Suske en Fien
Re: Suske
Nou, mijn vermoeden dat ze wel heel snel zou gaan wisselen, omdat ze voortdurend op dingen liep te knagen, klopte hoor.
Vanmiddag wist Sterre te melden dat Suske een echte wiebeltand had. Vanavond bleek de wiebeltand inmiddels verdwenen (met behulp van een stukje bullepees, één schoen opeten is tenslotte voldoende) en al vervangen door een echte "grotehondentand".
Vanmiddag wist Sterre te melden dat Suske een echte wiebeltand had. Vanavond bleek de wiebeltand inmiddels verdwenen (met behulp van een stukje bullepees, één schoen opeten is tenslotte voldoende) en al vervangen door een echte "grotehondentand".
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Vandaag is de dame weer naar puppycursus geweest, het was erg rustig, er waren maar drie honden. Suske wordt daar echt beschouwd als het ukkie. Het is ook veruit de kleinste. De normale rest van de groep bestaat uit herders, labradors en golden retrievers en een dobermann.
Vandaag kregen de hersens training. Ze hebben "balletje balletje" gedaan. Snoepje onder een plantenpot en met nog 2 potjes husselen.
Suske deed het (als enige) super, ze gebruikte haar neus en vond het snoepje telkens. De twee andere honden gebruikten vooral hun poten om de potjes allemaal weg te meppen.
Suske is een aantal keer flink wagenziek geweest en heeft nu echt een pesthekel aan de auto. Als ze maar denkt dat ze mee moet, gaat ze al in "haar achteruit". We proberen er met de voedingen altijd rekening mee te houden. Als ze snel mee moet, krijgt ze op plaats van bestemming of weer terug thuis pas eten. Het is nu ook al een paar weken geleden, maar ze vindt het niets.
Eenmaal in de auto horen we haar verder niet, ze gaat niet liggen piepen en is ook niet onrustig in de bench. Jammer, want in het begin ging het zo goed met autorijden.
Vandaag kregen de hersens training. Ze hebben "balletje balletje" gedaan. Snoepje onder een plantenpot en met nog 2 potjes husselen.
Suske deed het (als enige) super, ze gebruikte haar neus en vond het snoepje telkens. De twee andere honden gebruikten vooral hun poten om de potjes allemaal weg te meppen.
Suske is een aantal keer flink wagenziek geweest en heeft nu echt een pesthekel aan de auto. Als ze maar denkt dat ze mee moet, gaat ze al in "haar achteruit". We proberen er met de voedingen altijd rekening mee te houden. Als ze snel mee moet, krijgt ze op plaats van bestemming of weer terug thuis pas eten. Het is nu ook al een paar weken geleden, maar ze vindt het niets.
Eenmaal in de auto horen we haar verder niet, ze gaat niet liggen piepen en is ook niet onrustig in de bench. Jammer, want in het begin ging het zo goed met autorijden.
groetjes, Karin
Siem was als pup ook wagenziek. We hielden altijd wat rekening met eten.
Nu is het helemaal over. Hij gaat rustig in de auto liggen slapen.
Niet te veel aandacht aan besteden, soms moeten ze gewoon mee in de auto.
Het went wel....
Nu is het helemaal over. Hij gaat rustig in de auto liggen slapen.
Niet te veel aandacht aan besteden, soms moeten ze gewoon mee in de auto.
Het went wel....
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Ze gaat inderdaad ook gewoon mee hoor, ik ga het niet uit de weg. In de auto is ze heel rustig. We merken het ook nooit als ze haar voeding er uit gooit. Ik hoop ook, dat ze er over heen zal groeien.
Als het lukt krijgt ze geen eten meer vanaf een uur of twee voor we vertrekken, maar ja, niet alles valt te plannen.
Morgen is de planning om naar de wandeling in Kijkduin te gaan, dan krijgt ze daar haar eten pas. Zo doen we het ook met puppycursus, pas naar de cursus krijgt ze haar eten. Natuurlijk wel beloninkjes op de cursus.
Op de plaats waar haar bult zat, voelde ik van de week ineens een flinke korst. Het was dus schijnbaar opengegaan. Misschien toch iets van een splinter of zo, die er uit moest?? Nu is het wondje vrijwel verdwenen, en daarmee ook de bult. Dat heeft alles bij elkaar toch ongeveer 1 1/2 maand geduurd.
Als het lukt krijgt ze geen eten meer vanaf een uur of twee voor we vertrekken, maar ja, niet alles valt te plannen.
Morgen is de planning om naar de wandeling in Kijkduin te gaan, dan krijgt ze daar haar eten pas. Zo doen we het ook met puppycursus, pas naar de cursus krijgt ze haar eten. Natuurlijk wel beloninkjes op de cursus.
Op de plaats waar haar bult zat, voelde ik van de week ineens een flinke korst. Het was dus schijnbaar opengegaan. Misschien toch iets van een splinter of zo, die er uit moest?? Nu is het wondje vrijwel verdwenen, en daarmee ook de bult. Dat heeft alles bij elkaar toch ongeveer 1 1/2 maand geduurd.
groetjes, Karin
Fija is ook wagenziek geweest,met name in de camper, nu nooit meer. Maar inderdaad heeft ze er wel van over gehouden dat ze, als ze in de bench in de camper gaat, ze begint met heel erg trillen/bibberen, maar daarna gaat ze wel liggen. Ik heb voor Suske dus goede hoop dat ze er inderdaad overheen groeit.
Tot morgen Karin. (Ik ben nu echt afgedraaid van de RITS, dus ik hoop dat het morgen een beetje lukt)
Tot morgen Karin. (Ik ben nu echt afgedraaid van de RITS, dus ik hoop dat het morgen een beetje lukt)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Lisa heeft als pup ook wel gespuugd in de auto.
Nu nooit meer. Heeft de auto nooit leuk gevonden. Ze gaat wel liggen, niet slapen.
Wat heeft dat lang geduurd met die bult. Fijn dat het nu zo goed als over is.
Nu nooit meer. Heeft de auto nooit leuk gevonden. Ze gaat wel liggen, niet slapen.
Wat heeft dat lang geduurd met die bult. Fijn dat het nu zo goed als over is.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het was net onderweg naar kijkduin weer raak, ze had niet gegeten, maar wel gedronken. Halverwege gooide ze het vocht eruit. Maar ging daarna weer dutten. (Heerlijk zo'n bench met een dubbele bodem....)
groetjes, Karin
Maar goed dat ze in de bench zit dan, maar wel vervelend natuurlijk.
Hoe ging het op de terugweg dan?
Hoe ging het op de terugweg dan?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dat is wel goed gegaan, hoewel ze toen veel meer in haar maag had zitten.
groetjes, Karin
Of misschien te moe om zich druk te maken
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb net op marktplaats een tuigje met koppeling voor de auto gekocht. Nog in de verpakking. Ik ga het toch proberen, was 5 euro, dus die gok kan ik nog eens nemen...
De mensen hebben zelf ook een pup, maar het tuigje te klein gekocht (30 tot 60 cm borstomvang voor een Hovawart).
De mensen hebben zelf ook een pup, maar het tuigje te klein gekocht (30 tot 60 cm borstomvang voor een Hovawart).
groetjes, Karin
Dit was de derde hond in het gezin, nog een jackrussel en een husky. Maar een heel groot huis in het buitengebied, ruimte genoeg.
Vind het trouwens wel hele leuke honden, maar veel te groot.
Vind het trouwens wel hele leuke honden, maar veel te groot.
groetjes, Karin
Ik was vandaag even bij een vriendin. Haar volwassen zoon was er ook en had zijn honden bij zich. Een stabij van ongeveer 2 jaar oud en een australian shepherd pup van 9 weken. Dat was echt dikke pret.
Maar dan merk je wel hoe ver wij al weer zijn met Suske, in vergelijking met zo'n hele jonge pup
Maar dan merk je wel hoe ver wij al weer zijn met Suske, in vergelijking met zo'n hele jonge pup
groetjes, Karin
Ik ben er achter, Suske is zindelijk door de regelmaat in de wandelingen.... We hadden al anderhalve maand eigenlijk geen ongelukjes in huis meer gehad. Vandaag vonden we al 2 keer een plas in huis net voor we naar buiten gingen. Wij gingen op de normale tijden, maar ja, lang leve de wintertijd....... 
groetjes, Karin
Een hondje van de klok dus!
Ik vind haar sowieso erg jong zindelijk; een vergissinkje mag best...
groet, Martine
Ik vind haar sowieso erg jong zindelijk; een vergissinkje mag best...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes