Ik was gisteren pas om 11 uur thuis. Nog even op familiebezoek geweest in Vught.
Ik mocht ook weer een mooie beker mee naar huis nemen, want Siem was goed voor een tweede plaats achter Yeti in de open klasse reuen.
Bijna 2 jaar, leuk type, goed gebit, goed hoofd, donker oog, goede oordracht, korrekte hoekkingen, goede vacht, goed gangwerk.
2e plaats U.
Ik kreeg de indruk dat Fredie zich er nog niet helemaal bij neergelegd had dat er met Siem beter niet gefokt kan worden.
Over jubeltenen heeft de keurmeester niets gezegd.
Ik kreeg het verzoekje of ik aan mijn DA wilde vragen of hij er op latere leeftijd last met lopen mee zou krijgen.
Jules had ook in de sloot gelegen en hij stonk de rest van de dag een uur in de wind. Hij was wel weer droog toen hij "op" moest. Ik denk dat de keurmeester het ook niet prettig vond want hij mocht weer snel de tafel af. Hij was wat aan de dikke kant vond ze.
Reu van een aardig type maar flink aan de maat, goed hoofd, donker oog, goede oordracht, korrekt lichaam, beharing iets zacht. Loopt voor goed, moet achter wat meer stuwing (komt natuurlijk door zijn dikke buik!)
Ik vond het een erg gezellige middag (was het laatste binnen) het gaat altijd veel te snel lijkt het, want ik lees nu dat ik een aantal mensen gemist heb. De volgende keer wat eerder vertrekken misschien.
De term koehakkig wordt overigens ook gebruikt bij paarden- en ponykeuringen. Ik heb een pony die koehakkig

is.