Clubmatch
Re: Clubmatch
Ons Roosje wil vandaag heel erg graag een man! Dat was geen doen geweest!
Ik had onze dames niet ingeschreven, Anja.
Ik had onze dames niet ingeschreven, Anja.

-
Desi
Nee hoor geen ambtelijke maar
keurmeesters willekeur 
Arienne, enige weken geleden wist je je nog niet dat Roosje vandaag graag een man wil. Buitendat had je rustig mee kunnen doen. Desi hunkert ook!
Arienne, enige weken geleden wist je je nog niet dat Roosje vandaag graag een man wil. Buitendat had je rustig mee kunnen doen. Desi hunkert ook!
Het zit erop; we hebben een leuke dag gehad en zijn weer veilig thuisgekomen.
De heenweg duurde een half uur langer i.v.m. omleidingen, maar ik heb vandaag geen verkeersopstoppingen gehad en was in precies een uur weer thuis.
Ik vond het erg leuk dat ik de meeste forumleden heb gesproken en heb nu al zin in de wandeling van 25 oktober, zodat we weer lekker verder kunnen kletsen!
Bobbie was vandaag zichzelf niet; zoveel testosteron in een kleine zaal bijeen zorgde voor veel gegrom. (Gelukkig ook van de andere honden) Dit openbaarde zich alleen binnen; buiten, los op de speelweide heeft hij heerlijk gespeeld met de andere honden. En natuurlijk vonden mijn hondjes het weer heel erg nodig om die vieze sloot van heel dichtbij te bestuderen... Diesel was toen al "geshowed", maar Bobbie moest nog. Gelukkig zijn smouzen zelfreinigend en zag je na 10 minuten bijna niets meer. (maar zelfs nu ruik ik de sloot nog...) Wat wel heel gezellig was, was dat Jules van Wubke spontaan besloot ook in de sloot te springen, dit vond ik echt heel solidair van hem!
Ik heb ook heerlijk met Wubke staan "beppen" en ben ook helemaal bijgekletst met Jeanette, Charlotte, Loes en Marjolein. Renate kan trouwens heel trots zijn op haar "echtgenoot-keuze" voor Phoebe; wat een mooie hond is dat!...alleen dat staartje...
Ik zal iedereen zijn eigen uitslag laten vertellen en dus niets verklappen, maar wil nog wel even iedereen feliciteren met hun behaalde resultaten.
Diesel was derde in zijn klasse, en zijn broer Jurre tweede! (uit een deelnemersveld van 3, niet slecht toch?...hahaha) Alledrie de jonge reuen behaalden een U!
Hier volgt Diesels keurrapport:
reu 10 mnd.
goed gebit, nu nog wat smal in de voorsnuit.
donker oog, goede oordracht,
correcte schouder, achter wat veel gehoekt
goede beharing
goed gangwerk
U
Bobbie zat niet bij de eerste 4 uit een veld van 8
Hier volgt zijn rapport:
reu 3 jaar
reu die een beetje "teef"-achtig aandoet (gaan we weer...
)
goed gebit, goed hoofd dat past bij het lichaam,
donker oog, goede oordracht.
juiste hoekingen, beharing wat kort en wat zacht.
Loopt voor goed, achter koehakkig (staat er echt
)
ZG
groet, Martine
De heenweg duurde een half uur langer i.v.m. omleidingen, maar ik heb vandaag geen verkeersopstoppingen gehad en was in precies een uur weer thuis.
Ik vond het erg leuk dat ik de meeste forumleden heb gesproken en heb nu al zin in de wandeling van 25 oktober, zodat we weer lekker verder kunnen kletsen!
Bobbie was vandaag zichzelf niet; zoveel testosteron in een kleine zaal bijeen zorgde voor veel gegrom. (Gelukkig ook van de andere honden) Dit openbaarde zich alleen binnen; buiten, los op de speelweide heeft hij heerlijk gespeeld met de andere honden. En natuurlijk vonden mijn hondjes het weer heel erg nodig om die vieze sloot van heel dichtbij te bestuderen... Diesel was toen al "geshowed", maar Bobbie moest nog. Gelukkig zijn smouzen zelfreinigend en zag je na 10 minuten bijna niets meer. (maar zelfs nu ruik ik de sloot nog...) Wat wel heel gezellig was, was dat Jules van Wubke spontaan besloot ook in de sloot te springen, dit vond ik echt heel solidair van hem!
Ik zal iedereen zijn eigen uitslag laten vertellen en dus niets verklappen, maar wil nog wel even iedereen feliciteren met hun behaalde resultaten.
Diesel was derde in zijn klasse, en zijn broer Jurre tweede! (uit een deelnemersveld van 3, niet slecht toch?...hahaha) Alledrie de jonge reuen behaalden een U!
Hier volgt Diesels keurrapport:
reu 10 mnd.
goed gebit, nu nog wat smal in de voorsnuit.
donker oog, goede oordracht,
correcte schouder, achter wat veel gehoekt
goede beharing
goed gangwerk
U
Bobbie zat niet bij de eerste 4 uit een veld van 8
Hier volgt zijn rapport:
reu 3 jaar
reu die een beetje "teef"-achtig aandoet (gaan we weer...
goed gebit, goed hoofd dat past bij het lichaam,
donker oog, goede oordracht.
juiste hoekingen, beharing wat kort en wat zacht.
Loopt voor goed, achter koehakkig (staat er echt
ZG
groet, Martine
Laatst gewijzigd door Martine op 04 okt 2009, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Klinkt allemaal niet gek, Martine! Gefeliciteerd met je mooie mannen!
En het klinkt heel gezellig!
Mooi dat het rijden goed te doen was, ik hoorde iets van een brug die spontaan openging! (Of dicht.)
En het klinkt heel gezellig!
Mooi dat het rijden goed te doen was, ik hoorde iets van een brug die spontaan openging! (Of dicht.)

Was Jurre misschien in het nest de pup met het rode bandje?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Anja, ik lees in de voorgaande berichten toch een groot aantal keer hoe het met Desi vandaag ging? Ik snap niet zo goed waarom je geen antwoord geeft, of ben je de spanning aan het opvoeren?
Soms kan ik je niet zo goed volgen hoor...
Mary, dat heb je goed gezien!
groet, Martine
Soms kan ik je niet zo goed volgen hoor...
Mary, dat heb je goed gezien!
groet, Martine
-
Marjolein
Wij zijn ook weer heelhuids thuis en Cookie ligt fanatiek te kluiven op de megakluif die we van de sponsor vanwege dierendag kregen. Cookie won in een groot deelnemersveld niks, wat geen verrassing was
Haar rapport:
klein teefje, maar binnen de standaard
hoofdje passend bij het lichaam
donker oog, goede oordracht
korrecte schouder ligging
achter wat veel gehoekt
beharing kan wat harder
loopt achter goed, voor zwaaiend
De zoon van Cookie, Crispy werd 1e in de jonge reuen klasse (van de 3), dus we lopen toch een beetje naast onze pootjes van trots. Maar ach, het belangrijkste was dat het gezellig was en leuk om bij te kletsen met bekende en nieuwe mensen.
Haar rapport:
klein teefje, maar binnen de standaard
hoofdje passend bij het lichaam
donker oog, goede oordracht
korrecte schouder ligging
achter wat veel gehoekt
beharing kan wat harder
loopt achter goed, voor zwaaiend
De zoon van Cookie, Crispy werd 1e in de jonge reuen klasse (van de 3), dus we lopen toch een beetje naast onze pootjes van trots. Maar ach, het belangrijkste was dat het gezellig was en leuk om bij te kletsen met bekende en nieuwe mensen.
Broer Yeti heeft de show gestolen !!!!!!!!
Op de hielen gevolgd door tante Desi....
Dus Stapper zat in een solidariteits crisis...
Stapper:
Goed gebit, goed model hoofd, grote donkere ogen (
)
2 staande oren (joh...)
Correcte schouder, achterhond wat veel gehoekt, vacht is hiet lang geleden getrimt, maar nu hard.
Bijzonder vlot gangwerk.
Hij deed het goed hoor...op de tafel bij zo'n vreemde vrouw met al dat publiek vond hij niet zo...ondanks het oefenen thuis.
Ik was warriger dan Stapper,......
Op de hielen gevolgd door tante Desi....
Dus Stapper zat in een solidariteits crisis...
Stapper:
Goed gebit, goed model hoofd, grote donkere ogen (
2 staande oren (joh...)
Correcte schouder, achterhond wat veel gehoekt, vacht is hiet lang geleden getrimt, maar nu hard.
Bijzonder vlot gangwerk.
Hij deed het goed hoor...op de tafel bij zo'n vreemde vrouw met al dat publiek vond hij niet zo...ondanks het oefenen thuis.
Ik was warriger dan Stapper,......
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Desi
Och Martine, spanning opvoeren???? Neen, Desi is geen clubkampioen geworden. Dat weet jij toch wel!
Maar ik vind het keuringrapport dit keer supper afwijkend van vorig jaar!
Aardig type, GOED gebit, goed hoofd, donkere oog, goed gedragen oren, goede schouderligging, achter iets te veel gehoekt, harde maar iets korte beharing, loopt vlot voor iets te los.
Ze had dus nu een U, vandar mijn opmerking vorig jaar keurmeesters willekeur, met haar slecht gebit!
Desi had nu de zelfde plaats op het eind als 2 jaar geleden.
Maar ik vind het keuringrapport dit keer supper afwijkend van vorig jaar!
Aardig type, GOED gebit, goed hoofd, donkere oog, goed gedragen oren, goede schouderligging, achter iets te veel gehoekt, harde maar iets korte beharing, loopt vlot voor iets te los.
Ze had dus nu een U, vandar mijn opmerking vorig jaar keurmeesters willekeur, met haar slecht gebit!
Desi had nu de zelfde plaats op het eind als 2 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door Desi op 04 okt 2009, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Koehakkig is..als de hakken naar elkaar gericht zijn en de voeten daardoor naar buiten...zoals een koe ...dus...
En wie gaat dit nu uitleggen?loes schreef: En de gecastereerde reuen zijn 2 ballen rijker![]()
Anja, het was mij nog niet duidelijk, hoor.
Jeanette, dat warrige had ik zéker ook gehad....
(Past prima bij het smouzige.)
Dappere Stapper!! En Yeti zo goed!
Jeanette, dat warrige had ik zéker ook gehad....
Dappere Stapper!! En Yeti zo goed!

-
renske
Ik heb even een plaatje van internet gehaald om koehakkig uit te leggen.
Het eerste plaatje is recht, de tweede koehakkig en bij de derde o-benig.

Het eerste plaatje is recht, de tweede koehakkig en bij de derde o-benig.

-
Marjolein
De gecastreerde reuen werden niet geplaatst (krijgen alleen een keurrapport) en is dus ook geen beker enzo te winnen. Als cadeautje voor alle gecastreerde reuen was er een zakje met 2 tennisballen, dat leek ons wel toepasselijk 
Desi is vrouwenkampioen geworden; daar zou ik hartstikke trots op zijn en het van de daken af willen schreeuwen!!!
Ik weet het, een beetje bescheidenheid is prachtig, maar soms mag je je best wel even helemaal laten gaan!
Ariënne, jammer dat jij er niet was, maar ik ben heel dankbaar dat je Loopse Roosje niet hebt meegenomen die zaal in
; ik vond de reuen sowieso al heel erg opgefokt vandaag, de spanning was af en toe te snijden daar waar ik zat, een loopse teef ertussen en er was waarschijnlijk geen houden meer aan... Ik weet wel dat het tegenwoordig wel mag, maar met al die hitsige reuen is dat echt geen pretje, voor het teefje niet, voor de reuen niet en ik kan me niet voorstellen dat er eigenaars zijn die de sfeer in de zaal dan wel gezellig zouden vinden...
Maar het had me wel erg gezellig geleken jou in levende lijve te spreken!
groet, Martine
Ik weet het, een beetje bescheidenheid is prachtig, maar soms mag je je best wel even helemaal laten gaan!
Ariënne, jammer dat jij er niet was, maar ik ben heel dankbaar dat je Loopse Roosje niet hebt meegenomen die zaal in
Maar het had me wel erg gezellig geleken jou in levende lijve te spreken!
groet, Martine
Die Anja!
Ik had het ook zo leuk gevonden jullie te ontmoeten, Martine, maar inderdaad (en als ik dit zo lees) met Roosje erbij was het echt geen doen geweest!
Ik had het ook zo leuk gevonden jullie te ontmoeten, Martine, maar inderdaad (en als ik dit zo lees) met Roosje erbij was het echt geen doen geweest!

En Stapper....die nooit iets met ballen e.d. heeft, ging er helemaal blij mee aan de haal...
Toch een beetje heiwee.....
Een erg leuk geschenk.
Toch een beetje heiwee.....
Een erg leuk geschenk.
Zo dan maar?
-
Desi
Martine, ze is nu al voor de 2e keer vrouwenkampioen! Ik ben gewoon blij dat dat keuringsrapport van vorig jaar een miskleum was!
En dat vind ik heel jammer
Zoals Desi er uit ziet, zo moet de Hollandse Smous er uit zien. Dit waren de woorden van de keurmeester van vandaag. En daar ben ik trots op!
Zoals Desi er uit ziet, zo moet de Hollandse Smous er uit zien. Dit waren de woorden van de keurmeester van vandaag. En daar ben ik trots op!
Laatst gewijzigd door Desi op 04 okt 2009, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.