Desi schreef:Arienne, Ik kan eventueel Jan Hein meenemen, hoe hij met Desi bij de clubmatch stond met de hand in de zak, keek alle kanten uit maar niet naar Desi. En Desi maar op hem letten! En danbn staat in het keuringsrapport: Wordt prima voortgebracht!!
Prachtig! En Desi zag hem dus duidelijk als hogere in rang.
Het zou leuk zijn als ik hem even kon lenen, maar ik denk dat Vera zich alleen nog af zou vragen, waar ik gebleven ben.
Ja Anja, juist zoals Desi op Jan Hein reageerde, dat willen ze via de cursus bereiken. Dus een hond, die naar de baas kijkt. Als je zelf te veel kijkt en praat, zou de hond te afhankelijk worden. Zo van: nou ik hoef niet zo nodig, de baas let wel op.
Maar elke hond is anders. Ik heb altijd met de honden gefietst en met Norma en Fija zelfs gekoppeld. Ging prima. Nu moet ik met Fija voor GH ook fietsen, maar die springt tegen me op. Vandaag is Bert met haar gaan oefenen, maar zo vanzelfsprekend als bij de andere honden, ook Jelle, gaat het bij Fija niet, dus daar moet nog flink geoefend worden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Van mij mag je hem allleen lenen Jan Hein leert op de cursus ook dat je de hond niet moet aankijken. En wij maar denken , jij hebt helemaal geen interesse voor je hond :x
Beter opletten wat je hond doet. Maar kennelijk zijn die oude regeltjes weer helemaal veranderd.
Zaterdag 3 november zullen de gedragstesten gedaan worden in Epse op het terrein van KC "De Vriendschap" Kruklandseweg aldaar. Het begint om 9.45 uur. (Ik neem tenminste aan dat iedereen uitgenodigd is vanaf die tijd.)
Veertje en ik zullen er zijn. Nog meer mensen/honden die meedoen?
Alles wat de vorige keer niet optimaal was voor haar, is nu gelukkig helemaal
niet aan de orde. Ik ben erg benieuwd of ze nu andere resultaten zal laten
zien. Vrouwtje en hondje, veel succes.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)