. Als je daar ooit eens in de buurt bent, moet je daar beslist eens langsgaan; dit is een prachtige kerstwinkel met allemaal handgeblazen kerstballen e.d. en is het hele jaar geopend.

goet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

andrea
ik zal kijken of ik nog voor kerst ook daar nog ff kan kijken wand ik wil het eigenlijk niet overslaan je moet het ff gezien te hebben al koop je niets ( nou niets olliebollen dan)
gr

Erna

Bericht door Erna »

José wat een treurig verhaal.

Wij hebben al jaren een grote kunstboom. Haal hem elk jaar weer uit elkaar na de feestdagen en dan gaat hij weer terug in de doos.
De lampjes zijn al 40 jaar oud. Het lijken net kaarsjes die je er als geheel uit draait als ze vervangen moeten worden. Mijn schoonouders hadden ooit dezelfde set die al heel lang geleden vervangen moest worden. Wij hebben de toen nog hele kaarsjes bewaard en we kunnen ze nog steeds wisselen als het moet.
We hebben ook nog kerstballen van 40 jaar geleden in de boom hangen. Natuurlijk hebben we in de loop der jaren veel bijgekocht. Wel altijd zilver, ben niet van plan om alles om te gooien voor een andere kleur. Het verveelt nog steeds niet.

Karin wat een hulp heb je aan de kat, :hihi: zie het tafereeltje al voor me.
Gijs kon zulke fratsen vroeger bij Pasja en Tirza ook wel uithalen.
Lisa taalt niet naar de kerstboom, Sarie doet er nu ook niets meer mee. Gaat hooguit onder de boom zitten op het kleed dat de voet verbergt.
Toen Sarie klein was heeft het wel heel wat kerstballen gekost. Ze klom tot bovenin de boom en begon systematisch alle ballen er uit te meppen. En al had ik ze goed vastgemaakt, dan bleef rustig het haakje met het bovenste stukje van de bal hangen, de rest vloog dan de kamer door. Dat is inmiddels 15 jaar geleden, na het eerste jaar heeft ze dat nooit meer gedaan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wij hebben jaren en jaren gedaan met de zilveren ballen en rode appeltjes, die ik in 1984 in Lelysyad kocht. :kerstboom1: Nu heb ik een klein boompje met lichtjes buiten staan voor de openslaande deuren. Zo hebben we er binnen en buiten wat aan. Eigenlijk vind ik het zo wel genoeg. Maar misschien dat ik toch ook weer een grote kersttak tegen het plafond 'timmer' met lichtjes erin. Vond Bert wel leuk. Het was hem opgevallen vorig jaar! :hihi:
Verder heb ik al gauw kaarsjes aan en daarbij regelmatig de speksteenkachel. Dat laatste is de beste investering in ons huisje geweest. Energiezuinig, CO2-neutraal en zo'n fijne warmte! Maar je moet er eerst even voor krom liggen.

De kids komen eerste kerstdag. Is ook wel een extra reden het wat aan te kleden.
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

We zijn enkele jaren achtereen na kerst na een tuincentrum geweest en hebben toen veel spullen gekocht.is dan bijna voor niks :yes2:

Zodoende hebben we een giga aantal kerstspullen,rood,blauw,zilver,en goud.Tijdens de verhuizing hier naar toe zijn de meeste kerstspullen gesneuveld( de verhuizer viel van de trap met het gevolg dat alle kerstspullen stuk waren en hij een gekneusde enkel ) en tijdens de 1e kerst hier heeft Barrel de boom omver gelopen :? en toen sneuvelde het restant!!
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat zal een hele toestand geweest zijn met die verhuizer en de kerstspullen. :o :hihi: :peace:
En dan Barrel nog eens! :hboom:

Oh, ja, ik ga nog wel kransen maken voor op de deuren. :krans: De spullen liggen al klaar.
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

De verhuizer had in de zomer een extra weekje vrij maar voor Barrel vond ik het eigelijk het ergste.

Hij kon het zelf niet vertellen natuurlijk maar onze indruk is altijd geweest dat hij klappen :boos: heeft gehad dus bij alles wat per ongeluk "verkeerd" ging zat daar een hondje dat bibberend in zijn mandje lag en je met de grootste moeite hem er weer uit kreeg.
Maar de :hboom: heeft hij wel altijd links laten liggen :hihi:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach, goh! Ja, dat zal schrikken geweest zijn!
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

http://www.youtube.com/watch?v=uSH7Z9dbpPA

....voor een toepasselijk liedje! :vang:
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

leuk nummer en zeker toepasselijk Arienne, ik vind Herman altijd zo heerlijke humor hebben.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door andrea21 op 17 dec 2009, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ah, leuk Andrea! Kunnen we het even zien! :thumbsup:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Is dat het koek en sopie tentje en schaatsbaantje van Blokker....
Geweldig !!!!!!! :yes2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ja leuk ze zijn schattig maar het is niet het ijsbaantje van blokker deze had ik bij een tuincentrum het ijsbaantje de koek zopie is wel van Blokker, Mischa had gisteren een nieuw foto toestel gekocht een spiegel reflex maar dan digitaal dus die maakte de foto, droppie gooit elke keer dat boompje wat opzij staat om :hihi:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Erna

Bericht door Erna »

Dat ziet er heel gezellig uit. :lol:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

O, dat is bij jouw thuis Andrea :hmm: .
Dat had ik niet begrepen. Vind het het heel erg leuk.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

marcel

Bericht door marcel »

dit is mijn boom wat is die mooi he en groot en de versiering boven mijn spiegel
gr marcel
Bijlagen
PICT0004[1].jpgV.jpg
PICT0004[1].jpgV.jpg (30.57 KiB) 2144 keer bekeken
PICT0003[1].jpgV.jpg
PICT0003[1].jpgV.jpg (39.13 KiB) 2144 keer bekeken

Martine

Bericht door Martine »

Hartstikke mooi Marcel! :thumbsup:
...Maar die foto's moet je echt verkleinen hoor, het forum loopt nu van mijn scherm af...

groet, Martine
Laatst gewijzigd door Martine op 20 dec 2009, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heel mooi, Marcel!
Maak je de foto's alsjeblieft even kleiner?!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

... Mooi schilderij heb je trouwens hangen; het lijkt wel een Hollandse Meester...

groet, Martine

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Marcel, ik heb de foto's maar even voor je verkleind, hoor! :scratch:
Afbeelding

Gesloten