Fietsen
Re: Fietsen
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ai
tanden eruit
SORRY.

SORRY.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Geeft niets joh, ik weet toch wie het doet...
Sorry Ariënne, helemaal
soms slaat de meligheid hier toe! 
Sorry Ariënne, helemaal
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Iona is spullen aan het opruimen en wil de fietskar wegdoen.
Ze heeft hem 1.5 jaar gebruikt.
Zelf heeft ze er nieuw 250 euro voor betaald, ex. de duwstang. Iona wil er 50 euro voor krijgen.
Ze heeft hem op Marktplaats gezet, vroeg me af of er onder jullie gegadigden zijn die een kar willen hebben. Als je een beetje handig bent kan je er ook een hondenfietskar van maken. Er zit ook een duwstang bij.
Ze heeft hem 1.5 jaar gebruikt.
Zelf heeft ze er nieuw 250 euro voor betaald, ex. de duwstang. Iona wil er 50 euro voor krijgen.
Ze heeft hem op Marktplaats gezet, vroeg me af of er onder jullie gegadigden zijn die een kar willen hebben. Als je een beetje handig bent kan je er ook een hondenfietskar van maken. Er zit ook een duwstang bij.
Laatst gewijzigd door Erna op 08 jul 2009, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hm..
Kunnen er twee honden in, denk je, Erna? Moet dan zeker een bodem in gemaakt worden?
En hoeveel kost ie mèt duwstang? (Eigenlijk ook handig met pups!)
En hoeveel kost ie mèt duwstang? (Eigenlijk ook handig met pups!)

Volgens mij kan er een bodem ingemaakt worden, dat is voor hondjes natuurlijk ook wel nodig. Volgens mij hebben Corry en Cock ook zo'n soort kar. Zal kijken of ik daar een foto van heb.
De duwstang zit er bij hoor, niets extra's. Voor pups lijkt het me ook erg handig. Wij hebben wel een hondenkar voor achter de fiets, maar niet een extra stang er bij gekocht, zijn nog best prijzig als je ze los moet kopen.
Ariënne er staat een foto in het Smoushondenboek van de fietskar waar Hieke en Jutte in zitten. Blz.61. Zal kijken of ik nog een andere kan vinden.
De duwstang zit er bij hoor, niets extra's. Voor pups lijkt het me ook erg handig. Wij hebben wel een hondenkar voor achter de fiets, maar niet een extra stang er bij gekocht, zijn nog best prijzig als je ze los moet kopen.
Ariënne er staat een foto in het Smoushondenboek van de fietskar waar Hieke en Jutte in zitten. Blz.61. Zal kijken of ik nog een andere kan vinden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Aha, ik ga kijken! Ik kan het boek zo pakken, Erna.
Vorig jaar hebben Vera en Roosje in zoiets dergelijks gezeten, denk ik. Ga het bestuderen!
Vorig jaar hebben Vera en Roosje in zoiets dergelijks gezeten, denk ik. Ga het bestuderen!

Ik heb er ook een foto van gezien dat je de kar vanaf de zijkant ziet, kan de foto helaas niet zo snel vinden.Ariënne schreef:Aha, ik ga kijken! Ik kan het boek zo pakken, Erna.
Niet nodig, Erna!
Leuke foto in het boek!
Passen de honden er goed in met "de deur dicht"? Ja, toch?
In mijn album staat die van op Vlieland. Als ik hem niet verwijderd heb... Daar kon de boel ook dicht van, dacht ik.
Leuke foto in het boek!
In mijn album staat die van op Vlieland. Als ik hem niet verwijderd heb... Daar kon de boel ook dicht van, dacht ik.

Volgens mij is het zo'n zelfde model als op jouw foto Ariënne.Ariënne schreef:Niet nodig, Erna!
Leuke foto in het boek!
Als je wil zou ik Lisa in de kar kunnen zetten en hem dichtdoen. Kunnen we zien of het goed past. Eventueel morgen als het Iona uitkomt. Weet niet of ze thuis is, de meiden hebben hier al vakantie.
Erna, geen moeite doen, hoor!
Ik denk dat ik het niet doe. Een ander (met kids) heeft er meer aan. Zeker voor die prijs. Waarschijnlijk zouden we hem te weinig gebruiken. Met pups zou het te ver lopen zijn, naar de bewoonde wereld.
Ik denk dat ik het niet doe. Een ander (met kids) heeft er meer aan. Zeker voor die prijs. Waarschijnlijk zouden we hem te weinig gebruiken. Met pups zou het te ver lopen zijn, naar de bewoonde wereld.

Oké Arienne, je moet hem natuurlijk wel gaan gebruiken. Anders is het zonde.
-
Cilia
Dat is leuk, ongeveer dezelfde fietskar als ik heb gekregen van een collega. Zij gebruikte het erg veel toen de kinderen nog klein waren. Ze gingen meestal op fietsvakantie. Later werd het gebruikt als boodschappenkarretje. Dat kan ook want dat heb ik natuurlijk ook geprobeerd. Lekker handig als je geen auto in huis hebt en toch boodschappen wilt doen. Het was in die tijd een hele dure, merk Burley, maar ik kreeg hem zo maar...
Bruno heeft er al verschillende keren in gezeten. Als ik wil wandelen bij een recreatieplas bij ons in de buurt bijv. Dat is voor hem nog te ver om naar toe te lopen. Dan zet ik de fiets daar op de parkeerplaats en ga lekker een rondje Slingeplas wandelen. Van de zomer (als ik meer tijd heb) wil ik hem nog veel vaker gebruiken.
Bruno heeft er al verschillende keren in gezeten. Als ik wil wandelen bij een recreatieplas bij ons in de buurt bijv. Dat is voor hem nog te ver om naar toe te lopen. Dan zet ik de fiets daar op de parkeerplaats en ga lekker een rondje Slingeplas wandelen. Van de zomer (als ik meer tijd heb) wil ik hem nog veel vaker gebruiken.
- Bijlagen
-
- fietskar.jpg (34.22 KiB) 5164 keer bekeken
Wat leuk om Bruno in zijn kar te zien zitten. Wat fijn om zo'n kar zomaar te krijgen.
Iona heeft haar kar verkocht via Marktplaats. Zal de foto's verwijderen.
Iona heeft haar kar verkocht via Marktplaats. Zal de foto's verwijderen.
-
Alma
Echt heel erg leuk zo'n kaar en praktisch. Lijkt me fijner dan een fietsmand.
Geniet ervan!
Alma
Geniet ervan!
Alma
Zo'n kar vangt wel veel wind.
Guusje zou in een mandje achter op de fiets passen.
Finny is daar te groot voor, dus als wij zouden willen fietsen moeten ze ook in een kar. Alleen heeft Peter nog steeds geen fiets (had een van de jongens nodig voor school) en dat zie ik er voorlopig ook nog niet van komen.
Guusje zou in een mandje achter op de fiets passen.
Finny is daar te groot voor, dus als wij zouden willen fietsen moeten ze ook in een kar. Alleen heeft Peter nog steeds geen fiets (had een van de jongens nodig voor school) en dat zie ik er voorlopig ook nog niet van komen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Alma
zwak excuus.......
de fiets was voor de jongens nodig, hi,hi
Maar ik begrijp het ruilgebeuren wel.......het gaat hier netzo...
Waar kent Peter ons nu van, volgens mij zijn we er nog niet uit, Charlotte.....en daar kan ik niet zo goed tegen....
groetjes, Alma
Maar ik begrijp het ruilgebeuren wel.......het gaat hier netzo...
Waar kent Peter ons nu van, volgens mij zijn we er nog niet uit, Charlotte.....en daar kan ik niet zo goed tegen....
groetjes, Alma
-
Cilia
Bruno paste niet meer in het fietsmandje en hij was daarin ook altijd heel onrustig. Ik zou nooit zelf op het idee gekomen zijn om een fietskar te kopen, maar zo'n kans wilde ik niet laten lopen. Ik vind het meevallen van dat 'veel wind vangen' eigenlijk rijdt die kar gewoon helemaal vanzelf, glijdt gewoon achter mijn fiets aan. Het rammelt allemaal een beetje en daardoor merk ik dat ik iets achter mijn fiets heb hangen, maar niet dat het zwaarder is ofzo. Ik vind het echt een ideale oplossing.
Je kunt ook speciale honden-fietskarren kopen zag ik op internet, die zijn denk ik wel iets kleiner dat die van mij, maar ja die moet je dan weer betalen
Je kunt ook speciale honden-fietskarren kopen zag ik op internet, die zijn denk ik wel iets kleiner dat die van mij, maar ja die moet je dan weer betalen
Stapper fiets nu ongeveer 5 km. per dag.
Fijn is, dat ik hem aan mijn pink mee kan nemen...trekt niet, gaat niet zomaar de andere kant op....kortom, prima fietshond.
We peddelen zo'n beetje 10 tot 12 km. per uur. Dus errug kalmpjes aan.
Ik houd zijn tempo aan. Hij hijgt al snel.
Hoe hebben jullie de fiets training aangepakt??
Fijn is, dat ik hem aan mijn pink mee kan nemen...trekt niet, gaat niet zomaar de andere kant op....kortom, prima fietshond.
We peddelen zo'n beetje 10 tot 12 km. per uur. Dus errug kalmpjes aan.
Ik houd zijn tempo aan. Hij hijgt al snel.
Hoe hebben jullie de fiets training aangepakt??
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14