Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jeanette

Re: Boester.

Bericht door Jeanette »

:oops: Stapper plast in de tunnels......zelfs op de smouzen doedag presteerde hij het.
Je schaamt je dood....
Schoonmaken helpt volgens mij niet echt....door het sopje heen ruiken ze toch de andere reuen die het waarschijnlijk al eerder gedaan hebben.... :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Dat denk ik ook, dat ze het nog ruiken. Het heeft er ook niet mee te maken dat ze nodig moeten, ze geven hun visite kaartje af. Hallo, hier ben ik geweest.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

:cheer: Boestertje nog gefeliciteerd met je halve verjaardag! :happyB: Had m'n bazinnetje niet goed op gelet, :( nou ben ik te laat op je halve verjaardag. Fijne dag gehad Boes? Kom je zondag ook nog naar de Clubmatch? Kunnen we weer samen spelen net als op de Doedag in Didam.

Likjes van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alma

Bericht door Alma »

Nee Sammy, ik kom zondag niet......mijn baasjes hebben andere zaken op het programma staan. Eerst gaan ze ffe naar de kerk waar mijn baasje syntesizer moet spelen, dan gaan we met vrienden en twee heeeele grote honden naar het strand lekker rennen en 's middags komt de familie om te overleggen over de moeder van Dickybaasje die zo dement wordt en naar een verzorgingshuis moet binnen nu en 3 maanden.
Maarre....kom je wel naar de wandeling op 25 oktober? Dan zien we elkaar weer.

Pootje van Boester, ik heb vanmorgen een kurk kapot gevreten en gisteren een zool van de pantoffel van mijn vrouwtje eruit gerukt. Leuk joh om te doen, moet je ook eens doen!
En zij zegt alleen maar op het forum dat ik zo braaf ben, laat haar lekker denken..... :yes2:

Boester

sammydesmous

Ooh, Boestertje wat ben jij ondeugend. :yes2: Maar wel een echte jonge smous. Moeten ze die kurk en die pantoffels maar opruimen. Daar leren ze van. Ik heb eigenlijk nog helemaal niets kapot gemaakt alleen een keer een papierenzakdoekje van het tafeltje gepakt maar niet verscheurd hoor. Niet dat ik zo'n braferd ben hoor ik heb ook mijn streken. Jammer dat je er zondag niet bent maar ja al die andere dingen gaan voor dat snap ik wel.
Baasjes zitten nog een beetje te twijfelen of ze naar Kijkduin zullen gaan of Forumwandeling doen. Bij de Kijkduinwandeling zie ik misschien mijn mammie Guusje weer. Ik ben zo gek op haar. Baasje heeft niet zo'n zin om 2x achter elkaar te gaan anders konden we beiden doen. Ik zal ze overhalen, bazinnetje heeft er wel zin in volgens mij. Die heb ik zo om hoor.
Ik laat het je gauw weten.
Veel plezier zondag op het strand, leef je maar lekker uit. :cheer:

Een dikke lik van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Alma

Bericht door Alma »

héé Sammy,

ga je nu wel of niet eind oktober naar het strand? Ik zal zo het lijstje eens bekijken.......tzou wel erg leuk zijn.
Ik heb vanmorgen wel tissues verscheurd toen mn vrouwtje fftjes naar school ging. Ja, dan moet ze me maar in de bench doen, maar ik zat zo lief en braaf dat ze waarschijnlijk dacht.......dat kan wel.
Nou toen heb ik ook haar pantoffels weer versleept, maar daar is niets meer aan te mollen....die zien er zowiezo niet uit....
Mn vrouwtje heeft wat foto's in haar album gezet, dan kan je zien of ik er goed uitzie.....

groetjes, Boester

sammydesmous

Hoi Boestertje, Jaa we gaan naar Wijk aan zee. :cheer: Bazinnetje heeft het gisteren op het forum gezet. Niet gelezen zeker. :niks: Ik heb je nieuwe foto's net bekeken. Je bent een hele stoere jongen geworden hoor. Als ik eens aan een gezinnetje ga beginnen wie weet kom ik dan bij je langs. Tenminste als wij 2-en een goede combinatie blijken te zijn en na toestemming natuurlijk. Wie weet een forumnestje. Maar voorlopig blijf ik nog wel een beetje pup. Ik verheug me er op om je weer te zien. Trouwens de foto van die lekkere taart waar je op staat kreeg ik wel zin in om een hap uit te nemen. Lekkerder dan die brokjes van mij.

Pootje van mij
Wieske op de Ruiver- Sammy de smous :dog:

Alma

Bericht door Alma »

das gezellig, ja misschien is het wel wat....wij aan de kinderen........ :shock: Ook leuk voor Guusje en Phoebe :hihi:
Laten we eerst maar gezellig gaan stoeien op het strand.

doei, Boester

Alma

Bericht door Alma »

Hoi allemaal,

wij hebben een heerlijke week gehad met veel zon. Afgelopen weekend zat mijn ma in het westen van het land en had geen zon en wij zaten de hele dag !! in de zon.
Boester is van maandag t/m donderdagmorgen in het pension geweest waar hij kwispelend naar toe rende en niet eens meer omkeek.
Maar toen hij terugkwam op de camping en eventjes een half uurtje de volgende dag in zn bench moest is hij blijven haken in het gaas en heeft dat ding totaal aan flard gescheurd en zat te piepen en blaffen voor de caravandeur en kroop weg toen Dick binnen kwam......hij had wel door dat DAT niet de bedoeling was.
Ik baal er wel van, waarschijnlijk toch wel een soort van stress??? Of gewoon ongelukkige samenloop van omstandigheden, ding scheurt en hij denkt Yes???(puberen????)
Nu zijn we weer thuis en ben meteen maar weer aan trainen geslagen met de vaste bench hier. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, in de caravan was hij 's nachts helemaal stil maar hier thuis dus niet....nee...dan zijn we allemaal boven.......
Misschien krijg ik morgen tijdens de wandeling nog goeie tips!!

groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

Vandaag al. Zeker het 1e jaar zien te voorkomen dat je je hond naar een pension moet brengen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

:cry:

lijkt het niet juist dat ie er in het eerste jaar aan moet wennen??

groetjes Alma

Mary

Bericht door Mary »

Als hij niet echt veel kans heeft op slopen zou ik een nacht proberen zonder
bench. Misschien heeft hij daar zo'n hekel aan dat hij vergeet te gaan slapen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zou ik ook doen. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

...Ik dus niet... :peace:
Ik zou van voren af aan beginnen met de benchtraining 's-nachts; eerst naast je bed en dan elke avond een halve meter verder weg. Net zo lang tot de bench weer op zijn oude plek staat. Jij bent toch de baas?
Ik weet niet hoe dat met Boester is, maar Diesel zou 's-nachts op avontuur uitgaan en overal van alles proberen uit te vreten. Ik heb de deur van zijn bench wel eens niet zo goed dichtgedaan en toen is hij alle slaapkamers afgegaan en heeft geprobeerd op elke slaapkamer een feestje te bouwen...We zijn alle 3 toen wakker geschrokken van een hond die zomaar boven op ons neerplofte... :hihi: :boos: :hihi:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Martine schreef: Jij bent toch de baas?

groet, Martine
:crazy: :crazy: :crazy:

loes

Bericht door loes »

Alma schreef::cry:

lijkt het niet juist dat ie er in het eerste jaar aan moet wennen??

groetjes Alma
Alma, jij denkt te snel dat een pup alles vanzelf moet kunnen. Wennen moet hij aan het alleen blijven IN ZIJN EIGEN HUIS, het zo nu en dan een tijdje bij een oppas, het met de baasjes in een andere omgeving zijn etc. etc. Het achtergelaten worden in een pension is totaal iets anders en doe je eigenlijk alleen als er geen andere oplossing is. Het is nog steeds een pup. Er zullen best honden zijn die er totaal geen probleem mee hebben/krijgen , maar een pup met met maar een greintje verlatingsangst kan daar minder goed op reageren. Maar misschien hebben de anderen een andere mening/oplossing.
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Nou, alleen een mening dan.
Baas ben je niet door de eigenaar te zijn.
Baas word je pas door vertrouwen over en weer.
En dat kost heel veel tijd omdat alles met kleine stappen moet.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat vind ik goed gezegd over het vertrouwen over en weer! :thumbsup:

Toen Vera pup was, had ik haar in een grote doos naast m'n bed en op een gegeven moment beneden. Ze begon meer en meer te protesteren en ik heb het er op gegokt en liet haar vrij. Het ging super. Totaal geen probleem meer wat dat betreft.
Met Roosje ging dat anders, die kon haar vrijheid niet aan (voelde zich misschien minder veilig) en begon te slopen. Toen volgde er een periode van opsluiten o.a. 's nachts. Tegenwoordig kan ze erin (ze ligt er nu ook heerlijk in te snurken) maar het deurtje gaat niet meer op slot.

Was Boester ook al eerder mee in deze nieuwe caravan?
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

De laatste keer en dat was ook de eerste keer ging het met twee dagen prima en ook nu ging hij al kwispelend richting pension en kwam er ook gewoon normaal vol vertrouwen als dezelfde Boester uit.
Eigenlijk denk ik dat het de caravan is geweest die hij misschien alleen niet zag zitten.....
Nou ja, we zien wel....het is nog steeds een lekker ding en zal zich morgen op het strand wel helemaal uitleven en vooral niet luisteren :hihi: :jeah2: :hihi:

Ja Ariënne hij was mee toen wij samen waren in dat weekend maar toen is hij nooit even alleen gebleven in de caravan, dit was dus de eerste keer en dan ook nog na het pension, maar zoals gezegd heeft hij het daar prima en zo ziet hij er ook uit als ik hem ophaal.

groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

Of ziet hij er zo uit omdat de baasjes toch zijn teruggekomen.....
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten