Ach, die arme Rufus....
Tja...dat kan zeker een hele poos duren.
Maar dat uit elkaar houden is wel nodig de eerste tijd.
Jammer...niks aan te doen.
Het gaat vast wel lukken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Terwijl ik het bericht van Ankenel aan het lezen ben, staat onze poes Murphy op de salontafel te blazen naar Suske. Heel serieus is het niet meer, haar staart wordt niet meer dik.
Volgens mij wil ze alleen nog maar laten zien wie de baas in huis is. Ze heeft een dag of vier alleen maar boven gezeten. We zijn eergisteren begonnen de kat naar beneden te halen op momenten dat Suske in haar bench lag te slapen.
Nu zijn we zo ver, dat ze zelf naar beneden komt ook op momenten dat Suske wakker is. Ze gaan elkaar nog wel uit de weg, maar het begin is gemaakt
Alleen jammer dat we waarschijnlijk na drie weken camping weer opnieuw kunnen beginnen.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Dat is mooi pet Uit elkaar houden zal in de zomer toch niet meevallen.
Maar elkaar confronteren na een hele tijd met eten
Ik kan van alles bedenken, maar DAT zou ik nooit doen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik ben blij dat je snel naar een oplossing hebt gezocht, Anke Nel, want dan kun je hopelijk voorkomen dat het totaal uit de hand loopt. Zelfs als Rufus groter is en de kat "aankan" is dat geen ideale situatie. Al mijn katten en honden hebben elkaar redelijk genegeerd, behalve Fija en Shaffy die spelen samen. Hoewel Shaffy nu niks van de pup(s) moet hebben. Onze 1e hond, de cairn, had wel de gewoonte om de katten als ze iets verbodens deden en dus tot de orde werden geroepen, even mee te helpen met bestraffen, maar nooit ernstig.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Jeanette schreef:Het schijnt wel te helpen als je de geur van de hond bij de kat brengt.
Dat kun je in de vakantie natuurlijk al wel doen.
Ik had expres vrijdag al een extra doek in de bench gelegd, met dat doel, daar zit het luchtje dan lekker aan, en blijft bij de kat.
Dus dat was ik zeker van plan.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Volgens mij moeten ze steeds opnieuw de rangorde bepalen.
Tenminste bij ons is dat wel elke keer weer aan de hand....
Ook wel grappig, ze doen elkaar geen pijn en ik hou de nagels van Feline kort zodat ze niet per ongeluk een kras in Boester zn ogen kan maken.
Ik heb het stoeigedrag geprobeerd te stoppen met verschillende manieren waaronder ook een ranjablik met stenen erin.......ze waren allebei niet onder de indruk en ik gooide wel heeel erg hard van de tafel zonder dat ze zagen dat ik het deed...helaasss...
Echt vechten of krabben is er bij ons niet geweest tussen onze Sammy en Jari poes. Jari blijft nog steeds erg veel boven. Regelmatig haal ik haar naar beneden en dan is ze zo weer weg maar dan de zoveelste keer blijft ze wel en gaat ze op en stoel liggen slapen. Nadat wij een weekje op Texel zijn geweest gaat het iets beter. Daar was het voor alle 2 een vreemde omgeving en Jari nieuwsgierig liep door het hele huis heen. En Sammy er niet achteraan. Veel samen in de tuin helpt ook. Alle 2 aan een lange lijn zodat ze net niet bij elkaar kunnen komen. Nu zijn we al zover dat Sammy los in de tuin loopt terwijl Jari aan de lange lijn zit. Ze laten elkaar met rust. Soms komt Jari uit zich zelf naar beneden en Sammy gaat er niet meer achter heen. Langzaam maar zeker gaan we vooruit en het zal ooit helemaal goed komen. Al duurt het lang, nu al vanaf 18 april.
Groetjes
José en een likje van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Wat zijn wij dan gezegend geweest met de ontmoetingen kat/hond gedurende meer dan 30 jaar in wisselende samenstellingen, want we hebben helemaal nooit problemen gehad
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Het ligt niet alleen aan Sammy maar ook aan Jari zelf. Het is een poes die niet van drukte houdt en dan zo'n kleine pup die is juist druk. Dus wegwezen. Toen we de vorige hond kregen hadden we geen problemen met Jari. Die hond was al 12 jaar oud toen ze bij ons kwam. Dus al rustig. En daarvoor hadden we al een Welsh terrier toen Jari bij ons kwam. Die was 14 toen Jari kwam ook geen probleem. En met de poes die we hadden voor Jari ging het ook prima met de Welsh samen maar met de poes van mijn moeder was het weer feest Daar kon de Welsh het totaal niet mee vinden. Altijd er achteraan als ze de kans kreeg. Moesten beiden altijd gescheiden houden.
Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ja....de chemische reactie is weer anders.
Het komt vast wel goed, hoor!
Bij ons was het voordeel dat de kat ook alleen maar beneden mag zijn en de hond ook, dus er was geen escape, behalve de krabpaal waar ze dus nooit op ligt...maar altijd op de trap.....en dus ver weg van Boester.
Maar ook wel op de vensterbank waar Boester bij kan maar dan blijft hij er gewoon op de grond bijzitten en taait na een klein poosje af want de kat geeft geen reactie meer.
Maar straks als ik van vakantie terugkom hebben ze elkaar drie weken niet gezien........
Onze drop ging meteen nadat we thuis waren gekomen van vakantie bij Wiskie om zijn nek hangen en bij liggen die had hem duidelijk gemist en Saartje gaf wiskie koppies lief hoor. Drop vond het vreselijk dat we weg waren met vakantie de buur vrouw was hem soms helemaal kwijt en zijn vacht zag dof hij vind vreemde mensen maar nix als me dochter op visite komt vlucht die al en Saartje was de eerste week van streek heeft de hele kamer vervuild zei de buurvrouw maar gelukkig ging het over, normaal is ze zo zindelijk als wat ze komt zelfs van buiten om binnen op de kattenbak te gaan.
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Erna schreef:Zielig Andrea, maar is niet anders. De buurvrouw zal niet zo blij zijn geweest vrees ik.
Ach ja ze vond het niet echt erg hoor eerder zielig voor Saartje en Drop ( drop is een kitten van haar kat geweest), ik was in de vakantie even op internet omdat er drie van 4 bank passen werd geweigerd in het buitenland we hebben dit jaar nieuwe bankrekeningen genomen bij de rabobank. En dus 2 passen van 1 rek deden het niet werden geweigerd daar allemaal euro passen en het was niet of er niet genoeg geld op stond want dat stond er wel en je kon niet eens je pin in voeren ze werden gewoon geweigerd, dus kon ik op de camping een dommel lenen en me zoon had de laptop mee dus kon ik even me geld overschrijven met internet bankieren ik had gelukkig in een heldere bui me internet bankier ding bij me gestoken, zo maar even naar de bank is vragen hoe dat zit met die bank passen. Maar ik zag toen me buurvrouw even op hyves en toen vertelde ze al ik ging even op hyves kijken of ze online was ik was nieuwsgierig hoe het met de katten ging. Ik heb een fles wodka mee gebracht om haar te bedanken voor de goede zorgen.
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.