Fietsen

Van hersengymnastiek tot.....
Annemieke

Bericht door Annemieke »

Ik denk niet dat Daan echt moe is, want als hij een andere hond ziet dan rent hij er snel op af. Het is meer dat hij het veel leuker vind om te snuffelen en alleen te rennen als hij daar de noodzaak van in ziet.
Achter de hazen aan bijvoorbeeld. :twisted:
Misschien is het ook wel het verschil tussen de Border Collie die altijd in is voor actie en desnoods uren mee rent en Daan die best in is voor actie, maar wel voor actie die hij leuk vind. En stomweg meerennen hoort daar niet bij :!: :!:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Aha! Gewoon lekker smouzig-eigenwijs dus!
Groot gelijk Daan!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Die Daan, leuk hoor zoals hij reageert.
Lisa is gek op fly ball maar als ik tijdens een wandeling een bal gooi vindt ze dat ik hem zelf maar moet halen. Konijnen hé, dat is veel leuker om achter aan te gaan.

Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 01 sep 2007, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Annemieke

Bericht door Annemieke »

Hoi Erna,

Train jij bij KC Pampus? Vandaag hadden we op ons terrein (KC NW-Veluwe) een flyballwedstrijd en daar liep een razendsnel Smousje. :lol:
De eigenares van dit Smousje vertelde dat Smousje Liza ook bij Pampus traint. Ben jij dat?

Erna

Bericht door Erna »

Ja Lisa traint bij Pampus. Wij hadden vandaag geen honden genoeg met ons team :cry:
Er deden vandaag twee teams van Pampus mee, hebben ze een beetje goed gelopen?
Wat leuk dat je bent wezen kijken, of doe jij ook aan fly ball? Zou leuk geweest zijn om je te ontmoeten, jammer dat ik er niet bij was met Lisa.
Ja, en wat een snelheid heeft dat kleine smousje hé! Daar kan Lisa nog niet tegenop hoewel zij ook aardig snel is.
Met de training ging het donderdag trouwens wat minder. Lisa had konijnen op het veld gezien. Ze zat steeds achterste voren voor de start, :? eenmaal gestart ging zij als een speer. :D Maar na de run ging zij in een rechte lijn achter de konijnen aan. :o :P Bal werd ergens op het veld achtergelaten. :( Heb toen de laatste twee runs niet meer met haar gelopen, hoop dat zij dit de volgende keer uit haar eigenwijze koppie laat. :worship:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het lijkt me ontzettend leuk om bijv. Lisa eens in actie te zien!
En eigenlijk vooral ook als ze dan konijnen in het vizier heeft! :P :wink:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Je wil niet weten hoe hard ze dan kan lopen :crazy: Dit jaar komt Lisa niet meer in actie tijdens wedstrijden. Volgend weekend zijn er weer wedstrijden, we hebben dan weer niet ingeschreven omdat we niet compleet zijn. De volgende wedstrijd is op 23 sept. Dan loopt ons team wel, maar Lisa niet. Zitten mijn broer en ik met Lisa in Duitsland. De laatste wedstrijd van het seizoen is op 7 oktober. Ons kleinste spookie wordt dat gedoopt. Hoop dat ze haar doopjurk past, ze heeft inmiddels een driedubbele onderkin, een buikje, en van die heerlijke dikke beentjes met plooien er in. :lol:
En dan hoop ik ook nog dat de loopsheid van Lisa zich op een gunstig tijdstip zal aankondigen. Er is nog niets aan de hand, dus vóór de vakantie zal Lisa niet meer gedekt worden vrees ik. Nu moet ze de loopsheid nog maar een paar weken uitstellen, zodat ze hun feestje na de vakantie alsnog kunnen vieren. :crazy:

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Lisa moet zich langzamerhand maar gaan voorbereiden op het moederschap en wat daaraan voorafgaat! :wink:

Wat heerlijk dat Julie zo lekker gegroeid is!

Best drukke tijden voor je Erna en leuk ook!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Julie is een heerlijk tevreden grietje. En nu heb ik het nog niet druk hoor, daar moet Lisa eerst haar best voor doen. :lol:

Groetjes, Erna.

Annemieke

Bericht door Annemieke »

Hoi Erna,

Ik heb samen met iemand anders de flyballwedstrijd op onze KC georganiseerd, vandaar dat ik de hele dag aanwezig was.
Zelf kan ik helaas niet meer meedoen. Mijn Border Collie heeft twee jaar meegedaan, maar ze heeft nu in een vrij ernstige mate spondylose (Vergroeiing van de lendewervels) en mag niet meer mee doen.:cry:
Daan is nog niet zo ver, ik richt me voorlopig eerst even op behendigheid, dat vind ik zelf veelzijdiger. Hoewel flyball ook heel leuk is.

Doen jullie toevallig 30 september in Rotterdam mee? Ik loop dan met de hond van iemand anders. Dus dan ben ik er ook weer eens bij. :)

Erna

Bericht door Erna »

hallo Annemieke

Wat leuk dat je bij jullie de wedstrijd hebt helpen organiseren. Wat jammer dat je Border niet meer kan flyballen, heeft ze pijn of valt dat nog mee. Het is altijd erg naar als een van je dieren iets gaat mankeren.
Ons team loopt alleen nog op 23 sept. en 7 okt. In beide gevallen is Lisa daar niet bij.
Behendigheid is ook erg leuk, heb ik vroeger met Tirza gedaan. Bij behendigheid moet je zelf veel mee rennen. Ik kreeg in die periode twee keer achter elkaar een hernia, dan is het einde oefening. Met de rug gaat het goed, maar nu heb ik weer een knie die niet zo wil meewerken. Lopen gaat goed momenteel, maar rennen dus niet.
Gelukkig vindt Lisa flyball erg leuk, vanavond weer getraind, gelukkig minder konijnen dit keer op het veld.
Ik hoorde vanavond dat ons eerste team eerste was geworden bij jullie. Het team waar Tosca het smousje in loopt. Je zal je wel verbaast hebben over de naam van het team, Diep triest. :shock:

Groetjes, Erna.

wubke

Bericht door wubke »

Een tijd terug heb ik een drager voor op mijn fiets laten zetten met de bedoeling Jules voor in een mand mee te kunnen nemen. Ik moest erg wennen aan het gewicht aan mijn stuur dus ik heb eerst alleen maar boodschappen in de mand (winkelkratje, ik heb de juiste mand nog niet gevonden)gedaan. Van de week hebben we Jules erin gezet en heb ik een rondje gefietst. Goed vastgebonden zodat hij er niet uit kan springen. Vanmiddag moest Bart voetballen hier in het dorp dus ben ik met Jules naar het voetbalveld gefietst. Heen heeft hij naast de fiets gelopen ong. 2 km. Voor het eerst in het dorp, met ander verkeer en zo...en terug zat hij in de mand. Hij zit heel stil.....ik denk dat hij het een beetje eng vindt, maar hij zit ook heerlijk te genieten met zijn neus in de wind. De kinderen zeggen dat het zwaar voor schut is, maar daar kan ik eigenlijk niet zo mee zitten. Jules vindt het hartstikke leuk dat hij overal mee naar toe kan! :wave:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat dat meteen al zo goed ging: de eerste keer! Foto?! :thumbsup: Wat een braverd, die Jules!
Toen we Vera net hadden, heb ik haar al in de fietsmand gezet. Eerst op de grond, later aan het stuur. (Is nog een foto van.) Ze vond het niet meteen jofel. :? Maar het is wel ideaal zo: inderdaad lekker mee op die manier!
Is toch een prachtig gezicht!! :cool:
Afbeelding

Lies

Bericht door Lies »

Het lijkt mij een perfecte oplossing, om je hond zo in een mand mee te kunnen nemen... Ze zullen er toch uiteindelijk wel aan wennen? Ik zie wel vaker mensen fietsen met een hondje in een mand aan het stuur of achterop, en die hondjes lijken er van te genieten.

Overigens zijn die mensen met een hondje op de fiets meestal vrouwen...? De enige keer dat ik een man op een dergelijke manier heb gezien is een man met een wat grotere hond op een motor. Het zal misschien inderdaad te 'voor schut' zijn voor mannen :lol: :wink: :lol:

Groetjes, Lies.

wubke

Bericht door wubke »

Wij wonen in een gebied waar veel toeristische fietsroutes zijn, maar ik zie toch ook wel vaker (oudere) heren met een hond in een mand, voor- of achterop de fiets. Het voor schut fietsen van mij gaat meer over het gifgroene boodschappenkratje wat ik voor op de fiets heb. :lol: :lol:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach lekker veilig in het verkeer ,Wubke!! :wink:
Hier fietst ook regelmatig een oudere man -zelf krullenbol- met voor- en achterop een mini Schnauzertje. Prachtig om te zien! :)
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ook hier heel wat mannen met honden op de fiets, hoor, inclusief mijn eigen man :D , maar ja ook een oudere heer :wink: natuurlijk en daar kijk jij gewoon aan voorbij, Lies!
Ik heb ook heel wat met een smous achterop gefietst, maar ze zijn nogal nieuwsgierig en hangen dan helemaal aan 1 kant en dan is voorop veel lekkerder fietsen. Naast de fiets hebben ze bij mij ook altijd prima gedaan, Norma en Adah had ik zelfs gekoppeld. Met Fija moet ik nu voor de cursus GH1 ook al naast de fiets oefenen, want dat is een onderdeel van het examen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Lies

Bericht door Lies »

loes schreef:maar ja ook een oudere heer :wink: natuurlijk en daar kijk jij gewoon aan voorbij, Lies!
Eeehhhhh, misschien wel ja...... :lol: :lol: :lol:

Renate

Bericht door Renate »

Als pup zat Phoebe ook altijd in mijn fietsmand aan het stuur. Inmiddels is ze daar uitgegroeid. Ze loopt nu altijd naast de fiets. Dat gaat erg goed. Ook met veel verkeer. Martijns ouders wonen midden in de stad (2 a 3 km rijden/lopen), maar Phoebe loopt altijd mee naast de fiets. Geen probleem.
Mijn ouders wonen 7 km bij ons vandaan. Dat hebben we nog niet naast de fiets geprobeerd, want ik denk dat je zo'n afstand op moet bouwen.
Als we nu op de fiets naar mijn ouders gaan, zetten we Phoebe in een kinderstoeltje. Dát is pas echt voor schut en het fietst niet echt lekker, want ze wil constant langs je heen kijken, maar het is gewoon al leuk dat ze mee kan.
Binnenkort kan ze ook naar mijn ouders wel mee naast de fiets, want het gaat hartstikke goed. We 'trainen' bijna elke dag.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik zal de foto van Lex in mijn album zetten!!
Oké, het is wel wat jaren geleden, maar persoonlijk vond ik het wel een mooi trio :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten