Jaarlijkse vaccinatie.

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Renate

Re: Jaarlijkse vaccinatie.

Bericht door Renate »

Vaccinaties kunnen niet alleen voor dieren vervelend uitpakken.

Onze Romy was een heel normale baby die zich snel ontwikkelde tot ze met 14 maanden de BMR-vaccinatie kreeg. Eerlijk waar. Ik zeg dit niet als 'blinde' moeder. Daar ben ik te nuchter voor. Natuurlijk heeft ze het autisme niet van de vaccinatie gekregen, maar de vaccinatie heeft er wel voor gezorgd dat het naar 'buiten' gekomen is.
De consultatiebureau's mogen wel eens wat beter voorlichten, want in Romy's klasje zitten 6 kindjes en 4 daarvan hebben problemen gekregen na de BMR. Slechts 1 heeft al sinds de geboorte problemen en 1 heeft geen autisme, maar een of ander syndroom.

Ik heb 3 kinderziektes geruild tegen een levenlang autisme :cry: . Van ruilen komt huilen, zegt mijn oma altijd.
Romy had beter de bof, mazelen en rode hond kunnen krijgen. Maar goed, dat is achteraf. Ik ben wel kritisch geworden met prikken. De BMR-herhaling met 9 jaar, krijgen zie hier echt niet.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik ben ben bang dat je best eens gelijk zou kunnen hebben, Renate. :( :(:)
Ik ben ook bang dat het nog jaren duurt voor het allemaal duidelijk is en wetenschappelijk verklaard hoe het zit. Tot die tijd moeten we zelf aanmodderen en/of aankloppen bij mensen die er op gestudeerd hebben en het probleem onderkennen.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Potverdikke Renate, daar word ik stil van. Je kan helaas de klok niet terug draaien.
Lijkt me extra moeilijk om het te verwerken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Ja, het moment van beseffen is even heel moeilijk. Ik vond vooral het contrast tussen kinderziektes en autisme erg groot. En natuurlijk komt dan ook het schuldgevoel om de hoek kijken.
Inmiddels heb ik me erbij neergelegd. Ik heb met de beste bedoelingen mijn kinderen laten vaccineren en vreselijk pech gehad. Helaas is Romy daar de dupe van.

Dit soort consequenties van vaccineren worden nog altijd in de doofpot gestopt. Je wil niet weten hoe het rivm op mijn melding reageerde. Ik loop er niet graag mee te koop, maar in de wandelgangen van het speciaal onderwijs heb ik het al angstvallig vaak gehoord. De BMR-vaccinatie lijkt niet zo onschuldig te zijn.

Dana is overigens altijd een introvert typje geweest. Ook als baby'tje al. Dat maakt de achteruitgang van Romy helaas wel erg pijnlijk duidelijk.

Erna

Bericht door Erna »

Je hoeft jezelf natuurlijk niets te verwijten, je gaat voor het beste voor je kinderen. Juist omdat het in de doofpot wordt gestopt denk je er niet of minder over na.
Maar achteraf is het heel erg zuur dat het voor Romy zo is uitgepakt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Je wilde alleen maar het beste voor je kids. Net als de meeste ouders. :friends:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tjonge Renate, wat jullie toch overkomen is !
Haast onvoorstelbaar. :hug:
Jullie hebben heel wat mee moeten maken met je gouden meisjes. :kus:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Dat is wel erg heftig, Renate!
Van deze bijwerking had ik nog nooit gehoord! Zo zie je maar hoe lastig het is de juiste keuzes te maken. Je wilt inderdaad het beste voor je kind dus volg je het advies van de overheid op. Ik heb ook altijd het vertrouwen gehad dat dit de juiste keuze was maar begin nu wel eens te twijfelen.
Onze dochter van 9 heeft een chronische ziekte (coeliakie) en zou dus in aanmerking komen tegen de inenting voor de mexicaanse griep. We hebben in overleg met de kinderarts besloten om het niet te doen.
Als wij hadden geweten dat onze dochter een aanleg had voor coeliakie (gluten intolerantie) dan hadden we haar op jonge leeftijd geen broodkorsten en bambix e.d. gegeven. Omdat haar stoelgang wat moeizaam was, was dit wel het advies van het consultatie bureau. Toen er later coeliakie geconstateerd werd en we lid werden van de vereniging, hoorden we pas dat je de ziekte kan "triggeren", door op te jonge leeftijd gluten te geven. Onze verhalen lijken dus wel wat opelkaar, ook zij ondervind haar leven lang de gevolgen van een opgevolgd advies. Je komt er natuurlijk nooit achter wat er gebeurd zo zijn als je het advies (in jullie geval de BMR-prik) niet had opgevolgd en het heeft ook niet zo veel zin daar over te blijven piekeren, maar je wordt er wel kritischer van!

loes

Bericht door loes »

renske schreef:
Aangezien je al jaren negatieve geluiden hoort over enten, hebben wij onze oudjes vanaf een jaar of 8 / 9 nooit meer geent. helaas kan ik hier geen titer laten bepalen of antistoffen extra nodig is.
De honden van mevrouw Barkman werden ook al jaren niet meer geënt. Ze kwamen vrijwel de grote tuin niet meer uit en zij was er ook van overtuigd dat ze meer dan genoeg antistoffen hadden
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat erg is het toch, dat er helemaal niks onderkend wordt door het RIVM. Wat voel je je dan vreselijk in de kou staan...
Zouden ze nu echt geen harde feiten hebben of zouden ze het binnenskamers houden? Als iedereen zou stoppen met de vaccinaties zou dat ook weer allerlei akelige gevolgen hebben. Ik neem aan dat er wel harde feiten zijn, maar dat ze afwegingen maken.

(Dit zijn mijn eigen ideeën hierover. Heb er niet voor doorgeleerd.)

Kan me goed voorstellen dat mevr. Barkman daarvoor koos, Loes. Volgens mij entte onze DA haar kat ook alleen het eerste jaar. Net als ik nu. Maar zal het nog even checken voor de zekerheid.)
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

IK heb de katten ook alleen de 1e enting gegeven. Vroeger had ik altijd het idee dat binnenkatten dat niet nodig hebben, maar onze 1e 2 katten waren ook Rotterdamse binnenkatten (broer en zus) en de kater kreeg met 5 maanden kattenziekte. Ik heb hem er toen met veel moeite doorheengesleept (om hem later in Numansdorp aan vergif te verliezen) .
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach, wat sneu!

Ik vergat er nog bij te zeggen dat onze DA vindt dat je stadse katten wel verder in moet enten.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Maar toch niet van die huismussen?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik weet het niet.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Eigenlijk komen hier maar weinig reacties op.
Gaan de meesten van ons hier helemaal niet over nadenken?
Dit is niet gelijk weglaten maar eerst controleren of en zonodig welke
vaccinatie echt nodig is.
:o :o :o
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het is ook wel een heel verhaal.
Misschien even bezinken???

karin73

Bericht door karin73 »

Suske moet nog wel, want in geval een geval van een nestje moeten ze de normale entingen gehad hebben toch??

De kat krijgt ook nooit entingen, komt ook helemaal niet buiten.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Misschien juist dan laten testen of ze het wel echt nodig heeft.
:scratch:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is ook een lastig onderwerp. Het vraagt eigenwijsheid en tegen de stroom in zwemmen. Maar misschien valt het mee. Het is om te beginnen na te vragen bij de eigen DA.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Misschien moeten we eerst eens uitzoeken wat de mogelijkheden en kosten zijn van vantevoren testen.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten