Rosa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
loes

Re: Rosa

Bericht door loes »

Ik denk dat ik te onrustig ben voor een hond op schoot, maar ze liggen bij ons wel op de bank en half over ons heen.
Wagenziek, ik ben het als kind heel erg geweest. Gingen we met de tram naar mijn tante in west, moesten mijn vader en ik er halverwege uit en gingen verder lopen. De 1e jaren in een auto ook heel erg, maar door gewenning is dat overgegaan. Mijn schoonmoeder is altijd heel erg wagenziek gebleven, maar die hebben nooit zelf een auto gehad.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Inderdaad, Elske, door jouw gedrag zal Rosa je echt als baas zien. Dat is toch, hoewel heel logisch, bijzonder! Het zou zo fijn zijn als jijzelf met haar meer en meer een band zou gaan voelen. (Vooral omdat Rosa afhankelijk van je is.) Wie weet groeit dat ongemerkt wel. Dat hoop ik maar.

Nu ze loops is kan ze wat pijn in haar buik hebben en misschien wat meer behoefte aan warmte. Lettelijk en figuurlijk.

Wagenziek: vroeger met z'n 8en in de auto. Mijn vader lekker sigaren paffend. Ik kon er zeker niet tegen.
Misschien dat een hond met meer zicht naar voren minder wagenziek is?
Afbeelding

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

.
Laatst gewijzigd door ewhuitema op 01 okt 2012, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk, dat die meiden er zo betrokken bij (willen) worden. :thumbsup:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

:thumbsup: :thumbsup:

die sterkte wensde ik je gewoon toe omdat ik het jou en haar gun dat jullie het fijn met elkaar hebben, niets meer en niets minder. Zoek daar maar niets achter hoor.

En de "problemen" waar ik het over heb, heb je hier zelf verteld; je had moeite met verschillende aspecten aan haar zoals in het begin haar uiterlijk en het happerige gedrag wat pups vaak (speels) vertonen in het bijzijn van kleine kinderen. En kennelijk dus ook haar loopsheid... Ik kom ook veel met mijn honden in aanraking op school en dat vinden ze heerlijk, al die kinderen. Niet elk kind is gediend van hun opdringerige gedrag en dan vertel ik de kinderen dat ze ze met rust moeten laten tot ze wat gekalmeerd zijn.
Afgelopen week logeerde mijn neefje van bijna 3 hier en samen zijn ze echt "partners in crime": Blue haalt alles overhoop en Diesel bijt alles vervolgens vakkundig stuk. Ben ik niet blij mee... vervolgens loopt Blue rondjes door de kamer en lopen de honden verwachtingsvol achter hem aan en giert Blue het uit van de pret. Dan zit ik dus van een afstandje enorm te genieten.

En ik mis dat genieten dus een beetje bij jou. Dat is geen beschuldiging, meer een persoonlijke constatering... En ik gun jullie dus een fijne band samen, dat is alles..

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Zielig dat ze verbannen wordt, en niet weet waarom.
Als je de druppetjes vervelend vindt kan een broekje echt geen kwaad hoor, al kan ze zich dan minder goed schoonhouden.
Ik gaf Lisa overdag een broekje aan, ze mag hier het hele huis door m.u.v. de slaapkamers. Nacht lag Lisa in haar hok, dan geen broekje.
Lisa is ook een (over)enthousiast hondje, en ik vind het alleen maar leuk. Als Rosa iets ouder wordt zal ze ook minder druk worden. Toen wij Lisa kregen was Megan (kleindochter) 15 maanden. Als Lisa kwam aangerend ging Megan bij voorbaat al op de grond zitten. Zij wist dat ze anders omver gelopen zou worden.
Lisa heeft in het begin een aantal keer gespuugd in de auto. Ze spuugt nu nooit meer, maar autorijden is nooit haar hobby geworden.
Ik zou de mand, net als Mary, ook in de kamer zetten, en in de bijkeuken een bench, kleed of andere mand.
Wat leuk dat Rosa zo gek op je is. Ze is je met haar blije Smousen karakter aan het inpalmen, het duurt vast niet al te lang voordat jij ook gek op haar bent. Dat hoop ik tenminste. Want het is niet leuk als je niet om haar leert te geven, terwijl je wel voor haar moet zorgen.
En natuurlijk, iedereen is anders naar zijn dieren toe. We hoeven het ook niet allemaal op dezelfde manier aan te pakken.
Ik ben gek op Lisa, maar heb wel grenzen naar haar toe. Ze mag niet op de bank, daardoor is het ook geen schoothond geworden. Ze is wel altijd bij mij in de buurt, nu ligt ze heerlijk in de mand naast me te slapen.
Lisa heeft twee manden, een groot hok, en twee kleden op verschillende plaatsen in het huis liggen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Ik herken wel wat van mezelf in jouw verhaal, Elske.

De hond was ook niet mijn keuze. Bij ons was het Martijn die graag een hond wilde. Ik heb daar na jaren mee ingestemd, mits ik hem uit mocht zoeken.
Na twee jaar wachtlijst kwam Phoebe bij ons.

Natuurlijk vond ik haar een schatje om te zien. Maar ik was/ben geen hondenmens en had dan ook geen moeite om haar (piepend) in de bench achter te laten als ik de meiden uit school ging halen of als we naar bed gingen.
Resultaat is dat Phoebe inmiddels 'mijn' hondje is. Ik ben haar baas boven Martijn en de kinderen. Blijkbaar was mijn gedrag naar Phoebe toe erg duidelijk. Iets erin vond ze iig prettig.

De puberteit vond ik vreselijk. Phoebe luisterde absoluut niet meer en deed alleen waar ze zelf zin in had. Ik heb haar toen een keer in het bos achtergelaten, want ze hoorde me wel, maar kwam gewoon niet. Ik had er zo genoeg van. Een tijdje later zat ze voor de voordeur. Wat was ik blij toen ze uit de puberteit was en onthouden had wat we haar ooit geleerd hadden!

Tot op zekere hoogte moet ieder zijn hond op zijn/haar manier op kunnen voeden. Velen hier stemmen hun vakantie af op de hond en dat is prima.
Zelf doe ik dat niet. Als Phoebe mee kan, gaat ze gezellig mee. Tot nu toe is ze 3 van de 4 keer meegeweest en ook dit voorjaar gaat ze mee naar Cochem. Maar ik zou er geen problemen mee hebben om haar thuis te laten.

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

.
Laatst gewijzigd door ewhuitema op 01 okt 2012, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Mary

Bericht door Mary »

Onze smous doe je ook geen plezier met de auto-rit.
Maar eenmaal op de plek van bestemming :jeah2: :yes2: :jeah2:
Geen enkele reden voor ons om hem niet mee te nemen.
We gaan fijn daarheen waar hij het ook geweldig zal vinden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Fija vindt reizen dus ook niet fijn en ook Adah ondergaat het gelaten, maar blijven we dan ergens dan is het leed weer geleden, want ze komen altijd aan hun trekken met veel wandelen. Ik denk dat ze het minder zouden waarderen als ze ergens ondergebracht zouden worden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe rijdt ook niet graag auto, maar geeft ook geen problemen zolang ze niet in de achterbak hoeft (daar zat ze toen we nog een stationwagen hadden).
Ze was de vervelende autoreis snel vergeten toen ze lekker de halve Morvan door kon struinen.
Daarentegen had ze het ook prima naar haar zin bij David, die op haar paste toen wij naar België waren. Van David hoorde ik dat hij met wandelen een aantal keren langs ons huis was gelopen, maar dat Phoebe er niet eens naar gekeken had. Voor mij een teken dat ik haar ook met een gerust had kan uitbesteden voor een vakantie.
Voor een lange vakantie zou ik geen beroep doen op David, maar dan zou ik haar in de vakantieopvang van de uitlaatservice doen. Michelle kent ze immers ook al jaren.

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie en Diesel vinden het beiden ook heerlijk bij mijn ouders; als wij op vakantie gaan en zij kunnen niet mee, dan laat ik ze lekker bij hun. Wij gaan in maart skiën en zijn dan de hele dag onderweg; ik zou het zielig vinden om ze dan op de kamer achter te laten; ze hebben het dan veel fijner bij mijn ouders. Ook naar Amerika was meegaan geen optie; Oostenrijk daarentegen was het mooiste dat hun kon overkomen. Het verschilt dus erg per vakantie, en het hangt ook erg af van welk oppasadres je voor de hond(en) in gedachten hebt...
Ze hoeven met ons heus niet overal mee naartoe, net zoals het hier uitkomt.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Elske, hoe gaat het met Rosa? Zijn alle broekspijpen inmiddels veilig?
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ik ben ook benieuwd naar Rosa, Elske...

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

.
Laatst gewijzigd door ewhuitema op 01 okt 2012, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Best kans dat ze er op uitgekeken is.
Stapper vond er ook na een poosje niets meer aan.
Carnibest vinden alle honden heerlijk, dus als ze echt te weinig eet.....

Fijn dat het gehap over is.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

karin73

Bericht door karin73 »

Dat krijgt Suske ook. Maar nu Suske wat minder hard groeit, krijgt ze ook wat minder. Ze krijgt bij ons 3x per dag 55 gram. (Die fabrikanten zetten vaak erg veel in het voedingsadvies, hoe meer de honden eten, hoe meer ze verkopen, onze dierenarts adviseerde nu ongeveer deze hoeveelheid en bij ongeveer 7 maanden over te stappen naar voer voor volwassen honden. Suske is inmiddels ook al 7 maanden, maar eerst het voer maar eens ver opmaken....)
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Rosa zou ook verschijnselen van schijndracht kunnen hebben.
Finny at in die tijd weinig tot niets, zij had ontzettend last van schijndracht.
Ik heb toen vaak een heel klein beetje vlees door haar brokken gedaan, en dat hielp.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Ik heb voor Phoebe ook heel wat brokken geprobeerd. Wisselen van spijs doet eten, dacht Pheebs altijd.
Nu krijgt ze al heel lang beneful original en die vind ze erg lekker.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erg fijn dat het verder goed gaat met Rosa! :thumbsup:
Ja, een ijsbaan is ook helemaal niks voor honden, hè. Gelukkig is het sneetje weer gauw geheeld.
Afbeelding

Gesloten