Ach, zat je zelf ook zo erg onder het zandMartine schreef:De man die mij naar een overkant van wat-dan-ook wil dragen, moet nog geboren worden hoor...hahaha
.
Diesel.
Re: Diesel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik heb vanavond een erg drastische maatregel bij Diesel ingevoerd; hij heeft nu tijdelijk in huis een muilkorf om. Hij begon er echt een gewoonte van te maken: alles werd van tafel gepikt en moest en zou stuk.
Het lijkt wel dwangmatig!
Nadat hij dit weekeind mijn (dure D&G) zonnebril van tafel heeft gepikt en lekker heeft stukgekauwd en vandaag zijn tanden heeft gezet in mijn mooie schapen-lederen oorfauteuil en er een groot gat in heeft geknaagd, was mijn maat even vol!
(in de afgelopen weken heeft hij de controller van de Playstation van de jongens, de a.b. van de tv, een kandelaar met kaars, een vaas met bloemen, een doos aanmaakblokjes (levensgevaarlijk) en een stapel rekeningen en Coens' beugel van tafel gepikt en in-no-time ook allemaal onherkenbaar veranderd/opgegeten)
Hij moet trouwens best wel zijn best doen om hierbij te komen, ze liggen hoog op tafel.
Hebben jullie hier ervaring mee? Volgens mij zijn het allemal ondeugende puberstreken, maar inmiddels vind ik het niet meer zo grappig... Verder is het overigens een schatje hoor...
groet, Martine
Nadat hij dit weekeind mijn (dure D&G) zonnebril van tafel heeft gepikt en lekker heeft stukgekauwd en vandaag zijn tanden heeft gezet in mijn mooie schapen-lederen oorfauteuil en er een groot gat in heeft geknaagd, was mijn maat even vol!
(in de afgelopen weken heeft hij de controller van de Playstation van de jongens, de a.b. van de tv, een kandelaar met kaars, een vaas met bloemen, een doos aanmaakblokjes (levensgevaarlijk) en een stapel rekeningen en Coens' beugel van tafel gepikt en in-no-time ook allemaal onherkenbaar veranderd/opgegeten)
Hij moet trouwens best wel zijn best doen om hierbij te komen, ze liggen hoog op tafel.
Hebben jullie hier ervaring mee? Volgens mij zijn het allemal ondeugende puberstreken, maar inmiddels vind ik het niet meer zo grappig... Verder is het overigens een schatje hoor...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Alma
Als Boester heel eventjes beneden blijft dan heeft hij de gewoonte om mijn wasmand met schone nog te strijken was (die staat bijna voortdurend beneden omdat dat stomme ding steeds weer vol zit......gezellig in de woonkamer....)van de bank te trekken en met alles te slepen.
Dat heeft gisteren een duur overhemd van Dick gekost.......hij heeft een aantal 'normale' overhemden en een paar duurdere.......en nu net die mooie......
Er stonden een aantal gaten in.......duidelijk tandjes......
Ook zijn viltstiften wel geliefd.
En gisteren hadden we buiten gegeten en stond er nog een pan met spaghettisaus op tafel......mooi dat ie op de tuinstoel sprong om even op de tafel te gaan loeren??
Het lukte hem niet want hij verraadde zichzelf......hij piepte van opwinding.....en toen kwamen wij natuurlijk kijken......
Maar Martine zou Diesel dan wel weten door de muilkorf dat ie niets mag pakken?
Succes ermee, want het is knap lastig als je niets kan laten liggen.
groetjes, Alma
Dat heeft gisteren een duur overhemd van Dick gekost.......hij heeft een aantal 'normale' overhemden en een paar duurdere.......en nu net die mooie......
Er stonden een aantal gaten in.......duidelijk tandjes......
Ook zijn viltstiften wel geliefd.
En gisteren hadden we buiten gegeten en stond er nog een pan met spaghettisaus op tafel......mooi dat ie op de tuinstoel sprong om even op de tafel te gaan loeren??
Het lukte hem niet want hij verraadde zichzelf......hij piepte van opwinding.....en toen kwamen wij natuurlijk kijken......
Succes ermee, want het is knap lastig als je niets kan laten liggen.
groetjes, Alma
Ik kan niet in zijn koppie kijken; ik heb hem ook al een keer of 1000 duidelijk (dacht ik) gemaakt dat hij niets van de tafel mag pikken. Maar tussen pakken of vernielen zit in mijn ogen een wereld van verschil...Alma schreef:
Meestal gebeurt het zonder dat ik het in de gaten heb en gewoon bij hem in de kamer ben; dan ben ik in de (open) keuken aan het rommelen. Net als bij kleine kinderen zou er een alarmbel bij mij moeten afgaan als het té stil is en hij zoet op zijn kussen ligt... want dan ligt hij dus op onze spullen te knagen. Als ik de kamer verlaat; stop ik Diesel namelijk (meestal) in de bench...
Dit is natuurlijk geen blijvende oplossing; dat is geen doen, en zeg nou zelf, echt leuk is het niet. Misschien valt nu wel het muntje bij hem dat ik "nee" bedoel als ik nee zeg... Bij het eten gaat hij even af, maar gelukkig lukt het hem wel om met dat ding te drinken.
groet, Martine
Ik kan ook niet in zijn koppie kijken, maar dat het kwartje niet is gevallen isMartine schreef: Ik kan niet in zijn koppie kijken; ik heb hem ook al een keer of 1000 duidelijk (dacht ik) gemaakt dat hij niets van de tafel mag pikken.
groet, Martine
wel duidelijk. Die muilkorf zal niets aan zijn gedrag veranderen, alleen even
onmogelijk zijn. Er zit niets anders op dan er voortdurend bovenop zitten.
Een lege tafel heeft trouwens ook wel iets.
Wiskie had het vooral met truien en sokken niet veilig voor hem als je even niet keek ik heb wel eens middags een nieuw truitje gekocht die kon ik 's avonds weg gooien kapot
De enige manier wat hielp was goed op letten of er nix lag want naderhand boos worden snapt die toch niet, wel geprobeert hoor. Verder is chocolade echt niet veilig hij heeft wel eens een verpakking met kleine marsjes enz laten staan en weg allemaal op dat gebeurt me ook geen tweede keer.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Lijkt me niets, die muilkorf. Maar ten einde raad heb je er toch voor gekozen.
Wat een ramp dat hij alles stuk vreet. Het beste lijkt mij toch om hem niet uit het oog te verliezen, kan je meteen ingrijpen als hij op de tafel komt.
Kost wel veel tijd, maar je infesteert voor de toekomst.
En zoals Mary aangeeft, van een lege tafel valt niets te pikken.
Sterkte en succes met die draak Martine.
Wat een ramp dat hij alles stuk vreet. Het beste lijkt mij toch om hem niet uit het oog te verliezen, kan je meteen ingrijpen als hij op de tafel komt.
Kost wel veel tijd, maar je infesteert voor de toekomst.
En zoals Mary aangeeft, van een lege tafel valt niets te pikken.
Sterkte en succes met die draak Martine.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik vind het ook vreselijk om te moeten doen, ik kan er echt wel om janken!
Maar, hoe graag ik het ook zou willen, ik kan toch echt niet de hele tijd naar Diesel gaan zitten staren om hem op heterdaad te betrappen. Er lopen hier ook nog kinderen rond die aandacht willen en die helaas ook niet al te best meewerken als het aankomt op alles hoog wegleggen... Het lijkt wel zijn manier van aandacht vragen; hij weet donders goed dat het niet mag want ik heb hem al vaak bestraffend toegesproken op het moment dat hij weer wat wilde pikken. Het zal wel weer een rangordeprobleem zijn, waarbij hij zichzelf veel hoger inschaalt dan wenselijk is. We zullen de mandtraining maar weer eens gaan toepassen, maar ik mag toch wel zeggen dat ik hier stevig van baal? Ongetwijfeld doe ik zelf iets fout; ik zit de laatste tijd ook helemaal niet lekker in mijn vel en dat zal hij haarfijn aanvoelen.
Vandaag zitten we gelukkig de hele dag in de tuin; daar hoeft hij hem niet om.
Maar, hoe graag ik het ook zou willen, ik kan toch echt niet de hele tijd naar Diesel gaan zitten staren om hem op heterdaad te betrappen. Er lopen hier ook nog kinderen rond die aandacht willen en die helaas ook niet al te best meewerken als het aankomt op alles hoog wegleggen... Het lijkt wel zijn manier van aandacht vragen; hij weet donders goed dat het niet mag want ik heb hem al vaak bestraffend toegesproken op het moment dat hij weer wat wilde pikken. Het zal wel weer een rangordeprobleem zijn, waarbij hij zichzelf veel hoger inschaalt dan wenselijk is. We zullen de mandtraining maar weer eens gaan toepassen, maar ik mag toch wel zeggen dat ik hier stevig van baal? Ongetwijfeld doe ik zelf iets fout; ik zit de laatste tijd ook helemaal niet lekker in mijn vel en dat zal hij haarfijn aanvoelen.
Vandaag zitten we gelukkig de hele dag in de tuin; daar hoeft hij hem niet om.
Dat voelen honden haar fijn aan als je niet lekker in je vel zit en maken er vaak gebruik van, je bent toe aan vakantie Martine 
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Nou, het is zeker erg balen!!! En zo'n muilkorf is ook drie keer niks, maar ja......als hij elke seconde aangrijpt om iets te pikken en stuk te maken......
Gelukkig pikt Stapper alleen sokken en wasgoed en sleept ze hooguit z'n mand in of naar buiten als je hem geen aandacht geeft. Zelden iets stuk gemaakt.
Alles wat hij pikt en waarvan hij zeker weet dat het niet mag, komt hij met platte oortjes langs brengen (stukjes lego o.i.d.), meestal heeft hij het dan gewoon gevonden.
Gelukkig pikt Stapper alleen sokken en wasgoed en sleept ze hooguit z'n mand in of naar buiten als je hem geen aandacht geeft. Zelden iets stuk gemaakt.
Alles wat hij pikt en waarvan hij zeker weet dat het niet mag, komt hij met platte oortjes langs brengen (stukjes lego o.i.d.), meestal heeft hij het dan gewoon gevonden.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Alma
ja ja gewoon gevonden......je trapt er nog steeds in???
Martine, het gaat vast binnenkort weer beter!
Boester pak ik af en toe echt even aan, lang leve de cursus, eerst vond ik het zielig maar nu istie mijn best vriend....dat is het nadeel, ik sta goed hoog in orde....en dus piepte hij vandaag in de dierentuin de boel aan elkaar als ik nou eens rustig naar de wc moest.
Er bleven wel 3 kinderen bij hem.....
Maar volgens mij houden ze allemaal één of andere tic dit jij nu net niet wilt!!!
Lekker uitrusten!!!
groetjes, Alma
Martine, het gaat vast binnenkort weer beter!
Boester pak ik af en toe echt even aan, lang leve de cursus, eerst vond ik het zielig maar nu istie mijn best vriend....dat is het nadeel, ik sta goed hoog in orde....en dus piepte hij vandaag in de dierentuin de boel aan elkaar als ik nou eens rustig naar de wc moest.
Er bleven wel 3 kinderen bij hem.....
Maar volgens mij houden ze allemaal één of andere tic dit jij nu net niet wilt!!!
Lekker uitrusten!!!
groetjes, Alma
Ik dacht net, zou er niet nog eens een nieuw lid op huisbezoek moeten?
Bobbie met z'n schokband, Diesel met z'n muilkorf. Wat een ras, dat willen
wij ook.
wij ook.
Wil je de wachtlijst nog kleiner maken dan of zoMary schreef:Ik dacht net, zou er niet nog eens een nieuw lid op huisbezoek moeten?
wij ook.
Groetjes, Andrea
Heel jammer Martine, dat je naar een muilkorf hebt gegrepen. Ik vind dat 2 keer
.
Doordat Finny ook het e.e.a wel eens kapot beet van de kids, en ook schoenen van ons, hebben wij (de kids vooral) écht leren opruimen! Als er niks te pakken valt, is die beloning voor het beestje er ook niet (behalve spullen waar ze wel aanmogen).
En als er echt niet op hem gelet kan worden, dan de bench of mand in met een lekkere kluif, zodat hij zijn aandacht dáár op kan richten.
Je weet dat een jonge hond tot dat soort fratsen in staat is als ie daar de gelegenheid voor krijgt. Finny sloopt al lang niets meer, Guusje heeft het door de geleerde lessen met Finny nooit gedaan. Als er iets eetbaars op de salontafel staat, wordt het weg gezet, zodat madame in een onbewaakt ogenblik niet weer zichzelf kan belonen.
Doordat Finny ook het e.e.a wel eens kapot beet van de kids, en ook schoenen van ons, hebben wij (de kids vooral) écht leren opruimen! Als er niks te pakken valt, is die beloning voor het beestje er ook niet (behalve spullen waar ze wel aanmogen).
En als er echt niet op hem gelet kan worden, dan de bench of mand in met een lekkere kluif, zodat hij zijn aandacht dáár op kan richten.
Je weet dat een jonge hond tot dat soort fratsen in staat is als ie daar de gelegenheid voor krijgt. Finny sloopt al lang niets meer, Guusje heeft het door de geleerde lessen met Finny nooit gedaan. Als er iets eetbaars op de salontafel staat, wordt het weg gezet, zodat madame in een onbewaakt ogenblik niet weer zichzelf kan belonen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
We hebben ooit een pup van een jaar 'teruggekregen' en herplaatst.
Hij sloopte in zijn eerste gezin van alles.
We hebben hem op een puppy programma gezet.
Dus heel goed op alles letten...eigen botjes of knaag-speelgoed aanbieden en heel veel met hem gedaan om zijn energie in goede banen te leiden.
Als zijn neus bij wijze van spreken de foute kant op keek..gelijk even ..nee nee ...
We hadden veel mazzel, want hij heeft bij ons niets gesloopt en bij zijn nieuwe mensen ook nooit. Een heel brave lieve hond geweest, waar zijn mensen gek op waren.
Maar, zoals Charlotte zegt, zoveel mogelijk alles wegzetten.
Als het een heel gevoelig hondje is, reageert hij misschien ook op het feit dat het even iets minder gaat???
Hij sloopte in zijn eerste gezin van alles.
We hebben hem op een puppy programma gezet.
Dus heel goed op alles letten...eigen botjes of knaag-speelgoed aanbieden en heel veel met hem gedaan om zijn energie in goede banen te leiden.
Als zijn neus bij wijze van spreken de foute kant op keek..gelijk even ..nee nee ...
We hadden veel mazzel, want hij heeft bij ons niets gesloopt en bij zijn nieuwe mensen ook nooit. Een heel brave lieve hond geweest, waar zijn mensen gek op waren.
Maar, zoals Charlotte zegt, zoveel mogelijk alles wegzetten.
Als het een heel gevoelig hondje is, reageert hij misschien ook op het feit dat het even iets minder gaat???
Hij is al weer af, ik kon het gewoon niet aanzien...
We zijn de hele dag buiten geweest, en toen we zojuist weer binnen kwamen kon ik het niet over mijn hart verkrijgen hem weer om te doen.
Zometeen samen met de jongens om de tafel om alles weer eens goed door te spreken; tot het goed gaat, moet er gewoon steeds iemand bij hem blijven die ook echt op hem let. En als we hem alleen moeten laten, hoe kort dan ook, moet hij echt even met een botje de bench in. Gelukkig vind hij het fijn in zijn bench, het is zijn eigen, veilige plekje. We hebben die nooit als "strafplaats" gebruikt.
Maar waarom pakte hij nou niet gewoon de goedkope spullen om te slopen? Hij heeft absoluut een goede smaak!
We zijn de hele dag buiten geweest, en toen we zojuist weer binnen kwamen kon ik het niet over mijn hart verkrijgen hem weer om te doen.
Zometeen samen met de jongens om de tafel om alles weer eens goed door te spreken; tot het goed gaat, moet er gewoon steeds iemand bij hem blijven die ook echt op hem let. En als we hem alleen moeten laten, hoe kort dan ook, moet hij echt even met een botje de bench in. Gelukkig vind hij het fijn in zijn bench, het is zijn eigen, veilige plekje. We hebben die nooit als "strafplaats" gebruikt.
Maar waarom pakte hij nou niet gewoon de goedkope spullen om te slopen? Hij heeft absoluut een goede smaak!
Fijn, weer wat meer rust misschien Martine.
Zo'n bench als veilig holletje, met wat lekkers, is zo gek nog niet.
Zo'n bench als veilig holletje, met wat lekkers, is zo gek nog niet.
Met de jongens om de tafel, dat is echt de oplossing.
Zij moeten inmiddels echt wel meewerken en het is ook goed
voor hun eigen opvoeding. Spullen opruimen. Net zoals toen
de jongens pas over de vloer gingen. Voorkomen is beter dan
genezen. Met die muilkorf stel je het opvoeden alleen maar uit.
Zorg wel dat jullie allemaal hetzelfde reageren op ongewenst gedrag.
Zij moeten inmiddels echt wel meewerken en het is ook goed
voor hun eigen opvoeding. Spullen opruimen. Net zoals toen
de jongens pas over de vloer gingen. Voorkomen is beter dan
genezen. Met die muilkorf stel je het opvoeden alleen maar uit.
Zorg wel dat jullie allemaal hetzelfde reageren op ongewenst gedrag.
Ook ik heb net voor haar 1e verjaardag een hond teruggekregen om dezelfde reden en de 1e eigenaren hadden het arme dier ook nog stiekem herplaatst naar een druk gezin, terwijl we wisten dat ze daar niet geschikt voor was. Daar was de maat vol toen ze de paspoorten had stukgeknauwd. Mijn 1e reactie was: nou, bij mij krijgt een hond daar echt niet de kans toe, want met een jonge hond houd je zo iets buiten bereik. Ze is toen herplaatst en de problemen die ze bij baas 1 had (niet alleen kunnen zijn, waardoor ze in de badkamer werd opgesloten
) en bij dat 2e gezin (slopen) waren verdwenen! Een goede opvoeding en begrip = aangepaste situatie doet wonderen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Het zal wel lastig zijn om zijn sloopgedrag weer af te leren, dat is jammer.
Succes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.