Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Charlotte

Re: Boester.

Bericht door Charlotte »

andrea21 schreef: alleen die spiegel daar zou ik ook van schrikken hoor. :jeah:
Die staat bij ons dan ook NIET op de lijst!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Een voorbeeldig hondje! Fijn dat het zo goed gaat!
Leuk van die spiegel. :hihi:
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Hoi allemaal,
iedereen is lekker gaan zwemmen en ik heb lekker met Boester gelopen. Daarna Boester in zn bench gebracht en ook nog even geweest.
Boester gaat prima hier, hij heeft al sinds een hele poos (2 of 3 weken??) bijna niets meer binnen gedaan. Hier gaat het ook prima terwijl we boven zitten en alleen een balkon hebben. Hij wacht keurig tot hij uitgelaten wordt.
Hij begint alleen steeds vaker te blaffen...het mag nog geen naam hebben maar vandaag vond hij de kinderen met rugzak erg eigenaardig.....en dan wordt er binnensmonds geblaft/gegromd....hoe moet ik het eigenlijk noemen.
Ik weet ook niet goed of ik hier op moet reageren???
De trap gaat prima, hij liep meteen naar boven. Naar beneden wil hij niet graag maar dat wil ik ook niet en dus tillen we hem naar beneden.
Hoe meet je eigenlijk hoe hoog Boester is? Tot aan de schouders??
Ik vond Suus al best hoog, 35 cm? Of is Boester dan gewoon nog klein?

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Ik vind Suus ook groot. Het scheelt in hoogte niet veel met Phoebe. Ja 5 cm natuurlijk. Ik heb inderdaad de schouderhoogte gemeten. Suus heeft erg lange poten.

Alma

Bericht door Alma »

Boester begint steeds vaker te blaffen...het mag nog geen naam hebben maar vandaag vond hij de kinderen met rugzak erg eigenaardig.....en dan wordt er binnensmonds geblaft/gegromd....hoe moet ik het eigenlijk noemen.
Ik weet ook niet goed of ik hier op moet reageren???

Straks zet ik al wat foto's in mn foto-album uit Oostenrijk, we hebben er nog niet veel gemaakt en soms wil Boester gewoon niet eventjes stilzitten, zoals bij de paarden.....toen liep er een kat voorbij waar hij achterlijk op reageerde.....door te piepen en gek te doen, hi,hi,hi....het was duidelijk anders dan bij Feline , onze kat thuis.

Hoe krijg ik eigenlijk een foto in mn berichtje? Gewoon kopie en inplakken??

gr, Alma

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Downloaden..bij bijlage invoegen, onder het 'bevestigen' vakje :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alma

Bericht door Alma »

ehhhhhhhhhhhhhhhhhh...toch een digibeet....

ik zie het ffe niet...sorry....

Ik zet ze wel in mn album.....
Dat is gelukt.
Er zullen er nog wel meer volgen de komende weken.

Alma

Erna

Bericht door Erna »

Leuke foto's Alma.
Wat is het mooi waar jullie zitten.
Alma onder bevestigen van je bericht staat bladeren. De foto die je in je album zet kan je daar ook neer zetten.
Bij opmerkingen bij bestand kan je eventueel tekst neerzetten.
Voeg het bestand toe, duurt kort, maar dan staat de foto nog niet onder je bericht.
Dat doe je door de foto in het bericht te plaatsen.
Laatst gewijzigd door Erna op 05 nov 2012, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Wat een leuke foto's, Alma!

Echt superleuk om Boester zo te volgen. Zie ik nog steeds dat zwarte puntje in zijn staart?

Alma

Bericht door Alma »

ja hoor het puntje zit er nog alhoewel ik denk dat als hij een keer naar de trimster gaat dat dit puntje wel weg zal zijn. Ik zal straks eens kijken bij de haarwortels...

Het is hier heerlijk....en Boester geniet met volle teugen.
Het was best warm vandaag en dus zijn er 's morgens vroeg en 's avonds grote wandelingen en tussendoor hebben we hier vlak naast een veldje waar hij dan braaf alles opdoet.
Hij blijft ook weleens alleen thuis in zn reisbench en dan piept hij wat maar het wordt niet erger en stopt na een paar minuten.
Je ziet dat hij ook steeds meer alle gezinsleden van een grote afstand herkent inclusief mijn moeder, die ook mee is.
Erg gezellig als hij als een wilde over de alpwei naar je toekomt rennen.
Moet nog even zeggen dat hij nu op zn rug tegen mn voeten aanligt te slapen.....
het is echt een schatje, hoor!

groetjes, Alma

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wat een lieverd is die Boester toch :thumbsup: en de omgeving is mooi daar het zugspitze gebied ik niet er altijd van als we op de heen en terug reis er door heen rijden het is een soort afscheid nemen van de bergen daar.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Alma

Bericht door Alma »

dat klopt!! Het zijn zowat de laatste bergen voor je weer op die saaie doortocht door Duitsland begint.

Alma

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ik zie en lees dat Boester geniet van zijn vakantie en jullie van hem. Als de hond geniet, geniet zijn baas ook. Veel plezier en nog een fijne vakantie toegewenst.

Groetjes
Joséenen :zon:nige vakantie van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alma

Bericht door Alma »

Vannacht heb ik helemaal niet :boos: van Boester genoten.
Toch niet zo'n voorbeeldig hondje...
Het komt natuurlijk dat we op één verdieping slapen en ik allles hoor.....
Hij wilde gisteren na 18.00 uur al helemaal geen grote boodschap doen...we hebben wel 3x met hem gesjouwd...de berg op...
en ja hoor, om 5.30 uur gepiep en een gedoe....en daar liep ik dan.......en toen deed ie alles.
Ik kreeg hem wel weer de bench in en vervolgens bleef hij een kwartier piepen....en heb ik zeker tot 6.30 niet geslapen. Daarna wel weer en toen begon hij om 7.30 uur weer......ik weer naar buiten en toen ging hij met een stok lopen sjouwen.
:boos: :boos:
Vanavond gaat de bench weer in de hal, ik had hem deze nacht in de woonkamer gezet omdat ik dacht dat dit een betere plek was.....en daar hoorde hij elke hond in het dorp blaffen en blafte rustig terug in de nacht.
Zo zie je maar....we waren erg.....verwend...... vandaag ga ik hem wat vaker in de bench doen als we thuis zijn.....even weer extra wennen,

gr, Alma

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Hij is vast zijn ritme van thuis kwijt.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Al die nieuwe geluiden en geuren.....van slag...vast en zeker. :|
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ach die arme Boester helemaal van slag. En Alma ook.

Groetjes
José en een likje voor Boester zodat hij 's nachts doorslaapt en vrouwtje niet wakker maakt van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alma

Bericht door Alma »

Ik zal hem een likje geven..het zal vast helpen.
Hij heeft in ieder geval op de berg al zn boodschappen achtergelaten....
Ook in het restaurant heeft hij zich vanavond keurig gedragen. Dit restaurant heeft zelf een Ben.Senner en ik mocht Boester zo een dag brengen als we met zn allen wilden gaan shoppen.
Nou, das toch leuk!

groetjes, Alma

Mary

Bericht door Mary »

Hij is ook nog maar een peuter. Alles wat meevalt is meegenomen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Alma

Bericht door Alma »

Dat is ook zo. Ik betrap me er soms op dat ik hem al zie als een volwassen smous omdat alles nog zo herkenbaar is zoals het met de vorige was.
Maar het is echt een hele brave hond hoor! En sloopt eigenlijk niets.

Vanavond was het erg leuk....ik stond nog binnen en de kinderen al beneden aan de berg en Dick liep met Boester naar buiten, toen zag Boester beneden de kinderen en begon toch hard te blaffen!!!! Wat een geluid uit zo'n klein lijf!!! Ik dacht, omdat ik nog binnen was, dat hij vreselijk op zn poten werd getrapt...maar nee.....het was weer alles of niets bij Boes.....
In een rotgang naar beneden....Dick liet hem los.....vond ik niet slim......dat gaat hij nu steeds doen natuurlijk,,,,,, ik heb het maar niet gezegd.....Dick genoot er van dat Boester in één rechte lijn naar de kinderen spoot.... :mrgreen:

groetjes, Alma

Gesloten