We hadden vanavond de jaarlijksr clubBBQ voor de medewerkers van Pampus. Ik zag bij Willem, de ballenlader van ons flyballteam een wesp op zijn rug zitten. Ik heb hem een mep verkocht en toen hij op de grond viel meteen mijn voet erop gezet. Willem keek wel een beetje vreemd op dat ik hem zomaar een klap verkocht.
Wieske - Sammy & Lieveke
Re: Wieske - Sammy de smous.
Gaat wel lekker zo, Suske, Sammie, Diesel, en nu ook nog José gestoken. Hier zitten ook veel wespen, prettig buiten zitten is er niet bij. En zeker niet als je iets eten of drinken wil.
We hadden vanavond de jaarlijksr clubBBQ voor de medewerkers van Pampus. Ik zag bij Willem, de ballenlader van ons flyballteam een wesp op zijn rug zitten. Ik heb hem een mep verkocht en toen hij op de grond viel meteen mijn voet erop gezet. Willem keek wel een beetje vreemd op dat ik hem zomaar een klap verkocht.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Goed gedaan Erna, nu die andere 999.999.999 nog!...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wat moet Willem daarvan denken.
Nog maar even voor de zekerheid op de Gifwijzer gekeken en ja:
Wespensteek: Azijn op de steekplaats.
Bijensteek: Ammonia op de bijensteek. Bij een bijensteek binnen 2 min. de angel verwijderen zonder op de gifzak te drukken bijv. door het krabben met een nagel.
Heel akelig, José!
Nog maar even voor de zekerheid op de Gifwijzer gekeken en ja:
Wespensteek: Azijn op de steekplaats.
Bijensteek: Ammonia op de bijensteek. Bij een bijensteek binnen 2 min. de angel verwijderen zonder op de gifzak te drukken bijv. door het krabben met een nagel.
Heel akelig, José!

-
sammydesmous
Erna zet hem op
nog 999.999.999.999 te gaan.
Goede tips Arienne, we zullen het onthouden.
Groetjes
José en een pootje van Wiekse-Sammy de smous
Goede tips Arienne, we zullen het onthouden.
Groetjes
José en een pootje van Wiekse-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Gelukkig valt het hier wat wespen betreft wel mee.
Ook op de vakantieplek hebben we weinig last gehad. Diverse mensen hadden wespenvangers (die van ons hadden we net weggegooid thuis
) die toch wel vol zaten, en wij daardoor waarschijnlijk minder last hebben gehad. Toen vorige week diverse lege plekken kwamen, hadden meer wespen wel zin in wat 'lekkers' van ons.
Vooral Finny begon naar die vervelende steekdingen te happen. Stomme hond!!!
Gelukkig geen steek opgelopen....
Ook op de vakantieplek hebben we weinig last gehad. Diverse mensen hadden wespenvangers (die van ons hadden we net weggegooid thuis
Vooral Finny begon naar die vervelende steekdingen te happen. Stomme hond!!!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
Even een berichtje vanaf ons vakantieadres. Sammy en wij natuurlijk ook genieten volop. Iedere dag maken we strandwandelingen. Sammy rent en speelt, graaft enz. Ze geniet echt dat kun je gewoon aan haar zien. Van de week heeft ze met een hond op het strand gespeeld die precies op een Holl.Smous leek. Maar het was een duitse hond. Misschien hebben ze daar ook zoiets. Zaterdagmorgen toen we naar het strand liepen kwamen wij een man tegen met de fiets die vroeg of Sammy een Holl. smous was. Ja, zeker. Hij vertelde dat hij ook een Holl.Smous had gehad maar die was ongeveer een maand geleden overleden. 9 jaar oud. Lucca. Zijn nestje heeft ergens in Limburg gestaan vertelde de man. Lucca had iets aan de nieren. Hij zou geopereerd worden en toen werd er ook nog ontdekt dat Lucca ook nog iets aan de lever had. Hij was niet meer te redden begreep ik. En ze moesten toen de beslissing nemen om Lucca in te laten slapen. Hij miste zijn wandelmaatje erg vertelde de man en nu fietste hij dan veel. Ze kwamen uit de buurt van Gorinchem. Ik probeerde te achterhalen wie de fokker was maar dat zei hij niet of wist het niet meer. Alleen vertelde hij nog dat de fokker in onmin leefde met de club. Aan het einde ivan de ontmoeting informeerde hij ook nog hoe lang de wachtlijst nu is voor een pup.
We hebben een paar dagen erg mooi weer gehad en vandaag iets minder een paar kleine regendruppeltjes niet echt de moeite. We fietsen veel met Sammy achterop. Vandaag zijn we naar Domburg gefietst. Helaas mocht Sammy daar niet op het strand tot 15 sept. Jammer. Waar wij verblijven, Zoutelande mag ze wel op het strand. Wel moeten de honden aangelijnd zijn. Met Jari en Sammy gaat het hier heel erg goed. Jari ligt op de bank en Sammy er voor op de grond.
Groetjes
Jos'e en Wieske-Sammy de smous
We hebben een paar dagen erg mooi weer gehad en vandaag iets minder een paar kleine regendruppeltjes niet echt de moeite. We fietsen veel met Sammy achterop. Vandaag zijn we naar Domburg gefietst. Helaas mocht Sammy daar niet op het strand tot 15 sept. Jammer. Waar wij verblijven, Zoutelande mag ze wel op het strand. Wel moeten de honden aangelijnd zijn. Met Jari en Sammy gaat het hier heel erg goed. Jari ligt op de bank en Sammy er voor op de grond.
Groetjes
Jos'e en Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
-
sammydesmous
Groetjes
Jose en een likje van Wieske-Sammy de smous
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Alma
het gaat supersnel en hartstikke leuk dat het met Jari ook zo goed gaat!
Fijne vakantie verder!!
groetjes, Alma
Fijne vakantie verder!!
groetjes, Alma
Sjonge, alweer een half jaar! Gefeliciteerd, hoor!
Dat vind ik ook het grappige bij Smouzen, dat je ze meteen herkent en merkt hoe klein Nederland is. (Maar wel heel sneu dat Lucca niet oud is geworden.)
Veel plezier verder!

Dat vind ik ook het grappige bij Smouzen, dat je ze meteen herkent en merkt hoe klein Nederland is. (Maar wel heel sneu dat Lucca niet oud is geworden.)
Veel plezier verder!

-
Cilia
Ha José
leuk om te lezen over je vakantie en ontmoetingen met soortelijke hondjes
Je treft het wel want het is nog steeds mooi weer!
leuk om te lezen over je vakantie en ontmoetingen met soortelijke hondjes
Je treft het wel want het is nog steeds mooi weer!
Dat is dan weer genieten
.
In een andere omgeving lijkt het wennen van kat en hond aan elkaar veel beter te gaan dan thuis.
Ik zou bijboeken..
Tot volgende week.
In een andere omgeving lijkt het wennen van kat en hond aan elkaar veel beter te gaan dan thuis.
Ik zou bijboeken..
Tot volgende week.
Charlotte
Gefeliciteerd met Sammy's halfde verjaardag! Wat vliegt de tijd...
groet, Martine
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
-
sammydesmous
Namens Wieske-Sammy bedankt voor de felicitaties. Ze heeft genoten van de dag. We hadden een grote bal voor haar gekocht. Ze vindt het altijd prachtig als er kinderen met een grote bal spelen. Dan wil ze altijd meedoen. Net een volwassen man die kinderen ziet voetballen en dan hoopt dat de bal in zijn buurt komt zodat hij kan laten zien dat hij zo goed kan voetballen. Zo staat ze er dan bij. Dus wij een bal gekocht voor haar halvejaardag. Op het strand uit de tas gehaald en ik pak het fototoestel. Ik denk nou gaat het gebeuren wat zal ze blij zijn. Was ze ook hoor. Maar voor ik mijn toestel gepakt had zaten de scherpe tandjes al in de bal en pfffff....lek was ie. Maar het plezier dat ze er mee had was er niet minder om. Ze bleef maar met die lege bal sjouwen.
In het begin van de week durfde ze nog niet zo dicht bij de zee te komen. De golven vondt ze mar niks. Dat enge water dat op haar afkwam. Brrr...... Maar hoe verder de week vorderde hoe dichterbij dat ze kwam en er zelfs met haar pootjes in ging. We hebben een fijne week gehad. Het weer hadden we gelukkig ook mee. Een keer een paar regendruppeltjes eigenlijk niet eens de moeite van het vermelden waard. Vandaag zijn we helaas weer teruggekomen. Deel 1 van onze vakantie zit er al weer op. Nee, bijboeken ging niet om dat we volgende week weer weg gaan. We zullen er vast nog wel eens terug gaan.
Ik heb een begin gemaakt om Sammy's puppiehaartjes er uit te halen. Ze laat het allemaal toe. Ik doe iedere keer iets. Ik hoop dat ik alles eruit heb voor ze gaat logeren bij Charlotte. En anders de rest maar er na. Ook niet zo erg.
Groetjes
José en een likje van Wieske-Sammy de Smous
In het begin van de week durfde ze nog niet zo dicht bij de zee te komen. De golven vondt ze mar niks. Dat enge water dat op haar afkwam. Brrr...... Maar hoe verder de week vorderde hoe dichterbij dat ze kwam en er zelfs met haar pootjes in ging. We hebben een fijne week gehad. Het weer hadden we gelukkig ook mee. Een keer een paar regendruppeltjes eigenlijk niet eens de moeite van het vermelden waard. Vandaag zijn we helaas weer teruggekomen. Deel 1 van onze vakantie zit er al weer op. Nee, bijboeken ging niet om dat we volgende week weer weg gaan. We zullen er vast nog wel eens terug gaan.
Ik heb een begin gemaakt om Sammy's puppiehaartjes er uit te halen. Ze laat het allemaal toe. Ik doe iedere keer iets. Ik hoop dat ik alles eruit heb voor ze gaat logeren bij Charlotte. En anders de rest maar er na. Ook niet zo erg.
Groetjes
José en een likje van Wieske-Sammy de Smous
Halve jaardag, halve vakantie. maar wel leuk allemaal.
Nog een hele fijne andere helft van jullie vakantie
Zo'n lekke bal is ook niet verkeerd, kan Sammy hem geod vasthouden.
Nog een hele fijne andere helft van jullie vakantie
Zo'n lekke bal is ook niet verkeerd, kan Sammy hem geod vasthouden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Alma
ja, die ballen..... Ik heb voor Boester een stoffen speelgoedbal bij Ikea gehaald.....die kan niet lek maar vast wel kapot
José waar gaan jullie volgende week ook alweer heen?
groetjes, Alma
José waar gaan jullie volgende week ook alweer heen?
groetjes, Alma
Die hebben wij ook inderdaad, werk prima en niet duur....
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Dikke pret dus op die halvejaardag.
Donderdag een kale Sammy hier?
Donderdag een kale Sammy hier?
Charlotte
Ook half, denk ik!Charlotte schreef:Donderdag een kale Sammy hier?
groetjes, Karin
-
Alma
Ik begrijp niets van die vachtverhalen, die haren van Boester zitten heel erg stevig!!
In de vakantie vond ik wel veel haren maar als ik zelf aan de gang ging??
Geen idee, misschien doe ik wel iets verkeerd of heeft Boester nog niet zoveel haar dat er wat af moet?
groetjes, Alma
In de vakantie vond ik wel veel haren maar als ik zelf aan de gang ging??
Geen idee, misschien doe ik wel iets verkeerd of heeft Boester nog niet zoveel haar dat er wat af moet?
groetjes, Alma