Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
andrea21

Re: Klets-topic

Bericht door andrea21 »

Pfffffffff mannen zijn meestal zo gehecht aan hun oude spulletjes. :hihi:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, deze hier zeker wel! :hihi:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne schreef:Ja, deze hier zeker wel! :hihi:
Schilderen en zelf opnieuw bekleden. Dan blijf je wel onder de 40 euro.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Ja dat is ook een idee ik zou wel eens een cursus meubelen bekleden willen doen trouwens.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik heb jaren geleden een hele dure stoel gewonnen. De stof is nu aan vervanging toe. Dat kun je laten doen (via de winkel) en dan kost het je 800-900 Euro... :o
Het heeft zo'n lastige vorm, dat ik het zelf niet zie zitten. Naaien is toch al niet m'n sterkste kant. Misschien moet ik hem maar verkopen.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Dat kan gewoon thuis. Je kijkt goed als je het loshaalt en maakt het nieuwe
ook zo.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Zo deed ik het ook, de oude stof is dan je patroon.
Kijken of er extra vulling bij moet. Met een niettang kom je een heel eind.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wat een geld daar koop je toch een aardige nieuwe stoel voor die prijs.
Groetjes, Andrea

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna/ Mary: Dat begrijp ik wel, maar kijk eens hoe lastig:

http://www.lineo.nl/images/website/peel1.jpg

Er zit een draai in. (En wel ritsluitingen.)

Andrea: nou inderdaad.

(Maar dit is dus de gewonnen stoel.)
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Patroon blijft patroon.
En ritsen?
10 stuks in mijn bankstel.
15 knopen.

:fluit: :fluit: :fluit:

Erna

Bericht door Erna »

Is wel een lastig model Ariënne.
Als je de hoofdsteun er af haalt, en de rits open maakt, kan je de stof dan van de stoel halen? Als dat lukt kan je het namaken. Denk alleen dat je de stof er nooit meer zo glad om gaat krijgen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Die ritsen zijn juist wel handig, denk ik. Daardoor kan ik, denk ik, inderdaad wel de stof van de stoel halen. Dat zou ik eerst eens moeten doen.
En dan de juiste stof zien te vinden...op de lapjes-markt in Groningen bijv.?
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Kan je vast uitrekenen hoeveel stof je nodig hebt. Wel alles in de lengte richting knippen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:o :oops: Dat gaat wat worden! :hihi:
Bedankt voor het meedenken!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ik dacht dat onze auto afgelopen vrijdag voor een beurt en keuring zou gaan, maar het bleek gisteren te zijn.
De auto moest om 8.00 uur in de garage zijn. Normaal rijden we er een uur over, in de spits misschien iets langer. We vertrokken om 6.25 uur. Lisa had om 5.30 uur haar eten al gehad. Jeetje, wat een tijdstip voor gepensioneerde mensen zoals wij.
Dus van Almere naar Hillegom, ging vlotjes, waren vroeg in Hillegom.
Auto ingeleverd en een leenauto mee, een wit racemonstertje waar nog maar 3.500 km mee is gereden. Wij naar Langevelderslag, heerlijk, we waren er lang niet meer geweest. We liepen om 8.15 al op het bijna verlaten strand. Want al ben je vroeg, je bent nooit de eerste. Ik had geen fototoestel mee, anders had ik de man die ging ZWEMMEN :schrik: vastgelegd. Op de terugweg gekeken of zijn kleren weg waren, ja. Niet bevangen door de kou gelukkig.
Lisa heeft 45 minuten aan één stuk lopen rennen, die meeuwen moeten de lucht ingejaagd worden natuurlijk. Pas daarna ging ze het rustiger aandoen en had ze tijd voor andere dingen, overal snuffelen en af en toe een schelpdiertje nuttigen denk ik. Afijn het was een heerlijke wandeling.
Gelukkig was bij terugkomst een strandtentje open en konden we heerlijk aan de koffie.
Bij de auto hebben we onze schoenen verwisseld, wil in een nagenoeg nieuwe auto niet het halve strand op de zwarte vloerbedekking neerleggen. Lisa mocht vanzelf niet op de bank, ze zat ook op de heenweg al, netjes aan mijn voeten.
Ja, en dan belt de man van de garage. We wisten dat er een paar dingen vervangen moesten worden, maar aan zijn opsomming leek geen einde te komen.
Getsie, dat viel vies tegen. Zal niet alles opnoemen, maar de schade zal tussen de 1200 en 1400 euro komen denken we.
Daar kan je dan moeilijk over doen, maar de auto moet wel gemaakt.
Ze hadden niet alle onderdelen in huis, dus zijn we met de leenauto naar Almere gegaan. Deze staat nog steeds voor de deur. Morgen is onze auto klaar en gaan we hem weer omruilen.

Mary

Bericht door Mary »

Heel bemoedigend. Wij moeten binnenkort ook :schrik:

Martine

Bericht door Martine »

je hebt dus een dagje met een dubbele bodem gehad; genoten op het strand en gegriezeld van het oordeel over jullie auto...
Voor 1400 Euro heb je geen nieuwe, dus je doet het maar... Je staat eigenlijk met je rug tegen de muur. Wel netjes dat je een leenauto meekrijgt; daar doet mijn mannetje niet aan hoor. :hihi:
Met name gisterochtend was het heerlijk weer; om een uur of 12 begon het hier pas te spetteren. De zeewatertemperatuur schijnt nog best lekker te zijn; maar alles onder de 25 graden ga ik niet vrijwillig in hoor. Stoer van die man, zal vast wel een heel hoge weerstand hebben. Lekker samen genoten van het rustige strand en in stijl afgesloten in (weer) een strandtentje. Lekker hè? Hoe vaak ik dat ook doe, het is elke keer weer genieten!
Ik hoop dat jullie auto morgen weer helemaal in orde is en dat jullie er weer lang in kunnen doortuffen! :thumbsup:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Mary schreef:Heel bemoedigend. Wij moeten binnenkort ook :schrik:
Wij wisten wel dat er het een en ander gemaakt moest worden, maar er kwamen ook dingen bij waarvan we niet wisten dat het stuk was. We hebben eigenlijk nooit hoge kosten gehad tot nu toe, gemiddeld per jaar valt het wel mee.
Hoop dat het bij jullie mee zal vallen, vind het altijd zonde van het geld.

Erna

Bericht door Erna »

Heb je gewonnen Martine???

Martine

Bericht door Martine »

Ja, we waren eerste! :jeah2:

...blijf ik toch elke keer weer leuk vinden...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Gesloten