Suske en Fien
Re: Suske
Hè getver. Nog een geluk bij een ongeluk niet in haar tong of keel. Maar wat een schrik voor zo'n jonge pup. Geef haar maar een extra knuffel van me. Ik hoop dat ze gauw weer de oude is en er ontzag voor wespen, maar geen angst voor vliegende insecten aan over houdt, want dat lijkt me wel lastig
Het moet buiten wel heel erg zijn met de wespen, hoewel ik er ook wel een enkele op het balkon zag.
Het moet buiten wel heel erg zijn met de wespen, hoewel ik er ook wel een enkele op het balkon zag.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Arme Suske.
Phoebe kwam vorig jaar tijdens een logeerpartij bij David in een wespennest terecht. Ze was toen helemaal in paniek door de diverse steken. David heeft moeite gehad om haar vertrouwen te winnen en haar te kunnen pakken. Gelukkig heeft ze er geen angst aan over gehouden.
Ik hoop dat Suske dit hachelijk avontuur snel vergeten is.
Phoebe kwam vorig jaar tijdens een logeerpartij bij David in een wespennest terecht. Ze was toen helemaal in paniek door de diverse steken. David heeft moeite gehad om haar vertrouwen te winnen en haar te kunnen pakken. Gelukkig heeft ze er geen angst aan over gehouden.
Ik hoop dat Suske dit hachelijk avontuur snel vergeten is.
-
sammydesmous
Ach die arme Suske, Nu al het slachtoffer van die vreselijke wespen. Hopelijk houdt ze er geen trauma aan over. Knuffel ze maar wat extra.
Groetjes.
José en een knuffel voor Suske van Wieske-Sammy de smous
Groetjes.
José en een knuffel voor Suske van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Is Suske de steken en de schrik weer te boven?
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
O jé, zou de laptop stuk zijn? 
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Heb je wel gelijk in want niet elk water is veilig voor honden en zeker niet voor pups.Mary schreef:Of juist niet.Erna schreef: Met die warmte is het wel handig dat Suske het water opzoekt.
Ben nog alles aan het doorlezen en kom nu het stukje tegen van de wespensteek.
Wat een rot beesten zijn het toch, hier zitten er ook veel. Ben altijd bang dat Lisa of Sarie er naar happen.
Wat zielig voor Suske, gelukkig niet in haar keel zoals Loes schrijft, dat is levensgevaarlijk. Gaat het al weer wat beter Karin, lip al weer geslonken?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nee hoor, maar het blijft wel vakantie, de laptop is een hele dag niet aan geweest gisteren!loes schreef:O jé, zou de laptop stuk zijn?
Suske is de schrik en prik weer te boven hoor, die apis werkte verbluffend goed.
Van dat water, dat hebben we bij die dierenarts even nagevraagd, ze woont aan hetzelfde water en zei dat het erg schoon is en geen kwaad kan. (Zou dat ook niet zomaar doen, een hondje van een inmiddels overleden zus van Fredie is aan parvo overleden, waarschijnlijk opgelopen bij de sloot voor de deur).
Met dit weer, het is nu 30.7 graden in de schaduw, staat er een ook een bakje speelwater in haar ren.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Vandaag bezoek van mede-smouzen Tjalda en Toets en natuurlijk de bijbehorende Fredie.
Lekker aan het spelen geweest en op het laatst liet zelfs Tjalda zich verleiden om mee te doen. Suske heeft vandaag voor het eerst echt gezwommen. Op een plaats waar het meteen vrij diep is, was Fredie voor haar honden ballen in het water aan het gooien. Dat wilde die dame van ons ook wel meemaken en plonsde zo het water in.
Ze deed het daarna nog vaker, dus geen ongelukje
Eenmaal in het water wilde ze er ook snel weer uit hoor
Van de week zijn we ook aan zee geweest, het water vond ze maar niets, dat bewoog te veel, maar het strand..... ze genoot!
Als ik van de week tijd heb zal ik eens wat foto's gaan plaatsen, volgens mij heeft Gerrit zelfs een filmpje van het zwemmen gemaakt
Lekker aan het spelen geweest en op het laatst liet zelfs Tjalda zich verleiden om mee te doen. Suske heeft vandaag voor het eerst echt gezwommen. Op een plaats waar het meteen vrij diep is, was Fredie voor haar honden ballen in het water aan het gooien. Dat wilde die dame van ons ook wel meemaken en plonsde zo het water in.
Ze deed het daarna nog vaker, dus geen ongelukje
Van de week zijn we ook aan zee geweest, het water vond ze maar niets, dat bewoog te veel, maar het strand..... ze genoot!
Als ik van de week tijd heb zal ik eens wat foto's gaan plaatsen, volgens mij heeft Gerrit zelfs een filmpje van het zwemmen gemaakt
groetjes, Karin
Ze kon toch niet onderdoen voor die twee grote honden
.
Maar ze heeft de smaak nu helemaal te pakken. Gisterenochtend rolde ze per ongeluk het water in
, ze lag op een schuin randje te spelen en schoof zo het water in, lekker koppie onder, maar ze bleef heel rustig en wist van de dag ervoor waar ze er uit kon klimmen. 's Middags was het erg warm en is ze nog 3 keer gewoon gaan zwemmen, gaf wel lekker veel verkoeling.
Vanochtend tijdens het wandelen weer, ze is dus echt niet meer te stoppen.
Haar ontwikkeling gaat inderdaad echt als een speer. Fredie had een foto bij zich van 3 weken geleden, toen ze 3 dagen bij ons was, bijna onherkenbaar.
Dat voorzichtige wat ze in het nest het sterkste had van alle pups, heeft ze nog steeds, maar ze durft alles. Ze denkt er alleen wel wat langer over na.
Fredie vond dat ze zich heel leuk aan het ontwikkelen is en daar kan ik het natuurlijk alleen maar mee eens zijn. Ze doet gewoon alles mee. Mensen en andere honden zijn geen enkel probleem.
Ze zit inmiddels op commando en ook af gaat al aardig. Ze speelt het liefst met vieze sokken
, toen ze er één op het strand vond was ze niet meer aanspreekbaar en sprintte er vandoor... ik er achteraan, maar ze liep keurig terug naar de tent waar ze haar buit aan Gerrit ging showen.
Maar ze heeft de smaak nu helemaal te pakken. Gisterenochtend rolde ze per ongeluk het water in
Vanochtend tijdens het wandelen weer, ze is dus echt niet meer te stoppen.
Haar ontwikkeling gaat inderdaad echt als een speer. Fredie had een foto bij zich van 3 weken geleden, toen ze 3 dagen bij ons was, bijna onherkenbaar.
Dat voorzichtige wat ze in het nest het sterkste had van alle pups, heeft ze nog steeds, maar ze durft alles. Ze denkt er alleen wel wat langer over na.
Fredie vond dat ze zich heel leuk aan het ontwikkelen is en daar kan ik het natuurlijk alleen maar mee eens zijn. Ze doet gewoon alles mee. Mensen en andere honden zijn geen enkel probleem.
Ze zit inmiddels op commando en ook af gaat al aardig. Ze speelt het liefst met vieze sokken
groetjes, Karin
Daar mag hij trots op zijn dat hij haar buit mocht zien. Goed teken dat ze hetkarin73 schreef:ze liep keurig terug naar de tent waar ze haar buit aan Gerrit ging showen.
niet voor haarzelf wilde houden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ha. ha, dat Gerrit de sok mocht bewonderen. Er zijn al heel wat Smouzen van het forum die een sokkentik hebben.
De eninge sok die Lisa leuk vindt is een oude tennissok waar een tennisbal in zit.
En dat ze zo vaak afkoeling zoekt is met het warme weer erg prettig. Vanavond met Lisa ook weer proberen of ze het water in wil. Met de andere honden van de training gaat ze verder dan alleen.
Ik wil het vóór de training proberen, dan is ze lekker koel als ze moet rennen.
En dat ze zo vaak afkoeling zoekt is met het warme weer erg prettig. Vanavond met Lisa ook weer proberen of ze het water in wil. Met de andere honden van de training gaat ze verder dan alleen.
Ik wil het vóór de training proberen, dan is ze lekker koel als ze moet rennen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Onweer nu... en in de vouwwagen en onder de luifel natuurlijk maar heel weinig beschutting en geluidsisolatie.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, nu is ze samen met Gerrit nog even een rondje lopen, ze vertrok nog met het staartje omhoog.
Inmiddels weer terug, ze bleef dicht bij Gerrit, reageerde niet op de donder en de bliksem vond ze het bekijken waard....
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, nu is ze samen met Gerrit nog even een rondje lopen, ze vertrok nog met het staartje omhoog.
Inmiddels weer terug, ze bleef dicht bij Gerrit, reageerde niet op de donder en de bliksem vond ze het bekijken waard....
groetjes, Karin