Angst...

Plaats voor algemene vragen, opmerkingen en ideeën rond opvoeding & gedrag
Erna

Bericht door Erna »

Misschien vindt Vera de schuurmachine eng. :?
Pim laat gewoon blijken dat hij niet van die herrie gediend is. :lol:
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Helaas blaft ze al voordat er iemand lawaai maakt.
Ze zit dus wel lekker te dutten bij hem op schoot, maar als hij gaat staan en rondloopt blaf ze, al kwispelend. :?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Misschien houdt Vera niet van veranderingen. Lisa vindt dat n.l. ook niet zo leuk. Lisa blaft niet, maar merk wel aan haar dat ze dan anders reageert.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Fija is ook aan het blaffen geslagen tegen alles en iedereen, lastig. :evil: en ik :schrik: Ben het ook niet gewend, want de honden van de van Abtswoudelijn zijn geen uitzonderlijke blaffers, zeker de teven niet. Adah blaft eigenlijk nooit en Norma deed dat ook niet. :innocent: , dus dat zal Lisa wel van haar vaders kant hebben.
Nu maar hopen, dat het nog een beetje puberpuppygedrag is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Ik ben wel blij dat Lisa niet blaft, Tirza deed dat trouwens ook niet. :lol:
Groetjes, Erna.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Stapper heeft een echt harde blaf. Hij gooit zijn kop achterover en geeft hem van katoen. Alleen als iemand zich aandient of als er b.v. toeristen langs ons huis wandelen. Dat vind ik ook niet zo erg. Het is snel over.
Maar tijdens zijn logeerpartij bleek dus dat hij blaft als hij in een vreemde omgeving alleen wordt gelaten. Dat heeft hij ook eens gedaan in Frankrijk, toen we even samen dachten te kunnen zwemmen. Niet dus, luidkeels protest.
Omdat het zo keihard is, ben ik blij dat het zelden voorkomt.
Ik wil nu volgende keer proberen het langzaam op te bouwen onder vreemde omstandigheden.
Sam en Ayla deden dat ook trouwens. Thuis brave zielen. Samen eens alleen gelaten bij mijn zwager, de hele tijd als wolven gehuild. Sta je mooi voor aap. Dat doen ze anders nooit hoor :oops: :oops: :oops:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette als het zo af en toe is maakt het niet uit, zou ik zelf vinden. Als een hond maar niet de hele dag blaft, daar zou ik gestoord van worden. Mijn schoonzusje en zwager hebben vroeger een poedel gehad, hij is 16 jaar geworden. Die blafte nog als je een speld liet vallen, met een verjaardag werkelijk aan een stuk door omdat er altijd wel iemand zich bewoog. :cry: Ik moet zeggen dat hij me wel eens heeft geïrriteerd met zijn herrie.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Even bij onze ex-buren langsgeweest vandaag.
Zij hebben een erg aanhalige poes. En deze poes is helemaal niet bang voor honden.
Ze komt dus ook rustig bij mij op schoot zitten, terwijl Vera daar al op zat. (En die zat daar al niet voor niets.) Die gaat er dan wel heel snel af.
Je weet niet wat je ziet: zo'n bangige held-op-sokken hond!
Een kat, die niet bang is voor jou als hond: dat geeft een enorme deuk in je toch al niet te grote zelfvertrouwen! Dan druip je af met je staart tussen je benen! :? :? :wink:
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

Och, arme Vera.....en dan loop je ook nog in je ondergoed :? :? :?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

wubke schreef:Och, arme Vera.....en dan loop je ook nog in je ondergoed :? :? :?
Ja haha! Het valt allemaal niet mee! :lol:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Eerlijk gezegd was Pieuw onze honden ook wel de baas. HIj besprong ze vanachter een boom :schrik: En kroop bij ze in de mand en op de schoot van Lex als hij er zin in had.
Een verstandige hond weet wanneer hij/zij aan het kortste eind trekt. :?
Maar deze kat van de ex- buren is toch wel een erg sterke persoonlijkheid :roll:
Leuk hoor zo'n kattebeest :wink:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is ook wel heel grappig. De poes is gewoon lief en niet dreigend, maar dus wel de baas.
In Veertje haar ogen moet het wel een heel dominant :sortof: iets zijn zo'n kat.

De ervaring met kater "Koetje" in ons oude buurtje is wel anders. Dat is de macho van de buurt. Hij rent op je af om je weg te jagen, of je nou mens of hond bent! Daar heeft Vera ook een heilig ontzag voor.
De baasjes van Koetje willen hem graag bij ons laten wonen, omdat ze naar een appartement gaan verhuizen.... :scratch: :scratch: :wink:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ach angst, waarom noem je het niet gewoon gastvrij?
En die staart fungeerde als vijgenblad, of duster, of toch een string.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

O vanwege dat lopen in haar ondergoed!
Ze is misschien een beetje preuts inderdaad. Maar gastvrij? :scratch:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tegen de hond: 'Ik weet dat je gelooft dat je begrijpt wat je denkt dat ik zei, maar ik weet niet zeker of je je realiseert dat wat jij dacht te begrijpen niet is wat ik bedoelde'

Dit kwam ik tegen in "Honde(r)wijzer', een knipoog naar het invullen van baasjes van wat onze viervoeters bedoelen.

Ik zocht op 'bibberen' . Ik kan me voorstellen dat het je bezig blijft houden Ariënne. En nu dus weer even niet :scratch: Kon je maar even in haar lieve koppie kijken :?

Heb je nog over die wokshopsgedacht?? Die Tellington Ttouch ???

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat zeg ik nou ook altijd tegen Veertje! :wink:

Maar ik ga zeker nog op onderzoek uit (metutautootje) naar cursus of therapie!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Vera, pas maar op hoor, katten kunnen gevaarlijke monsters blijken.
Onze Gijs deelde vroeger rustig een tik uit als Pasja niet snel genoeg naar zijn zin reageerde.
En Lisa wil ook nog wel eens vertrekken als Sarie er bij komt zitten. Sarie is een grote poes en als er niet genoeg ruimte voor haar is gaat ze gewoon bovenop Lisa zitten, :shock: Is ook een manier om Lisa weg te krijgen.
Samen is de mand gaat prima, dan wel ieder aan een eigen kant natuurlijk.

Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef:Dat zeg ik nou ook altijd tegen Veertje! :wink:

Maar ik ga zeker nog op onderzoek uit (metutautootje) naar cursus of therapie!
Morgen komt de auto hé! Zoeoeoeoeoeoeoeoefff.
Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jip! Morgenavond dus hè. Ik tel de uren. :wink:
Maar heel fijn dus. Alleen Bert wil hem gaan inpikken meteen, omdat ie zuiniger zou zijn.
Staat ie meteen al twee dagen in Veendam, want Bert gaat op stap. Nou ja, ik klaag niet!
Ik moet ergens nog een smous-sticker hebben! :idea:
Afbeelding

mirjam

Bericht door mirjam »

hoi
Whoopi (zusje phoebe en pepper)blijft alleen als ze aan het uitdagen is om te spelen met max (westy) die echter blaft de hele dag als hij maar denkt iets te horen of te zien,soms wordt je er stappel gek van :x whoopi loopt er wel achteraan maar kijkt echt zo van waarom blaf jij :?:wel is whoopi bang uitgevallen, als ze iets heeft gedaan wat niet mag komt ze de hele dag de bench niet uit ,moet ik haar er echt uitplukken,op max moeten we vaak hard mopperen die blijft blaffen ,maar whoopi verdwijnt weer snel de bench in.
ze heeft klitten in de haren op haar neus maar ik mag er niet aankomen om te borstelen of weg te knippen, ook dan neemt ze haar vlucht in de bench,weet niet hoe ik dat moet aanpakken (graag tips als het kan ),verder molt ze alles ,flossen liggen binnen een paar dagen in touwtjes door het huis heen, zelfs rubberen balletjes weet ze te vermalen,kleedjes in de mand en de bench zijn ook al kapot en erger het kussen van hun in de kamer heeft ze een groot gat in gebeten.
en het uitlaten is ook nog niet zoals ik zou willen ze trekt nog veel,heb een slib ketting geprobeerdt dat ging wel beter maar daar gaan haar nek haren van kapot dus die heb ik weer weggelegd. verder is ze echt een heel lief hondje,lief voor kinderenen ons natuurlijk .
groetjes
mirjam en een lebber van whoopi en max

Gesloten