ontmoetingen
Re: ontmoetingen
We vierden in Winterswijk de verjaardag van mijn schoonvader (85!) omdat hij daar zijn wortels heeft liggen. Er was ook een echtpaar/familie uit Huppel bij en ik heb ze nog gevraagd of ze niet zo'n hondje als Roosje en Vera kennen in hun buurt... Was leuk geweest!

Bert werd in het Kralingse Bos door een trimmende man aangesproken over onze smousjes, want hij had een Amsterdamse kennis met een smous: Xepi, moeder van Cookie van Marjolein !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ha...een fan !!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Xepi is de hond van de buren (van volkstuin) van een collega van me! Nederland is echt klein!loes schreef:Bert werd in het Kralingse Bos door een trimmende man aangesproken over onze smousjes, want hij had een Amsterdamse kennis met een smous: Xepi, moeder van Cookie van Marjolein !
Groetjes Anke Nel
baasje van Rufus (van Fija)
Gisteren kreeg ik het blad Landleven. Daarin wordt het boek "Het bos in" besproken. Het is haast niet te zien misschien, maar er lijkt een jonge smous op de voorkant te staan:
http://www.agriboek.nl/artikel/3116_Het_bos_in%21.html
http://www.agriboek.nl/artikel/3116_Het_bos_in%21.html

Lijkt inderdaad op een Smous. Staat er ook een artikel over in Ariënne?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dit is zeker geen blad waarop aan de binnenkant van de omslag staat wie welke foto heeft gemaakt en wat erop staat?
groetjes, Alma
groetjes, Alma
In het blad wordt het boek besproken. Je kunt het boek dus niet bekijken verder. Ik geloof dat het alleen te bestellen is via internet.

Vandaag een pup van 13 weken ..een Hovawart....tegengekomen.
Wat een hond!!!
Kon al van alles!!! Netjes vóórkomen, zitten, High Five, pootje, blaffen op commando...pfff....pfff.....
En nog een lieve braverik ook !!!
Beetje aan de maat...dat wel....
Paste ook al niet in mijn tas.
Wat een hond!!!
Kon al van alles!!! Netjes vóórkomen, zitten, High Five, pootje, blaffen op commando...pfff....pfff.....
En nog een lieve braverik ook !!!
Beetje aan de maat...dat wel....

Paste ook al niet in mijn tas.

Is dat niet één van jouw favoriete soorten?
Toen we Beppie net hadden konden we haar meteen die eerste week van alles zonder moeite leren. Wat ze dan leren als kleintjes raken ze ook niet meer kwijt, begreep ik.
Later las ik dat je een hond natuurlijk ook te veel kunt pushen, waardoor stress ontstaat. Daarom ben ik zelf niet zo niet meer zo 'fanatiek' bezig geweest met Vera en Roosje.
Toch heb ik wel de indruk, dat ze het zelf leuk kunnen vinden. Grappig ook het verschil tussen honden. Bij "pootje!" krijg ik van Vera een ferme poot en van Roosje wel 10!
(Zal natuurlijk wel een kwestie van aanleren zijn, als ik dat gedrag goed genoeg vind.)
Wèl leuk als zo'n lieve braverik het zomaar op lijkt te pikken! Ik zie het voor me zo'n slungelig type.
Toen we Beppie net hadden konden we haar meteen die eerste week van alles zonder moeite leren. Wat ze dan leren als kleintjes raken ze ook niet meer kwijt, begreep ik.
Later las ik dat je een hond natuurlijk ook te veel kunt pushen, waardoor stress ontstaat. Daarom ben ik zelf niet zo niet meer zo 'fanatiek' bezig geweest met Vera en Roosje.
Toch heb ik wel de indruk, dat ze het zelf leuk kunnen vinden. Grappig ook het verschil tussen honden. Bij "pootje!" krijg ik van Vera een ferme poot en van Roosje wel 10!

Wèl leuk als zo'n lieve braverik het zomaar op lijkt te pikken! Ik zie het voor me zo'n slungelig type.

Ja...dat is wel een van mijn favorieten op lobbes gebied.
Tja...dat pushen vind ik ook zo wat.
Als ik de geringste stress zou bespeuren is het ook niks voor mij.
Maar dit type hond lijkt het helemaal top te vinden.
Die Roosje...beetje overdadig...
Tja...dat pushen vind ik ook zo wat.
Als ik de geringste stress zou bespeuren is het ook niks voor mij.
Maar dit type hond lijkt het helemaal top te vinden.
Die Roosje...beetje overdadig...

De high-five wordt ook een beetje slordig afgewerkt.
Vind je dat ook niet bij Roosje passen, Jeanette?

Vind je dat ook niet bij Roosje passen, Jeanette?

Ja...dat past wel bij het wiebelkontje.... 

Grappig die Roosje.
Lisa kan geen pootje geven.
Lisa kan geen pootje geven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.