Koud zonder jas!
-
Desi
Gisteravond lag madam heerlijk op haar kleedje vlakbij de houtkachel!! Ze was erg moe.
En dan is dat natuurlijk een lekker plekje. Maar vandaag is ze al diverse keren buiten geweest en ze bibbert niet.
Nu is ze net weer vrijwillig in de banche gegaan. Daar gaat ze meestal in als ze niet gestoord wil worden.
Gelukkig heeft ze er niet z'n last van temeratuurschommelingen, hebben we gemerkt. Ook als pup van 12 weken vond ze het in de sneeuw enig en afgelopen zomer op een warm strand aan de Middelandse Zee had ze ook geen moeilijkheden. Ze ging pal in de zon liggen. :D Lekker gemakkelijk.
Zo van wat jullie kunnen, dat kan ik ook!! Als ik maar bij jullie ben!!
-
Desi
Volgens mij ziet ze er heel goed geplukt uit. Netjes, de borst en de pootjes ook, daar gooien ze nog wel eens met hun pet naar. Mooi vachtje hoor. Ze was natuurlijk ook lekker rijp. Viel zo uit de boom, die mooie Desi. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, ik kreeg ineens zo genoeg van dat pluishaar, want het is tenslotte nog haar puppyhaar, dat ik aan het plukken ben gegaan en het ging vrij goed. Er zit nog een minivachtje op en benen en staart moeten nog een ietsje meer, maar ik ga morgen wel verder. Ze is gelukkig helemaal niet kleinzerig in tegenstelling tot Adah, want als je naar haar wijst, piept die al.
Als ik helemaal klaar ben, maak ik een
statiefoto.
Het voelt inderdaad lekker aan en het ondervachtje is stugger dan het pluis.
Als ik helemaal klaar ben, maak ik een
Het voelt inderdaad lekker aan en het ondervachtje is stugger dan het pluis.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
Desi
-
Desi
Hoi Anja,
Bobbie heeft sinds een week enorme jeuk aan zijn voeten en likte zijn voetzolen helemaal stuk.
De DA denkt dat hij op het uitlaatveld
van de clubmatch ergens mee in aanraking is gekomen, ze dacht aan een "gist
" geloof ik...
Bobbie krijgt nu 10 dagen antibiotica en om de 3 dagen moet ik zijn pootjes wassen met een speciale shampoo die ook jeukverlichtend werkt.
Over 10 dagen moeten we terugkomen en dan weten we meer.
In het gastenboek van de club heeft (ik dacht Esther met Leika?) iemand het over een soortgelijke ervaring na de clubmatch, maar haar DA dacht aan een voedselallergie.
Ik vind het in elk geval wel een beetje erg toevallig allemaal...
Desi was daar ook, misschien heb je wat aan mijn informatie.
groet, Martine
Bobbie heeft sinds een week enorme jeuk aan zijn voeten en likte zijn voetzolen helemaal stuk.
De DA denkt dat hij op het uitlaatveld
Bobbie krijgt nu 10 dagen antibiotica en om de 3 dagen moet ik zijn pootjes wassen met een speciale shampoo die ook jeukverlichtend werkt.
Over 10 dagen moeten we terugkomen en dan weten we meer.
In het gastenboek van de club heeft (ik dacht Esther met Leika?) iemand het over een soortgelijke ervaring na de clubmatch, maar haar DA dacht aan een voedselallergie.
Ik vind het in elk geval wel een beetje erg toevallig allemaal...
Desi was daar ook, misschien heb je wat aan mijn informatie.
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Desi
Ik denk dat de jeuk bij Desi veroorzaakt wordt doordat ze geplukt is. Nog wat kriebelende haartjes!!
Ze heeft alleen jeuk op de rug.Met haar pootjes is niets aan de hand. Maar ondertussen gaat het al een stuk beter met haar. Best leuk om te zien, ze ging af en toe onder Janka staan, zodat haar rug tegen Janka's borst kwam en dan lekker wrijven
We zijn 2 dagen op dat terrein geweest met 2 honden. Ik kan me niet voorstellen dat er op het terrein van het Dog-Center iets heeft gelegen waardoor Bobby's pootjes nu jeuken.
We zijn 2 dagen op dat terrein geweest met 2 honden. Ik kan me niet voorstellen dat er op het terrein van het Dog-Center iets heeft gelegen waardoor Bobby's pootjes nu jeuken.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Bobbie het daar heeft opgelopen; het zag er op het dog-center geweldig verzorgd uit.
Ik vond het echter alleen wel toevallig dat 3 honden die daar zijn geweest daarna de kriebels hebben gekregen. Hij is hier namelijk die week niet in aanraking geweest met andere honden en de DA vroeg mij uit voorzorg of hij wel contact met andere honden heeft gehad.
Het goede nieuws dat ik te melden heb is dat de antibiotica en de shampoo goed aanslaan en hij niet meer aan zijn pootjes likt. Zijn voetzolen zien er weer normaal uit, dus ik heb goede hoop dat het niet aan een voedselallergie ligt. :D
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij door de brandnetels heeft gelopen, maar volgens mij zijn die veel aggressiever in het voorjaar, als ze net uit de grond komen, maar ik ben natuurlijk geen bioloog...
groet, Martine
Ik vond het echter alleen wel toevallig dat 3 honden die daar zijn geweest daarna de kriebels hebben gekregen. Hij is hier namelijk die week niet in aanraking geweest met andere honden en de DA vroeg mij uit voorzorg of hij wel contact met andere honden heeft gehad.
Het goede nieuws dat ik te melden heb is dat de antibiotica en de shampoo goed aanslaan en hij niet meer aan zijn pootjes likt. Zijn voetzolen zien er weer normaal uit, dus ik heb goede hoop dat het niet aan een voedselallergie ligt. :D
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij door de brandnetels heeft gelopen, maar volgens mij zijn die veel aggressiever in het voorjaar, als ze net uit de grond komen, maar ik ben natuurlijk geen bioloog...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Ja Martine, met brandnetels heb ik ook ervaring.
We hadden Pim uitgelaten, hebben hem thuisgebracht en zijn boodschappen gaan doen.
Bij thuiskomst zei mijn zoon dat hij heel vervelend was geweest. Toen we hem goed
bekeken zagen we dat hij niet vervelend was maar echt heel naar. Raar gedrag.
Ik heb toen de fokster gebeld of zij zou kunnen bedenken wat er met hem was.
Ze begon gelijk over brandnetels. Vlak daarna heb ik het er met de DA over gehad.
Het kwam wel vaker voor en kon twee kanten op. Of het ging over, of het werd steeds
erger. Gelukkig was het bij Pim gelijk over.
We hadden Pim uitgelaten, hebben hem thuisgebracht en zijn boodschappen gaan doen.
Bij thuiskomst zei mijn zoon dat hij heel vervelend was geweest. Toen we hem goed
bekeken zagen we dat hij niet vervelend was maar echt heel naar. Raar gedrag.
Ik heb toen de fokster gebeld of zij zou kunnen bedenken wat er met hem was.
Ze begon gelijk over brandnetels. Vlak daarna heb ik het er met de DA over gehad.
Het kwam wel vaker voor en kon twee kanten op. Of het ging over, of het werd steeds
erger. Gelukkig was het bij Pim gelijk over.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)