Klets-topic
Re: Klets-topic
Extra vroeg gegeten vandaag om dat niet gelijk met de kinderen te hebben.
We zijn er al anderhalf uur helemaal klaar voor... nog geen kind gezien.
We zijn er al anderhalf uur helemaal klaar voor... nog geen kind gezien.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Nou ja, ik zit nu op 6.
Misschien toch maar volgend jaar in het donker onder tafel.
Misschien toch maar volgend jaar in het donker onder tafel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Nou ik heb er zeker toch wel 15 aan de deur gehad als het niet meer waren je kan merken dat de buurt verjongd op het moment.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Loes toch, tradities moeten in ere worden gehouden.loes schreef:![]()
('t is ook zo'n stomme traditie, volkomen achterhaald)
Hier zijn bijna 100 kinderen gekomen. Niet dat ik ook maar één keer naar de deur ben geweest, Pim heeft alles verzorgd. Ik had wel het snoep in huis gehaald van de week.
Ik ben vandaag naar de kreadoe in de jaarbeurs in Utrecht geweest, kwam pas om 18.30 uur weer de deur binnen stappen, toen liepen hier de kinderen al met de lampionnen door de straat. Tsja, en eenmaal thuis kon ik geen pas meer verzetten en ging met mijn benen op de bank
Was wel een leuke dag. Een vriendin kwam uit Goor met de trein, samen hebben we de hele dag rondgeslenterd. Ik heb een paar dingen van mozaïk gekocht. Een schaal en een kat, hoop dat ik ze net zo mooi kan maken als op het voorbeeld staat. Het is natuurlijk heel leuk om dit mee naar huis te nemen, maar het gewicht van het glas, steentjes en het hout was wel erg zwaar.
En dan ook nog in een overvolle trein terug naar huis. Een eerdere trein reed net voor mijn neus weg toen ik het perron op kwam.
Ik ga altijd elk jaar twee dagen naar de kreadoe, één keer om te kijken en wat spullen te kopen, en één keer om aan verschillende workshops mee te doen.
Dit keer even niet, morgenavond trainen, dan wil ik niet eerst de hele dag gelopen hebben. Vrijdag weer naar Amsterdam voor de cursus Verborgen Amsterdam.
En zondag ga ik met een paar flyball mensen naar de clubmatch van Het Markiesje.
Zaterdag maar even niets.
Ik krijg elk jaar twee vrijkaarten die de hele kreadoe geldig zijn. Ik geef ze weer door aan een ander, die kan er dan ook gratis naar toe.
Voor de liefhebbers die er naar toe willen, het is tot en met zondag. Van 10.00 tot 17.00 uur.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Toch niet zo'n traditie uit de tijd dat de mensen arm waren en de kinderen nooit iets kregen? Nu is het alleen maar inhalig gevreet en zijnj ze er ook nog ontevreden over.Erna schreef:Loes toch, tradities moeten in ere worden gehouden.loes schreef:![]()
.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Leuk zeg de kreadoe ik ben er heellllll vroeger al is geweest met een vriendin van me broer, misschien dat ik volgend jaar er ook is kijken is kijken of ik me dochter zover krijg om mee te gaan.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Het is best wel druk geweest aan de deur en dat was vorig jaar anders maar wonder boven wonder het was droog!

Jammer dat je er zo over denkt. We hebben hier heel veel kinderen aan de deur gehad die netjes dank u wel zeiden. Ze staan trots met veelal zelfgemaakte lampions voor de deur. Het is gewoon gezellig, al die groepjes zingende kinderen.loes schreef:Toch niet zo'n traditie uit de tijd dat de mensen arm waren en de kinderen nooit iets kregen? Nu is het alleen maar inhalig gevreet en zijnj ze er ook nog ontevreden over.Erna schreef:Loes toch, tradities moeten in ere worden gehouden.loes schreef:![]()
.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja Erna dat vind ik dus ook en vooral die kleintjes met hun kleine stemmetje die vaak door vader of moeder of allebei begeleid word ik vind het alleen maar genieten hoor en een traditie die je zeker in ere moet houden en is geen commercieel gedoe gewoon leuk.
Groetjes, Andrea
Ook wij hebben ervan genoten, het was heel gezellig.
Loes, je bent bij deze van harte uitgenodigd om volgend jaar te komen kijken hoeveel plezier de kinderen daaraan beleven!
Misschien kun je dat alleen begrijpen als je al die blije smoeltjes hebt gezien...
Dit jaar was het (bij mij) rustiger dan andere jaren; mijn directe buren waren (gaven?) niet thuis, dus liepen veel kinderen aan de overkant. Gelukkig riepen mijn jongens dan gewoon naar die kinderen aan de overkant dat wij ook iets hééél lekkers hadden...
Al met al zijn we toch zo'n 100 warme worstjes lichter!
Normaal geef ik de ouders een klein bekertje gluhwein (wordt erg op prijs gesteld!
), maar omdat ik er gisteravond zelf niet was, hebben we dat nu maar overgeslagen, volgend jaar weer...
De bakker aan de overkant heeft het weggeven van wat warms trouwens overgenomen; iedereen kreeg daar een warme oliebol in een zakje mee naar huis.
Als de slager nou volgend jaar wat erwtensoep schenkt, maken we er volgend jaar gewoon een klein dorpsfeestje van en hoeven de kinderen thuis niet meer te eten van te voren!
groet, Martine
Loes, je bent bij deze van harte uitgenodigd om volgend jaar te komen kijken hoeveel plezier de kinderen daaraan beleven!
Misschien kun je dat alleen begrijpen als je al die blije smoeltjes hebt gezien...
Dit jaar was het (bij mij) rustiger dan andere jaren; mijn directe buren waren (gaven?) niet thuis, dus liepen veel kinderen aan de overkant. Gelukkig riepen mijn jongens dan gewoon naar die kinderen aan de overkant dat wij ook iets hééél lekkers hadden...
Al met al zijn we toch zo'n 100 warme worstjes lichter!
Normaal geef ik de ouders een klein bekertje gluhwein (wordt erg op prijs gesteld!
De bakker aan de overkant heeft het weggeven van wat warms trouwens overgenomen; iedereen kreeg daar een warme oliebol in een zakje mee naar huis.
Als de slager nou volgend jaar wat erwtensoep schenkt, maken we er volgend jaar gewoon een klein dorpsfeestje van en hoeven de kinderen thuis niet meer te eten van te voren!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Een kale kip, die wil jij niet eens in de soep hebben.Ariënne schreef:Gezellige boel, hoor! Hier geen kip. Is toch wel erg kaal.
Nu hebben jullie het over gezellig maar toevallig hebben we het er gisteravond
over gehad,er was hier geen gezelligheid
op een paar kleintjes na stonden hier vooral grote lummels te schreeuwen.
Waar vroeger (hoor mij !) de winkels open bleven gaan ze nu gewoon om 6 uur dicht.En daar valt toch het meeste te halen en dat was in mijn tijd dus ook
al
over gehad,er was hier geen gezelligheid
Waar vroeger (hoor mij !) de winkels open bleven gaan ze nu gewoon om 6 uur dicht.En daar valt toch het meeste te halen en dat was in mijn tijd dus ook
al

En ik was er vroeger dol op! Kloof de botjes af als er kippensoep gemaakt werd.Erna schreef:Een kale kip, die wil jij niet eens in de soep hebben.Ariënne schreef:Gezellige boel, hoor! Hier geen kip. Is toch wel erg kaal.
Rini: jammer, hoor!

Jammer Rini. Ik weet niet of er hier winkels aan mee doen, denk het niet eigenlijk.
Die grotere kinderen hoeven voor mij ook niet, viel hier wel mee. Over een paar jaar is dat misschien weer heel anders.
Die grotere kinderen hoeven voor mij ook niet, viel hier wel mee. Over een paar jaar is dat misschien weer heel anders.
Hier wonen de meesten boven of naast hun winkel; die zijn dus thuis en de man van de supermarkt blijft inderdaad wat langer open. Zelfs in de kroeg staat een mandje met lekkers klaar.
Jammer dat die grote lummels bij jullie het plezier van de anderen lopen te vergallen Rini!
Jammer dat die grote lummels bij jullie het plezier van de anderen lopen te vergallen Rini!
Dat is wat ik bedoel. Zo was het de laatste jaren bij mijn moeder ook vaak, helemaal op het laatst gaf ze gewoon niet thuis.rini schreef:Nu hebben jullie het over gezellig maar toevallig hebben we het er gisteravond
over gehad,er was hier geen gezelligheidop een paar kleintjes na stonden hier vooral grote lummels te schreeuwen.
al
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Alma
ik probeer weet bij te raken met alle berichtjes maar opeens moeten er weer kinderen op de computer huiswerk maken en Dick zit nog op de 'grote' computer te werken.....dus ga ik alweer bijna stoppen.
Straks nog even naar een ouderavond, vandaag stond ikzelf weer voor de klas.
Ze waren vreselijk druk, allemaal weer aangestoken door de Sint en het afzwemgebeuren.......
groetjes, Alma
Straks nog even naar een ouderavond, vandaag stond ikzelf weer voor de klas.
Ze waren vreselijk druk, allemaal weer aangestoken door de Sint en het afzwemgebeuren.......
groetjes, Alma