Clubmatch

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Cilia

Re: Clubmatch

Bericht door Cilia »

ik ben ook een van die twijfelaars
Kom op twijfelaars, gewoon meedoen
Het maakt mij namelijk helemaal niks uit wat een keurmeester van Bruno vindt, voor mij is hij nu de mooiste Smous die er bestaat. Een paar jaar geleden was dat Bobby en die zag er echt heel anders uit hoor! Ik doe hierbij een oude foto van hem dan kun je het verschil zien.
Maar wat ik bedoel is, wat kan ik er dan verder mee welke beoordeling hij dan ook krijgt. Straks bij de 'ritsdag' wordt hij toch beoordeeld of hij 'goed genoeg' is om mee te fokken eventueel. Dat is volgens mij het belangrijkste of zie ik dat helemaal verkeerd?

Mary

Bericht door Mary »

Dat zie je helemaal goed. Niet verder vertellen hoor.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Cilia

Bericht door Cilia »

Hopelijk lukt het nu wel met foto
Bijlagen
bobby 94 2.jpg
bobby 94 2.jpg (38.89 KiB) 3300 keer bekeken

Erna

Bericht door Erna »

Beide erg leuk, inderdaad totaal verschillend.
De clubmatch moet je voor de gezelligheid doen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

Ik kan me niet herinneren dat ik het had over meedoen maar over gezellig meekijken met Boester :(:) .....en zou ik het vervelend vinden, als Boester met 6 maanden, voor teveel afleiding voor de anderen zou zorgen.
Zelf vind ik het met dit soort dingen prettiger om eerst te kijken hoe alles in zn werk gaat, zoals José al een paar keer is geweest zonder hondje en nu dan mee gaat doen.
Nu blijkt dat ik gewoon met hem kan komen gaan we gewoon kijken of dat lukt op 4-10
:dog:
groetjes, Alma

Cilia

Bericht door Cilia »

Hoi Alma
hetzelfde ben ik ook van plan, gewoon lekker kijken samen met Bruno, en mijn dochter. Door al die berichten hieronder was ik even aan het twijfelen of de hond als toeschouwer wel mee mag, maar dat blijkt dus wel te kunnen. Lijkt me heel gezellig om andere forumleden daar in het 'echt' te zien :friends:

Alma

Bericht door Alma »

leuk als het gaat lukken.
Ik hoop het want de agenda is met 5 personen al vaak gevuld met verplichtingen in het weekend, we zullen kijken of we de datum vrij kunnen houden.
Er is later in oktober ook een wandeling en misschien moet ik dan kiezen tussen match of wandeling, in de laatste heb ik eigenlijk meer zin, heerlijk op het strand

gr, Alma

Cilia

Bericht door Cilia »

Die clubmatch had ik al afgesproken met mijn dochter.
Zo'n wandeling lijkt mij ook heel erg leuk maar het is altijd zo ver weg. (Vanuit Aalten is alles ver weg, dus daar kan niemand iets aan doen :? .)
Wie weet lukt het wel een keer, om iemand hiervoor te porren, ik vind het niet leuk om alleen te gaan.

Martine

Bericht door Martine »

Ik ga ook alleen hoor; best leuk, want daar ben je echt niet alleen!
Alhoewel, ik heb Dorien gevraagd of ze meegaat, ik weet alleen nog niet of ze kan.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Als ik fokker was, (ben ik gelukkig niet), zou ik bij het afleveren van een
pup een dringend verzoek doen om tenminste eenmaal aan een clubmatch
mee te doen. Dan dus niet voor jezelf, maar voor een beeld van het nest.
Als je er dan toch bent voor de gezelligheid en uit nieuwsgierigheid is het
toch een kleine moeite om hem ook even voor te brengen.
:tong:

rini

Bericht door rini »

Als fokker van Sjakie heb ik ook een oproepje gedaan naar de nieuwe eigenaar maar helaas nog niets gehoord :?
Afbeelding

Cilia

Bericht door Cilia »

Ook als je alleen maar aan je 'verplichtingen voldoet' en één keer een nestje fokt? Ik denk dat het voor hun dan ook niet uitmaakt welke beoordeling Bruno zou krijgen.

Cilia

Bericht door Cilia »

Met alleen gaan bedoel ik eigenlijk dat ik dan dat hele eind alleen moet rijden. Ik houd sowieso niet zo van autorijden, en zeker niet ergens naar toe waar ik nog nooit geweest ben :oops:
Als je daar eenmaal bent kom je natuurlijk genoeg mensen tegen, dat is tenminste de bedoeling :wave:

rini

Bericht door rini »

Alleen een eind rijden is niet leuk maar daar staat tegenover dat je een leuke dag

met allemaal smouzenmensen hebt gehad :jeah2:

En weer struikel ik over het feit dat ik geen rijbewijs heb :boos:

Oja, dat roze papiertje halen is geen optie want ik heb verkeersangst :?
Afbeelding

Cilia

Bericht door Cilia »

En weer struikel ik over het feit dat ik geen rijbewijs heb
oké geen rijbewijs is helemaal lastig, dan ben je altijd van anderen afhankelijk.
Het is ook gewoon een beetje kinderachtig van mij, maar ik heb in elk geval nog één dochter thuiswonen en ik geloof dat zij het ook allemaal leuk vindt wat met de hond te maken heeft. Zij wil wel mee. In elk geval gaan we naar de clubmatch en waarschijnlijk ook nog wel wandelen. Ik houd de data even in de gaten en dan kiezen we er gewoon een uit.
Ja het lijkt mij ook heel gezellig als je daar eenmaal bent. Gaat helemaal goed komen.

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe's kleintje Olivia-Belle doet mee aan de clubmatch. Ik denk dat klein-vrouwtje Anoek met haar loopt.

Ik zal er deze week eens over denken om ook met Phoebe mee te doen. Als ze niet te veel brie en ander lekkers toegestopt krijgt en als skippybal terugkomt....

Alma

Bericht door Alma »

Maakt niet uit, ze is toch wel een schatje!!!!

groetjes, Alma

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:Phoebe's kleintje Olivia-Belle doet mee aan de clubmatch. Ik denk dat klein-vrouwtje Anoek met haar loopt.

Ik zal er deze week eens over denken om ook met Phoebe mee te doen. Als ze niet te veel brie en ander lekkers toegestopt krijgt en als skippybal terugkomt....
Dat is er dan 4 oktober heus wel weer af.
Inschrijven voor 3 september?

loes

Bericht door loes »

Natuurlijk zijn vrijwel alle nestjes er gekomen vanwege de fokverplichting, maar vergis je niet in de (vaak niet verwachte) betrokkenheid van veel deze gelegenheidsfokkers.
Ben het met Mary eens. Wel met de hond aanwezig zijn en niet meedoen....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

Tja.....dan moeten we maar helemaal niet komen...... :fluit: :fluit:

groetjes, Alma

Gesloten