Fly ball
Re: Fly ball
Ha ha....het zijn ook zulke slimme rakkers, die poedels.
Toos.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, het is jammer dat ze hun image tegen hebben door al dat rare gedoe op shows, want het is een ideale hond voor mensen met allergie voor hondenharen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Die rare getrimde Poedels vind ik ook helemaal niets.
Poedels zijn héél erg slim.
Toos wordt door haar baas (trimster) mooi getrimd, niet in zo'n gek model.
Toos loopt los naast de fiets mee en doet dus aan flyball.
Ze is heel erg gericht op haar baas, mensen die ze goed kent zal ze altijd begroeten. Vreemden laat ze links liggen. Dat is ook het verschil met Lisa, die begroet vreemden net zo uitbundig als bekenden.
Poedels zijn héél erg slim.
Toos wordt door haar baas (trimster) mooi getrimd, niet in zo'n gek model.
Toos loopt los naast de fiets mee en doet dus aan flyball.
Ze is heel erg gericht op haar baas, mensen die ze goed kent zal ze altijd begroeten. Vreemden laat ze links liggen. Dat is ook het verschil met Lisa, die begroet vreemden net zo uitbundig als bekenden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat de lessen betreft is er nu de zomerstop. Ons team traint de hele zomer door voor wie aanwezig is. Er wordt voornamelijk op conditie getraind.
Elke hond op zijn-haar eigen hoogte. Alleen terug trainen, d.w.z. niet heen en terug maar alleen terug. Eerst over vier hindernissen, en dan elke run een hindernis erbij tot er acht staan. dat is een heel eind. Daarna komt er een tunnel achter de laatste hindernis te staan. Lisa is geen behendigheid gewend dus wil er ook wel eens langs lopen. Dan maar op het juiste moment haar speeltje door de tunnel gooien, dan gaat het goed.
Na afloop nog even poten en buik nat maken in de vaart, Lisa ligt nu heerlijk te slapen.
Er loopt savonds altijd een vos over de velden. We hebben hem al vaak gezien.
Toen we na afloop van de training nog iets zaten te drinken kwam hij weer langs. Dit keer met een konijn in zijn bek. Het is de natuur, maar vind zoiets toch wel zielig.
Elke hond op zijn-haar eigen hoogte. Alleen terug trainen, d.w.z. niet heen en terug maar alleen terug. Eerst over vier hindernissen, en dan elke run een hindernis erbij tot er acht staan. dat is een heel eind. Daarna komt er een tunnel achter de laatste hindernis te staan. Lisa is geen behendigheid gewend dus wil er ook wel eens langs lopen. Dan maar op het juiste moment haar speeltje door de tunnel gooien, dan gaat het goed.
Na afloop nog even poten en buik nat maken in de vaart, Lisa ligt nu heerlijk te slapen.
Er loopt savonds altijd een vos over de velden. We hebben hem al vaak gezien.
Toen we na afloop van de training nog iets zaten te drinken kwam hij weer langs. Dit keer met een konijn in zijn bek. Het is de natuur, maar vind zoiets toch wel zielig.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Tjonge...fototoestel mee !!!!
Toch wel een 'oer' gezicht.
Toch wel een 'oer' gezicht.
Loes leuke foto's van de flyball op jouw site.
Ons team heet Idogs
Ons team heet Idogs
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ach, één lettertje verschil.loes schreef:Kun je zien hoe duf ik nog ben.
Vorige week maandag heb ik voor het eerst met Rikkie getraind, had al eens over hem geschreven. Het ging toen helemaal niet. Hij miste zijn huisgenoot Max de bruine Lab. Raakte helemaal over zijn toeren, ben voortijdig met de les gestopt.
Vanavond in de stromende regen gingen we er weer voor. Lisa vindt regen niets, Rikkie gaf er niet om. Af en toe even schudden, dan zaten alle haren weer in de plooi.
In het begin nog even vreemd, maar ik heb hem met kattenbrokjes kunnen paaien. Aan het eind van de les ging meneer al over de vier hindernissen heen.
Moest wel zorgen dat ik het brokje pas gaf als ik zijn tuigje al gepakt had, anders zou hij naar de kantine zijn gerend waar zijn baas zat.
Van de bak snapt hij natuurlijk nog niets. Hij schrikt niet van het geluid van de bak, daar moeten sommige honden erg aan wennen.
Volgende week minder brokjes, meer het balletje.
Het is een heel alert hondje, een schatje.
Vanavond in de stromende regen gingen we er weer voor. Lisa vindt regen niets, Rikkie gaf er niet om. Af en toe even schudden, dan zaten alle haren weer in de plooi.
In het begin nog even vreemd, maar ik heb hem met kattenbrokjes kunnen paaien. Aan het eind van de les ging meneer al over de vier hindernissen heen.
Moest wel zorgen dat ik het brokje pas gaf als ik zijn tuigje al gepakt had, anders zou hij naar de kantine zijn gerend waar zijn baas zat.
Van de bak snapt hij natuurlijk nog niets. Hij schrikt niet van het geluid van de bak, daar moeten sommige honden erg aan wennen.
Volgende week minder brokjes, meer het balletje.
Het is een heel alert hondje, een schatje.
Ik kreeg net een filmpje van flyball gestuurd.
We liepen toen tegen KC Bullets uit Rotterdam. Loes daar ben jij ook lid van hé! KC Rotterdam heeft een aantal flyball teams. Wij lopen hier tegen hun eerste team.
Die laatste hond van hun (bruine Border Collie) is de allersnelste hond van alle honden die in onze competitie lopen. Schitterend om die hond te zien lopen.
Daardoor lijkt het net of Lisa erg langzaam is.
KC Bullets is dit jaar tweede van Nederland geworden in de competitie.
Jammer, ik heb het net geprobeerd, krijg de tekst dat het filmpje niet beschikbaar is.
We liepen toen tegen KC Bullets uit Rotterdam. Loes daar ben jij ook lid van hé! KC Rotterdam heeft een aantal flyball teams. Wij lopen hier tegen hun eerste team.
Die laatste hond van hun (bruine Border Collie) is de allersnelste hond van alle honden die in onze competitie lopen. Schitterend om die hond te zien lopen.
Daardoor lijkt het net of Lisa erg langzaam is.
KC Bullets is dit jaar tweede van Nederland geworden in de competitie.
Jammer, ik heb het net geprobeerd, krijg de tekst dat het filmpje niet beschikbaar is.
Misschien kun je over een tijdje het filmpje te pakken krijgen. Heb ik met Youtube ook al een paar keer gehad.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb het filmpje via een mail van een teammaat gekregen. Kan het zelf goed openen. Ik heb het overgenomen en op het forum gezet. Toen was het niet te zien. Heb het daarna maar weer weggehaald.
Kun je het dan niet op Youtube zetten?
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het staat op youtube, daar heb ik het zelf kunnen bekijken. De link er naar toe werkt niet. Ik weet als computerondeskundige niet hoe ik het moet plaatsen. 
Leuk filmpje Erna. Ik blijf het altijd een beetje vreemd vinden dat een groep grote honden en kleintjes tegen elkaar lopen, waarbij alleen de hordes wat verschillend van hoogte zijn. De streksprong van een grote hond is toch veel verder 
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Leuk om eens te zien Erna!
Wat een geblaf op de achtergrond; je oren zullen wel suizen als je 's-nachts in bed ligt...
groet, Martine
Wat een geblaf op de achtergrond; je oren zullen wel suizen als je 's-nachts in bed ligt...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wat leuk dat je het geplaatst hebt Jeanette.
Ja, alle maten van honden lopen door elkaar. Je mag zelf bepalen welke honden er in een team zitten. Aan het begin van de competitie geef je die op. Later in het seizoen mag je niet meer wisselen.
Er mogen max. drie honden van hetzelfde ras in een team zitten, maar er mogen er maar twee per wedstrijddag mee doen. Raslose honden die erg lijken op een bepaald ras worden als zodanig ingeschaald.
Je kan dus wel allemaal grote honden inzetten, maar niet allemaal Borders bv.
Het voordeel van een kleiner hondje in het team is dat de andere drie in de run ook over een lagere hindernis mogen, en daardoor aan snelheid winnen.
Die bruine hond waar Lisa tegen liep is de aller snelste van de hele competitie, wat loopt die hond mooi.
Ik weet niet wanneer deze run gefilmd is. Denk dat Lisa balverlies had, je ziet haar niet bij de bak, maar ze kwam erg laat terug.
En ja, het is altijd een herrie. Heb ik in het begin erg aan moeten wennen. Niet alleen van de honden, maar zoals jullie kunnen horen ook van de handlers.
Ik roep Lisa ook op de terugweg om haar aan te moedigen. Kon mezelf op het filmpje niet horen, dus valt het wat mij betreft wel mee denk ik.
Dat zou Loes kunnen zeggen, zij is al twee keer komen kijken.
De honden blaffen alleen in de baan, ze willen graag lopen. Als je bij je tent zit is het altijd heel rustig. De tenten staan niet vlak langs de baan, dus zit je niet de hele dag in de herrie.
Ja, alle maten van honden lopen door elkaar. Je mag zelf bepalen welke honden er in een team zitten. Aan het begin van de competitie geef je die op. Later in het seizoen mag je niet meer wisselen.
Er mogen max. drie honden van hetzelfde ras in een team zitten, maar er mogen er maar twee per wedstrijddag mee doen. Raslose honden die erg lijken op een bepaald ras worden als zodanig ingeschaald.
Je kan dus wel allemaal grote honden inzetten, maar niet allemaal Borders bv.
Het voordeel van een kleiner hondje in het team is dat de andere drie in de run ook over een lagere hindernis mogen, en daardoor aan snelheid winnen.
Die bruine hond waar Lisa tegen liep is de aller snelste van de hele competitie, wat loopt die hond mooi.
Ik weet niet wanneer deze run gefilmd is. Denk dat Lisa balverlies had, je ziet haar niet bij de bak, maar ze kwam erg laat terug.
En ja, het is altijd een herrie. Heb ik in het begin erg aan moeten wennen. Niet alleen van de honden, maar zoals jullie kunnen horen ook van de handlers.
Ik roep Lisa ook op de terugweg om haar aan te moedigen. Kon mezelf op het filmpje niet horen, dus valt het wat mij betreft wel mee denk ik.
Dat zou Loes kunnen zeggen, zij is al twee keer komen kijken.
De honden blaffen alleen in de baan, ze willen graag lopen. Als je bij je tent zit is het altijd heel rustig. De tenten staan niet vlak langs de baan, dus zit je niet de hele dag in de herrie.