Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Alma

Re: Boester.

Bericht door Alma »

Oor is weer over!
We weten inmiddels alweer wat het was....

Boester had met zijn koppie tussen de deur gezeten....wil overal bij zijn en als dan een kind netjes de deur sluit......
Maar het is weer voorbij.

groetjes, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Oei, auw!
Gelukkig maar, dat het meegevallen is!
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

:cheer: Gelukkig wel!!!

Alma

Alma

Bericht door Alma »

Boester laat zich 's morgens nu wel horen en dat vind ik vervelend.(niet hard blaffen maar wel piepen enz.)
Is dit normaal? Hij zal dit toch niet altijd doen als hij nodig moet en in de bench ligt?
Ik wacht dan wel totdat hij stil is en ga dan pas naar beneden en loop eerst wat andere zaken te doen voordat ik hem eruit laat.
Hij doet wel altijd meteen zijn behoefte in de tuin, dus hij moet echt wel.....

groetjes, Alma

Alma

Bericht door Alma »

Vraagje: Boester doet altijd vroeg in de avond de grote boodschap en nog een plas maar later op de avond al een paar dagen helemaal niet meer, ook niet als we om 22.00 uur nog gaan wandelen. Ook niet later in de tuin.
Zijn er meer smousjes die vanaf die tijd op slot gaan...... :hihi:
Op zich wel handig......kan ik weer eens op tijd gaan slapen....

groetjes, Alma

Cilia

Bericht door Cilia »

Dat is bij ons ook al een hele tijd
Net voordat ik naar bed ga laat/liet ik Bruno altijd nog even een plasje doen in de tuin. Tijdstip is dus afhankelijk van hoe laat ik naar bed ga en soms verschilt dat wel eens. De laatste tijd heeft hij daar helemaal geen behoefte meer aan en gaat uit zichzelf de bench in als ik de lampen uit doe. 's morgens heeft hij ook nooit haast, dat is in het weekend wel fijn maar niet als je op tijd op je werk moet zijn natuurlijk.. Hij kan het dus eigenlijk ook heel lang ophouden en ik vind het prima zo. Overdag komt hij als hij nodig moet en ik heb het niet zo snel door, elke keer met zijn snuit mij aanstoten; "even aandacht er moet iets gebeuren"

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Voor wij naar bed gaan laten we Wieske-Sammy nog even uit. En doet ze nog een plasje. De bruine beer slaapt dan meestal al. 's Morgens door de weeks gaat ze rond 7.15 uur er uit en doet dan alles. In het weekend slaapt ze ook uit. Meestal 9 uur of soms nog iets later. Ze piept nooit in de bench 's nachts niet en overdag ook niet.

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alma

Bericht door Alma »

Een heerlijk ritme!!
Ik heb vanmorgen ook tot 7.30 uur geslapen(ik had wel de wekker gezet...het is hier ook vakantie...), Dick was al weg en loopt zonder wat te zeggen langs de bench om 6.15 uur. Boester vindt het allemaal prima.
Ik ben benieuwd hoe het in de vakantie zal gaan, dan ligt hij in een andere bench en in een andere omgeving en zonder kat....die blijft in het dierenpension.....
We proberen hem dan wel in een ruimte te stallen, alleen, zodat hij dit niet verleerd.

gr, Alma

loes

Bericht door loes »

Het is dat ik niet wil dat Bert op het Forum meeleest :nee: , maar deze info zou voor hem heel nuttig zijn :idea: , maar jammer genoeg :( kun je hond makkelijker iets leren. :hihi: Als hij om de een of andere reden :wc: in de vroege morgen opstaat, gaat hij ook vaak de honden uitlaten :trekhond: onder het motto : als ze wakker worden kunnen ze het niet meer ophouden :roll: . Ik spaar inmiddels mijn adem....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Loes, het is toch heerlijk dat Bert dat doet! :boeketje:
Het lijkt me geweldig als ze dat hier in huis ook eens gingen doen!
Tel je zegeningen maar, zou ik zeggen...

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Bij ons is de regel; die het eerst beneden is, laat de honden uit, en dat is door de week altijd Peter, en op de zaterdagen één van de jongens, tussen 6.30 en 7.00 uur, voordat ze gaan werken. Op de zondagen doe ik het bijna altijd zo rond een uur of 8.oo/8.30 uur want dan heb ik al lang de slaap uit, en loop ik, genietend van de rust op straat, een paar blokjes verder.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Ja, maar over vroeg heb ik het over echt vroeg, zo half zes of zo :fluit: Als we met de camper wegzijn ook en dan moet je uiteraard meestal een eind weg, want óf het hek van de camping door en nog een stuk doorlopen óf een heel eind voorbij de camperplaats. 's Ochtends hoef ik zelden of nooit de honden uit te laten en alle lange(re) uitlaatbeurten doet Bert tegenwoordig ook.
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

héé Loes......je kan van het topic ffe een kopie maken en afdrukken en aan Bert geven???

Het is volgens mij echt makkelijk als de honden leren dat iedereen ten allen tijde langs kunnen lopen en het blijft spannend wie het hokje opendoet en op welk tijdstip :lol: :lol:

Boester is gisteren voorbeeldig geweest, Rhodé werd 8 jaar en dat hebben we met een kinderfeestje gevierd en het 'grote' mensenfeestje erachteraan.
We gingen weg met het kinderfeestje waar wij heerlijk op een terrasje hebben koffiegedronken en Boester in de schaduw bijna alleen maar geslapen heeft. Er kwam op een gegeven moment een club van 30 scoutingkids langs, hij deed niet eens een oog open!!!
Ook thuis met de rest van de visite ging het prima, blaft nooit als er iemand binnenkomt en wacht gewoon rustig af, liever gezegd hij blijft gewoon zn eigen ding doen totdat iemand hem aandacht geeft.
Echt een prettig ding!!! Vandaag wel weer een gat in de border extra, maar ja als dat nu alles is.....+ het overhemd van Dick dan teken ik ervoor.....

groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

Het ligt niet aan de honden, hoor! Die maken geen probleem, maar het is de aard van Bert. Zou een cursus nog helpen als je de 60 al bent gepasseerd? :hihi:
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Tuurlijk, maar dan glas in lood.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nou Mary...dat heeft Lex ook gedaan...ennuh...... :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jeanette

Bericht door Jeanette »

We gaan overal lekker off-topic....kan Ariënne de boel straks uitmesten :tong: :crazy:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

rini

Bericht door rini »

En dan tijdens het uitmesten denken wat een rotmeiden :boos:

maken overal een zooitje van :tong:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tsja...wie op vakantie gaat.... :tong: