Rex...

Over de hond, die (alleen nog) een plek in je hart heeft.
wubke

Re: rex zijn gezondheid word minder

Bericht door wubke »

Als het zover komt dat je hem moet laten inslapen kun je dat toch ook thuis laten doen? Samen met iemand die Rex ook goed kent, gewoon in zijn eigen huis?

Dat is voor iedereen toch veel fijner dat in zo'n kille praktijk met allemaal vreemden.

Ik hoop voor je dat het nog lang niet nodig is Marcel, maar misschien al wel iets om vast over na te denken?
Sterkte met alles :(:)
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

marcel

Bericht door marcel »

ik heb een heel moeilijk besluit moeten nemen gezien mijn financie,ik doe niet de fysio dat gaat mijn echt teveel kosten het is voor mijn € 80 per x en het is alleen maar verzachten het gaat niet weg en het word ook niet minder,hij heeft alleen nog de pillen tegen rugpijn dus dat hou ik aan.

karin73

Bericht door karin73 »

Wat een moeilijke beslissing, Marcel. Maar ik snap het wel hoor, het is wel heel veel geld. En het zal iets blijvends zijn, dus die kosten komen ook iedere keer weer terug. Nu maar hopen dat de pillen echt voor minder pijn zullen zorgen.
Merk je al effect??
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

marcel

Bericht door marcel »

ja het zecht het al he instabiliteit de 1ne dag wel dan andre dag weer niets.hij staat dan als weze gewoon vast kan ff geen stap geven,en staat verstijft vald bijna om ja het wel zielig om te zien en dat dat net mijn hond dit heeft meestal zijn het grote honden duitse herder dobberman dat soort honden.maar toen ik hem ophaalde bij de oppas was er echt niets te zien he,ik vind dat zo vreemd kompleet niets aan te zien en zomaar in eens is het er merkwaardig vind ik dat.maar ja het is er en ik kan er niets aan doen alleen toe kijken en gewoon elkedag zijn pilletje geven 2x daags,bij de dierenarts woog ik hem ff 18 kilo nou netjes tog en dat vond zij ook.maar nu wil ik hem nog wel ff lekker verwennen aftoe eens een bakje vlees eens ff een lekker koekje e.n.z
gr marcel

p.s de smous komt zo ook dichterbij ik heb in iedergeval ff mailtje gestuurt dat het
met rex minder gaat nog geem mail terug

Martine

Bericht door Martine »

marcel schreef: p.s de smous komt zo ook dichterbij ik heb in iedergeval ff mailtje gestuurt dat het
Wat een tegenvaller, die ziekte bij Rex! :(:)
Zou je niet eerst daar al je energie in steken, zodat je hem zo goed mogelijk kunt begeleiden? Misschien redt Rex het nog wel heel lang op de medicijnen die hij krijgt. Het laatste waar hij nu op zit te wachten lijkt mij, is een jonge pup die alle aandacht opeist, en alle onrust die dat voor zijn zieke lijf met zich meebrengt. Ik zelf zou eerst het hele hoofdstuk Rex afmaken en daarna mijn energie pas richten op een nieuwe hond. Rex is al zo lang je maatje dat hij dit toch wel heeft verdiend, lijkt me. Volgens mij sta je toch al zo'n beetje bovenaan de wachtlijst, dus hoef je niet zo heel lang zonder hond door het leven te gaan. Sterkte de komende tijd!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

hij krijgt ook alle aandacht hoor komt wel goed en de rest ook wel,het zijn achter leggende gedachte daar mag je ook aan denken toch.maar 1st rex en dat weet ik wel hoor
gr

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het is vaak tobben met een oudere hond.
Maar het kan toch goed gaan met de medicijnen Marcel.
Houd je maar fijn met Rex bezig.
Niet te dik laten worden hoor, met lekkers toestoppen, want dat is nu echt slecht voor hem.
Je hebt gelukkig je paardrijden nog.
Kun je daar fijn mee aan de gang.
Dan zijn je dagen wel gevuld denk ik.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Marcel, hoogste tijd om even op de rem te gaan staan.
Honden kunnen altijd iets gaan mankeren, jong en oud.
Een oude hond verdient nu extra zorg en aandacht, dat
is niet meer eten. Je gedachten zijn nu al bij een pup,
onvoorstelbaar vind ik dat. Je gaat, zoals we inmiddels wel
gewend zijn, veel te snel.
Fietsplannen, dus er wordt gelijk een complete uitrusting aangeschaft.
Een paard in de buurt, nog voor de eerste les weer een complete uitrusting.
Zin in de wandelvierdaagse, helaas, hond zat in de weg.
Op vakantie, op het laatste nippertje een ander logeeradres omdat het
pension te duur was.
Zet eerst je eigen wensen maar eens op een rij. Dan zou je zomaar kunnen
bedenken dat het voor jou veel beter zou zijn om geen nieuwe hond te nemen.
Ga lekker naar de paarden, alle tijd en zelf geen kosten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

andrea21

Bericht door andrea21 »

Martine schreef:
marcel schreef: p.s de smous komt zo ook dichterbij ik heb in iedergeval ff mailtje gestuurt dat het
Wat een tegenvaller, die ziekte bij Rex! :(:)
Zou je niet eerst daar al je energie in steken, zodat je hem zo goed mogelijk kunt begeleiden? Misschien redt Rex het nog wel heel lang op de medicijnen die hij krijgt. Het laatste waar hij nu op zit te wachten lijkt mij, is een jonge pup die alle aandacht opeist, en alle onrust die dat voor zijn zieke lijf met zich meebrengt. Ik zelf zou eerst het hele hoofdstuk Rex afmaken en daarna mijn energie pas richten op een nieuwe hond. Rex is al zo lang je maatje dat hij dit toch wel heeft verdiend, lijkt me. Volgens mij sta je toch al zo'n beetje bovenaan de wachtlijst, dus hoef je niet zo heel lang zonder hond door het leven te gaan. Sterkte de komende tijd!

groet, Martine

Ik vind dat Martine hier gelijk in heeft, als dit het zelfde geval met Wiskie was had ik me echt wat op geschoven in de wachtlijst en niet nu al een andere hond gaan denken ook als die dood is zou ik even een klein tijdje wat willen rouwen om me Wiskie. In mij geval Wiskie is nog erg gezond moet ik zeggen behalve zijn heupen maarja je ziet het met Rex je weet het nooit.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

loes

Bericht door loes »

Ik had dat ook al zitten bedenken. Ga Rex niet ineens allerlei ander voer geven, de kans is nog groot dat hij daar nog slecht op gaat reageren. Komt hij in het stadium dat hij niet meer (graag) eet, dan kun je altijd nog met lekkere hapjes proberen.
In jouw leefpatroon, dus ook wel eens vaker en langer van huis, is een pup heel moeilijk in te passen.
Dan begin je net aan de verzorging en opleiding van een paard, daar gaat ook heel veel tijd in zitten, terwijl het natuurlijk wel de bedoeling is dat die baas en zijn dochter op je kunnen vertrouwen en je niet ineens weer afhaakt.
Bovendien heb je volgens mij echt geboft, dat je zo'n kans krijgt, want er zijn zat mensen die dat ook wel zouden willen, maar de tijd, het geld en de gelegenheid niet hebben.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik ben het wel met Mary en Loes eens Marcel.
Neem toch de tijd om nog zo lang mogelijk van Rex te genieten.
Een pup erbij kan hij echt niet aan.
Je bent nu helemaal bezig met het paardrijden.
Een fijne sport, waar je heel veel plezier aan kan beleven.
Rex zou nu eigenlijk fysio nodig hebben.
Maar dat is inderdaad erg duur.
Hopelijk doet hij het goed op medicijnen. Dat zie je wel vaker.
Een kleine pup kan zomaar ook heel veel gaan kosten.
Een pup van ons bleek aan allebei de heupjes geopereerd te moeten worden.
Dat kostte heel veel geld. Gelukkig hadden die mensen dat.
Dat kan je zomaar ook gebeuren.
Misschien is het wel een goed idee om je tijd nu aan Rex en je paardrijden te besteden.
Het is ook fijn om onbezorgd aan je nieuwe hobby te kunnen denken.
Je hebt daar al mooie kleren en borstels voor gekocht.
Helaas kun je je geld maar 1x uit geven. ;)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

karin73

Bericht door karin73 »

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Niet te veel en te snel willen.
Eerst Rex maar eens een rustige oude dag, tijd nemen om dat te verwerken. Jullie hebben ten slotte aardig wat jaren samen doorgebracht. En dan heel goed overwegen of je naast je drukke bezigheden, nog tijd en geld genoeg hebt voor het opvoeden van een pup. Het is wel een beslissing, die als het goed is de komende 10 tot 15 jaar van je leven beïnvloedt.
Een hond brengt heel veel liefde en plezier, maar zoals je rond de 4-daagse en je vakantie gemerkt hebt, zorgt het ook voor de nodige belemmeringen.

Ik zal niet zeggen, dat je het niet moet doen, maar denk er heel goed over na.
Maar voor nu, geniet lekker van Rex, de tijd die jullie nog samen hebben. Neem de tijd.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Tja Marcel, ik begon mij ook al zorgen te maken.

Je hebt je vol passie op het verzorgen van paarden en de rijlessen gestort.
Hartstikke leuk.
Daarbij jouw Rex die nu toch aan een kwaal lijdt waarbij je er ook voor hem moet zijn.
Dat is voor de komende tijd meer dan genoeg om mee bezig te zijn; daar past echt geen pup bij.
Daar zou ik nog maar eens heel goed over nadenken.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Moeilijk vind ik dit zeg... :peace:
Marcel, ga gewoon even in een lagere versnelling, da's soms best fijn en daar zal je Rex en jezelf een groot plezier mee doen! Weet je nog hoe snel je ging toen je een paar maanden geleden plotseling besloot dat je aan de andere kant van Nederland een nieuw leven wilde opbouwen? Je zat direct in de trein om daar op huizenjacht te gaan. Hoeveel huizen hebben we hier met ons allen niet bekeken via internet? Al jouw toekomstplannen hebben best wel verstrekkende gevolgen; je mag wel iets langer de tijd nemen om daar beslissingen in te nemen hoor. Ik ben persoonlijk heel blij met de wachtlijst bij de smoushond; nu wordt je gedwongen langer over de aanschaf van een smous na te denken. Ik weet zeker dat een hondje het fijn zal hebben bij jou, maar het is wel de bedoeling dat dit voor zijn hele leven geldt; ook als hij (of zij) begint af te takelen en nog meer extra zorg en aandacht nodig gaat hebben. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zie wel dat je heel wat prachtige paardenspullen hebt aangeschaft waar een flink prijskaartje aan hangt. Misschien kan je een paar borsteltjes minder kopen en Rex toch een keertje verwennen met een fijne massage of een paar maanden langer wat pijnstillers geven? Je kunt je Euro inderdaad maar 1 keer uitgeven, maar je kunt wel zelf de keuzes maken waaraan... :peace:

groet en een aai voor Rex, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Ik vind het een stuk minder moeilijk.
Als voorbeeld neem ik dan maar het gratis bezoek aan de DA voor de
gebitscontrole. De gevonden problemen werden onmiddellijk onder het
kleed geschoven. Op de vraag of het lukte met poetsen kwam gewoon
geen antwoord. Tja, dat boeit niet. Maar een oude hond hoeft niet met
kiespijn te zitten. Dat is voor mij toch echt basiszorg.

Erna

Bericht door Erna »

Marcel ik sluit me bij alle voorgangers aan.
Zorg zo goed en lang als het kan voor Rex, dat heeft hij verdient. NEEM ALSJEBLIEFT GEEN PUP.
Je hebt de borstels al gekocht voor het paard, dat geld kan je niet meer uitgeven voor Rex, jammer. Of krijg je al die paardenspullen van de baas van het paard omdat jij het verzorgd?
Ik hoop dat Rex nog een poosje bij je kan blijven. Aai voor Rex.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

wat maken juli een zorgen over mijn ik kan als ik al zoveel heb gehaald heb voor mijn verzorgpaarden,dan kan ik nog 2 honden kopen als ik dat wil en die kan ik net zo goed veel tijd insteken half uurtje 2 uurtje per dag bij de paarden en alle andre tijd ben ik thuis.en heb ik alletijd voor de dieren(dus ook voor rex die krijgt ook de volle aandacht wand dacht je.tuurlijk ben ik een ondernement tiepe ergens op storten wat later weer niet doorgaat.alles komt goed hoor en een pup later daar denk ik over al heel lang,en daar ben ik allang uit.en ik neem na rex gewoon weer 1 hond lekker de wandelingen in de natuur zo kom je nog eens wat tegen.en als ik weg ga gaat hij mee dat wil ik bij de volgende leren.maar nu is rex er nog en die krijgt de volle aandacht net als anders.
gr marcel

Mary

Bericht door Mary »

Dan heb je de voorgaande berichten wel gelezen maar niet helemaal begrepen.
We maken ons vooral zorgen om Rex, die eventueel nog wel een tijdje meekan.
Daarna om de pup, die heeft toch echt wel veel tijd nodig. Dat je zelf precies
weet wat je wilt is ons wel duidelijk maar of dat zo goed past bij een jonge hond,
ik heb zo mijn twijfels.

Mary

Bericht door Mary »

marcel schreef:,dan kan ik nog 2 honden kopen als ik dat wil
gr marcel
Dit zal best waar zijn. Maar de aanschafprijs van een hond is niet te
vergelijken met de vaste kosten per jaar, nog afgezien van extra kosten
als een hond iets gaat mankeren.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Maar voor de fisio van Rex heeft hij geen geld (over) als ik zie wat je aan paardrij spullen hebt gekocht, had je voor Rex ook fisio kunnen nemen en ook wat een pup weer kost aan aanschaf kosten enz en ik vind het vreemd dat je verzorgings dingen moet kopen voor paarden die niet eens je eigen zijn ik neem aan dat borstels enz daar wel zijn. ;)
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Gesloten