Suske en Fien
Re: Suske
Vandaag weer naar puppycursus geweest. Het gaat echt super, ze leren een heleboel zinnige dingen (hond en baas), maar ook regelmatig een trucje. Vandaag hebben ze toevallig de highfive gedaan
.
Na de cursus is ze altijd erg moe, dus nu is ze heerlijk in dromenland.
Vanmiddag viert mijn schoonvader zijn verjaardag op een locatie in het bos, dat vindt Suske vast niet vervelend.
Na de cursus is ze altijd erg moe, dus nu is ze heerlijk in dromenland.
Vanmiddag viert mijn schoonvader zijn verjaardag op een locatie in het bos, dat vindt Suske vast niet vervelend.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Nou Suske, veel plezier dan maar (en de rest natuurlijk ook
)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Goed nieuws tot dusver over de bobbel dus.
Een ontsteking zou toch pijn moeten doen, en dat had/heeft ze niet.
Leuk dat Fredie nog steeds in haar nopjes is met Suske
.
Guusje was ook ongeveer van die leeftijd toen ik het puppypluis eruit heb gehaald.
Vond het wel jammer, maar was volgens een 'deskundige' beter voor de vacht.
Een ontsteking zou toch pijn moeten doen, en dat had/heeft ze niet.
Leuk dat Fredie nog steeds in haar nopjes is met Suske
Guusje was ook ongeveer van die leeftijd toen ik het puppypluis eruit heb gehaald.
Vond het wel jammer, maar was volgens een 'deskundige' beter voor de vacht.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Die puppy-uitstraling gaat er op die manier snel van af. Maar er zit een mooi kleurtje onder... en volgens mijn lekeninschatting is de vast niet al te zacht.
Gerrit en Suske zijn weer met hun dagelijkse middagdutje bezig, ze beginnen er echt een gewoonte van te maken om dit samen te doen.
Mooi moment voor mij om die halve eikenboom weer naar buiten te gooien waar Suske net mee binnen kwam.
Gerrit en Suske zijn weer met hun dagelijkse middagdutje bezig, ze beginnen er echt een gewoonte van te maken om dit samen te doen.
Mooi moment voor mij om die halve eikenboom weer naar buiten te gooien waar Suske net mee binnen kwam.
groetjes, Karin
Ah..vanwege het bos voor de deur hebben we Stapper geleerd al het hout buiten de poort te laten.
Daar ligt soms een hele stapel van fors formaat !!!!
Hup, goed voor de kachel...
Daar ligt soms een hele stapel van fors formaat !!!!
Hup, goed voor de kachel...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Suske had met Sterre buitengespeeld en toen die enorme tak mee naar binnen genomen...
Het etentje van gisteren is weer achter de rug, onze dame heeft zich voorbeeldig gedragen, ze heeft bijna twee uur naast mijn stoel liggen wachten. Daarna zijn we lekker even het het bos in geweest om haar even uit te kunnen laten razen. Tennisbal mee en een dolgelukkige hond.
Daarna nog even bij mijn schoonouders thuis geweest, ze mag wel binnen, maar niet op "het kleed" en ook dat deed ze keurig. (De kinderen mogen ook niet op dat kleed en de enige keer dat Sterre het toch deed, een jaar of twee was ze toen, heeft ze ontzettend overgegeven op dat kleed.)
Raar hoor, om in een gezelschap te zijn met "smouzenhaters". Zowel mijn schoonmoeder als mijn schoonzus hebben een hekel aan de honden van Fredie. Die voelt dat natuurlijk feilloos aan en jut de honden behoorlijk op in hun gezelschap.
Dat hebben wij maar niet gedaan....
Het etentje van gisteren is weer achter de rug, onze dame heeft zich voorbeeldig gedragen, ze heeft bijna twee uur naast mijn stoel liggen wachten. Daarna zijn we lekker even het het bos in geweest om haar even uit te kunnen laten razen. Tennisbal mee en een dolgelukkige hond.
Daarna nog even bij mijn schoonouders thuis geweest, ze mag wel binnen, maar niet op "het kleed" en ook dat deed ze keurig. (De kinderen mogen ook niet op dat kleed en de enige keer dat Sterre het toch deed, een jaar of twee was ze toen, heeft ze ontzettend overgegeven op dat kleed.)
Raar hoor, om in een gezelschap te zijn met "smouzenhaters". Zowel mijn schoonmoeder als mijn schoonzus hebben een hekel aan de honden van Fredie. Die voelt dat natuurlijk feilloos aan en jut de honden behoorlijk op in hun gezelschap.
Dat hebben wij maar niet gedaan....
groetjes, Karin
karin73 schreef:
Kunnen ze dat kleed niet aan de muur hangen of tegen het plafond spijkeren ofzo? Een huis is toch om in te leven? ...Of zie ik dat nou verkeerd?
Ik zou me als visite vreselijk opgelaten, en zeker niet welkom voelen; of hebben ze bij de voordeur huisschoenen in alle maten liggen, voor gasten die langskomen?
(Dat gevoel heb ik altijd bij mijn (nog kinder- en huisdierloze) broer; daar laat ik de honden altijd in de auto voor de deur zitten om van al het gez... af te zijn...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Aha, daar is het terrierbloedkarin73 schreef:
....
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ha...het terrierbloed van Fredie ????Mary schreef:Aha, daar is het terrierbloedkarin73 schreef:
....
Groot gelijk...kotsen op zo'n kleed.....
Wat kunnen mensen het elkaar toch moeilijk maken....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Mijn schoonouders zijn ook niet zo van de aangetrouwde kinderen, maken een heel duidelijk onderscheid in "warme en koude kant"
Sterre en ik zijn net lekker met Suske het bos in geweest. Gerrit is met de oudste naar Ajax-nac. Daarna zijn we lekker op een terrasje gaan zitten. Ik had mijn boek bij me, maar trof een oud-klasgenoot van het vwo, wiens vrouw weekenddienst had. Dus gezellig even bijgekletst. Hij herkende in Suske meteen een Hollandse Smous. Bij zijn vorige huis kwam hij er regelmatig één tegen bij het uitlaten van zijn eigen honden (toen in Voorburg) hij wist alleen de naam niet meer.
Sterre en ik zijn net lekker met Suske het bos in geweest. Gerrit is met de oudste naar Ajax-nac. Daarna zijn we lekker op een terrasje gaan zitten. Ik had mijn boek bij me, maar trof een oud-klasgenoot van het vwo, wiens vrouw weekenddienst had. Dus gezellig even bijgekletst. Hij herkende in Suske meteen een Hollandse Smous. Bij zijn vorige huis kwam hij er regelmatig één tegen bij het uitlaten van zijn eigen honden (toen in Voorburg) hij wist alleen de naam niet meer.
groetjes, Karin
Op de clubmatch komen zelfs 3 honden uit Voorburg (van 2 eigenaren,waarvan 2 nog pup) en Brutie (Vera's broer, Jips echtgenoot, dus vader van het V-nest van Abtswoude) is een Voorburger
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dan is het mogelijk Brutie geweest, zij wonen inmiddels al weer een jaar of twee terug in de buurt van Breda, dus de pups zijn te jong. De smous die zij daar tegenkwamen was toen ook nog vrij jong, dus dat zou heel goed kunnen kloppen.
groetjes, Karin
Of Boris Boef, Brutie en hij zijn zowat even oud
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Suske is inmiddels ver van haar puppypluis ontdaan, was en makkie, want ik heb schijnbaar een trimster in de dop in huis. Sterre vond het fantastisch om Suske te plukken... Suske vond het allemaal prima en lag ondertussen lekker bij haar op schoot. De wat moeilijkere plekjes doe ik natuurlijk zelf, maar Sterre heeft de rug en flanken voor het grootste deel gedaan.
De twee dametjes genieten samen van haar geduldige gepluk.
De twee dametjes genieten samen van haar geduldige gepluk.
groetjes, Karin
Wat leuk, Karin! Mooi om die twee zo te zien, denk ik.
Ik meen me te herinneren dat puppypluis nog wel makkelijk te plukken is. Dat zegt nog niet zo veel over de volgende "echte" plukbeurt, dacht ik. Maar wie weet valt dat mee.
Ik meen me te herinneren dat puppypluis nog wel makkelijk te plukken is. Dat zegt nog niet zo veel over de volgende "echte" plukbeurt, dacht ik. Maar wie weet valt dat mee.

En die band is heel goed, terwijl ik had verwacht dat er meer klik met de oudste zou zijn.
Het echte plukken zal vast moeilijker worden, maar ik ben allang blij dat ze lekker rustig het plukken onderging.
Het echte plukken zal vast moeilijker worden, maar ik ben allang blij dat ze lekker rustig het plukken onderging.
groetjes, Karin