Roef en Mila

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
julie

Re: Roef en Mila

Bericht door julie »

Ik wil ze wel laten staan....maar het lukt me niet om er nog wat bij te zetten :oops:
Want de drie laatst geplaatste foto's zijn van Mila en Roef. De foto's dat ze vast zitten, staan op de gsm van Emile en die heb ik nog niet op de pc gezet.

Groetjes Julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Je zou een reactie op je eigen foto's kunnen geven... Alsnog een onderschrift kan niet, dacht ik. Wijzigen ook niet.
Zeg maar hoe je het hebben wilt, Julie. Ik kan ze ook weghalen en dan kun je het opnieuw doen met meteen een onderschrift erbij.
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

goede morgen Arienne, zou je de foto's dan weg willen halen, dan doe ik er nog wel een onderschrift bij. Het gaat om de laatste 3 die ik geplaatst heb.
Dank je wel.

Groetjes julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Okidoki!
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Helaas het bericht gehad van Carina dat Mila toch niet zwanger is. ze is bij de dierenarts geweest en die voelde niks....Dus Roef geen pappa en Lisa geen oma. De baasjes.. Carina en ik vinden het alle twee heel jammer en zij zou nog bij Fredi informeren of Mila bij een volgende loopsheid nog een keertje gedekt mag worden. Ze is dan al zes en half :(
Ze vindt Roef een mooi hondje :) dus misschien komt er toch nog gezinsuitbreiding bij die twee....als het aan ons ligt :roll:
Ik denk erover om Roef te laten testen of hij wel vruchtbaar is, al is dit misschien wel erg voorbarig? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Julie

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja hoor, ergens staat dat ook..maar waar... :scratch: .
Het is heel gemakkelijk.
Of de eigen dierenarts het doet...ik denk het niet.
Wij hebben het toen in Utrecht laten doen.
De DA pakt hem even beet...hup hup....glaasje eronder,..naar het lab.....en zaadjes tellen.
Iets anders kan ik er niet van maken... :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wat jammer Julie dat het mislukt is ik had best wel een pupje uit het nest willen hebben. :roll:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

karin73

Bericht door karin73 »

Balen zeg, wat ontzettend jammer. :?
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

wubke

Bericht door wubke »

Wij hebben een half jaar geleden Jules laten onderzoeken, bij onze eigen dierenarts.
Er werd wel verzocht om een loops teefje mee te brengen zodat de reu al wat opgewonden was en een en ander wat makkelijker zou gaan. Maar ze vangen dan wat zaad op na "manipulatieve stimulatie" (jouw woorden Jeanette, ik vind het wel mooi gezegd). Peter van Charlotte is met Guusje meegegaan naar de dierenarts. Het was de bedoeling dat Jules, na het onderzoek en als alles goed was Guusje zou dekken, maar zij hebben helaas een andere reu moeten zoeken.
Maar het onderzoek was vrij snel klaar en de uitslag al na een half uur bekend.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ach, dat is toch wel erg balen... :cry: :cry:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Erg jammer Julie, hoop dat er nog een herkansing voor die twee in zal zitten.
Misschien eerst de zaadjes maar laten tellen. Als het voor een tweede keer niet zou lukken bij Mila is haar kans op een tweede nestje verkeken i.v.m. haar leeftijd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Maar een kleine kans is er natuurlijk altijd dat er wel pups zijn, tenslotte is het pas halverwege. Zeker omdat Carina zelf in 1e instantie wel dacht dat ze drachtig was. Maar ze kunnen natuurlijk ook 'verdwenen' zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Zou natuurlijk kunnen, misschien een klein nestje.
carina dacht dat Mila iets dikker was geworden, maar aan haar tepels is niets te zien.
Ik weet nog van Lisa dat ze al 7 weken drachtig was toen ik pas dacht, ja, ze is drachtig. Daarvoor geen verandering van gedrag en eetlust. Toen pas werd ze echt dikker.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

julie

Bericht door julie »

andrea21 schreef:Wat jammer Julie dat het mislukt is ik had best wel een pupje uit het nest willen hebben. :roll:
Dat had ik ook erg leuk gevonden...een klein roefje in de buurt..maar wie weet..krijgt ie nog een kans.

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

wubke schreef:Wij hebben een half jaar geleden Jules laten onderzoeken, bij onze eigen dierenarts.
Er werd wel verzocht om een loops teefje mee te brengen zodat de reu al wat opgewonden was en een en ander wat makkelijker zou gaan. Maar ze vangen dan wat zaad op na "manipulatieve stimulatie" (jouw woorden Jeanette, ik vind het wel mooi gezegd). Peter van Charlotte is met Guusje meegegaan naar de dierenarts. Het was de bedoeling dat Jules, na het onderzoek en als alles goed was Guusje zou dekken, maar zij hebben helaas een andere reu moeten zoeken.
Maar het onderzoek was vrij snel klaar en de uitslag al na een half uur bekend.
Ik heb dat al eerder gehoord dat je dan wel een loops teefje moet meenemen, maar waar haal je die zo snel vandaan? Zal morgen eens bij de dierenarts informeren en ook naar de kosten ervan.
Kunnen ze dan ook zien hoelang dat zaad nog leeft?

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:Zou natuurlijk kunnen, misschien een klein nestje.
carina dacht dat Mila iets dikker was geworden, maar aan haar tepels is niets te zien.
Ik weet nog van Lisa dat ze al 7 weken drachtig was toen ik pas dacht, ja, ze is drachtig. Daarvoor geen verandering van gedrag en eetlust. Toen pas werd ze echt dikker.
Nou daar hoop ik dan nog maar stiekem op..dat zou een verrassing zijn :jeah2:

Groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Erna schreef:Erg jammer Julie, hoop dat er nog een herkansing voor die twee in zal zitten.
Misschien eerst de zaadjes maar laten tellen. Als het voor een tweede keer niet zou lukken bij Mila is haar kans op een tweede nestje verkeken i.v.m. haar leeftijd.
Dat vreest Carina nu al...maar ze zou dat aan Fredi vragen en mij dan nog bellen...

Groetjes Julie

Gesloten