Wieske - Sammy & Lieveke
Re: Wieske - Sammy de smous.
Hier ligt de poezentunnel al klaar. Is natuurlijk wel veel nauwer, maar voor de mini-pups bruikbaar. Toen Fija hier net was gebruikten we de kattentunnel nog voor de katten en Fija sjeesde er ook doorheen en ging in de ingang liggen slapen
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Je kunt nog wel een poosje voor de uitgang wachten, voor ze er doorheen tijgeren...
Filmpje !!!!!!
Trouwens, dat kleine tunneltje valt nog wel in de categorie leuk cadeautje om mee te nemen op puppy-snuffel bezoek.
Filmpje !!!!!!
Trouwens, dat kleine tunneltje valt nog wel in de categorie leuk cadeautje om mee te nemen op puppy-snuffel bezoek.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90078848
Nee, ik heb deze. Groot genoeg. Hij is eigenlijk van de meiden.
Nee, ik heb deze. Groot genoeg. Hij is eigenlijk van de meiden.
Aha...ik zocht onder dierbenodigdheden. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Wij maakten een tunnel van aan elkaar geplakte mayonaise emmers.
Daar hadden we de bodem uitgesneden en met de konten aan elkaar geplakt met tape.
Kost helemaal niks, als alleen wat heet water en sop om de mayo weg te wassen.
Daar hadden we de bodem uitgesneden en met de konten aan elkaar geplakt met tape.
Kost helemaal niks, als alleen wat heet water en sop om de mayo weg te wassen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Charlotte
, hoe blijven jullie zo slank als je EMMERS mayo eet ? Maar het is wel een idee
, hoor met horecamensen in de familie (krijg ik ze ook nog netjes schoongewassen ) 
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Alma
De poezentunnel.......is veel te klein voor Boester.......
Dusse......het moet groter :-)))
Alma
Alma
Loes als het niet lukt met de emmers, of de poezentunnel is te smal, dan heb ik hier nog een tunnel. Mag je wel lenen.loes schreef:Charlotte, hoe blijven jullie zo slank als je EMMERS mayo eet ? Maar het is wel een idee
, hoor met horecamensen in de familie (krijg ik ze ook nog netjes schoongewassen )
Doorsnede van 65 cm. Lengte weet ik niet. ( Royal Canin) Hij is nieuw en zit nog in de verpakking.
Pim heeft hem een keer gekregen voor vrijwilligerswerk bij de club. Ik was er net op tijd bij want hij wilde hem niet aanpakken. Hebberig als ik ben heb ik dat weten te voorkomen. Dacht misschien in de toekomst leuk voor Mous-Saartje. Maar dat ding kan natuurlijk al eerder gebruikt worden als dat zo uitkomt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Bedankt voor het aanbod Erna.
Mocht het nodig zijn dan kom ik er wel op terug.
Trouwens, dat: nee dat hoef ik niet (her)ken ik, Bert wil ook niks gratis en ik ben dol op zoiets en pak alles aan
Trouwens, dat: nee dat hoef ik niet (her)ken ik, Bert wil ook niks gratis en ik ben dol op zoiets en pak alles aan
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Fija kon ook maar heel kort door die tunnel rauzen, maar ik denk dat de pups er toch wel een tijdje plezier van kunnen hebben. Het is er 1 met 2 gaten.Alma schreef:De poezentunnel.......is veel te klein voor Boester.......
Alma
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Hoor het wel van je t.z.t.loes schreef:Bedankt voor het aanbod Erna.Mocht het nodig zijn dan kom ik er wel op terug.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
sammydesmous
Gisteren zijn we teruggekomen van ons weekje op Texel. Het was heerlijk. Echt een aanrader. Sammy heeft zich op de lange heen en nog langere terugweg voorbeeldig gedragen. De hele tijd liggen slapen. Op de boot keek ze echt haar oogjes uit. De meeuwen die met de boot meevlogen vond ze prachtig. En werden door haar nagekeken. De bungalow waarin we verbleven was van alle gemaken voorzien en had een behoorlijk grote tuin. Wel omheind maar helaas zonder poortje. Dus ze kon niet los in de tuin maar we hadden een lange lijn met pin meegenomen. Zo eentje hebben we ook voor Jari. Dus alle twee vast. Ging prima. Zo vastgelegd dat ze net niet bij elkaar konden komen. Ze is bijna iedere dag in de fietsmand meegeweest. De eerste keer vond ze het niks. Stak steeds haar kopje tussen de spijlen van de overkapping door. Maar toen ze eenmaal gewend was ging het goed. En zat ze om haar heen te kijken. Links, rechts, voor, achter. En soms ging ze er in slapen.
Het park waar we verbleven was vlak naast het Dennenbos van Texel en daar konden we haar 's morgens uitlaten. Lekker dichtbij alleen de weg oversteken. Ideaal.
Ze is heel wat keertjes op het strand geweest. En je merkt dat ze dat wel heel erg leuk vind. Graven!! Rennen!! De lange looplijn die we mee hadden heeft zijn dienst wel bewezen. We hebben er mee geoefend om "los te lopen" .De lijn is 9 meter en dan kan ze lekker rondrennen terwijl ze niet het gevoel heeft vast te zitten. Je merkt dat ze dan vanzelf op ons gaat letten en toch in de buurt blijft. We hebben er ook het "hier" mee geoefend. Ging ook goed. Ze heeft nog niet zo veel interesse in de zee. Wel er langs lopen met ons maar niet er in lopen. Af en toe werden de voetjes een beetje nat door een golfje en ging ze snel naar achteren. Schelpen, touwtjes, stokken, takken van alles wilde ze mee naar huis nemen. Ze kwam zelfs met een klein krabje aan zetten. Brrrr. Sammy de strandjutter noemde we haar al.
En wonder boven wonder het ging op Texel heel erg goed met Jari en Sammy samen. Het was alsof ze afgesproken hadden, deze week doen we niet moeilijk. Jari kon van bovenaan de trap in de kamer de boel beneden in de kamer in de gaten houden. Ze kwam steeds beneden en ze hebben zelfs met de snuitjes tegen elkaar aan gezeten. Lief he. We zijn ook nog naar ecomare geweest. uiteraard zonder sammy want die mag er helaas niet in. had ze best leuk gevonden denk ik. Daar hebben we Rob de zeehond bezocht die we al jaren adopteren. Het ging goed met hem en de rest. Er waren in de week dat we op Texel verbleven diverse huilertjes gevonden die daar dus ook opgevangen werden. Zielig hoor die kleintjes. Ze waren hun moeder kwijtgeraakt. Triest. Ik hoop dat ze het wel gaan redden.
Al met al een zeer geslaagde week die we zeker nog eens over gaan doen. Nou hadden we het weer natuurlijk wel mee. Lekker zonnig en niet benauwd zoals het vaak hier bij ons is. Texel we komen terug.
Groetjes
José en een pootjes voor jullie allen van Wieske-Sammy de smous

Het park waar we verbleven was vlak naast het Dennenbos van Texel en daar konden we haar 's morgens uitlaten. Lekker dichtbij alleen de weg oversteken. Ideaal.
Ze is heel wat keertjes op het strand geweest. En je merkt dat ze dat wel heel erg leuk vind. Graven!! Rennen!! De lange looplijn die we mee hadden heeft zijn dienst wel bewezen. We hebben er mee geoefend om "los te lopen" .De lijn is 9 meter en dan kan ze lekker rondrennen terwijl ze niet het gevoel heeft vast te zitten. Je merkt dat ze dan vanzelf op ons gaat letten en toch in de buurt blijft. We hebben er ook het "hier" mee geoefend. Ging ook goed. Ze heeft nog niet zo veel interesse in de zee. Wel er langs lopen met ons maar niet er in lopen. Af en toe werden de voetjes een beetje nat door een golfje en ging ze snel naar achteren. Schelpen, touwtjes, stokken, takken van alles wilde ze mee naar huis nemen. Ze kwam zelfs met een klein krabje aan zetten. Brrrr. Sammy de strandjutter noemde we haar al.
En wonder boven wonder het ging op Texel heel erg goed met Jari en Sammy samen. Het was alsof ze afgesproken hadden, deze week doen we niet moeilijk. Jari kon van bovenaan de trap in de kamer de boel beneden in de kamer in de gaten houden. Ze kwam steeds beneden en ze hebben zelfs met de snuitjes tegen elkaar aan gezeten. Lief he. We zijn ook nog naar ecomare geweest. uiteraard zonder sammy want die mag er helaas niet in. had ze best leuk gevonden denk ik. Daar hebben we Rob de zeehond bezocht die we al jaren adopteren. Het ging goed met hem en de rest. Er waren in de week dat we op Texel verbleven diverse huilertjes gevonden die daar dus ook opgevangen werden. Zielig hoor die kleintjes. Ze waren hun moeder kwijtgeraakt. Triest. Ik hoop dat ze het wel gaan redden.
Al met al een zeer geslaagde week die we zeker nog eens over gaan doen. Nou hadden we het weer natuurlijk wel mee. Lekker zonnig en niet benauwd zoals het vaak hier bij ons is. Texel we komen terug.
Groetjes
José en een pootjes voor jullie allen van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Dat klinkt wel heel prima José en sterkt me in het verlangen om eindelijk eens naat=r Texel te gaan! Het staat al heel lang op het verlanglijstje en het komt er tot dusver nooit van.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Alma
José wat klinkt het heerlijk, fijn dat jullie zo genoten hebben ook samen met de dieren!
Ja, zo wil ik ook wel naar Texel....
Het wordt nog druk met al die smousjes.......
groetjes, Alma
Ja, zo wil ik ook wel naar Texel....
Het wordt nog druk met al die smousjes.......
groetjes, Alma
José ook al weer terug, gaat snel hé zo'n week.
Had niet anders gekund dan dat jullie het naar de zin hebben gehad.
Laat je Sammy nog niet los lopen? Zou ik wel mee beginnen als ik jullie was. Des te langer je wacht des te lastiger het wordt. Zou juist op het strand zo goed hebben gekund.
Sammy valt zelfs achterop de fiets is slaap
heerlijk ontspannen hondje.
Jari ook mee, wat een onderneming. Leuk dat het kon, zelf zou ik bang zijn dat ze de poten zou nemen.
Loes toch maar een keer gaan hé, de boerencamping waar Corrie en Cock altijd staan is vast ook iets voor jullie.
Had niet anders gekund dan dat jullie het naar de zin hebben gehad.
Laat je Sammy nog niet los lopen? Zou ik wel mee beginnen als ik jullie was. Des te langer je wacht des te lastiger het wordt. Zou juist op het strand zo goed hebben gekund.
Sammy valt zelfs achterop de fiets is slaap
Jari ook mee, wat een onderneming. Leuk dat het kon, zelf zou ik bang zijn dat ze de poten zou nemen.
Loes toch maar een keer gaan hé, de boerencamping waar Corrie en Cock altijd staan is vast ook iets voor jullie.
Wat klinkt het allemaal heerlijk, José! Fijn hoor, zo'n week weg.
Sammy en Jari krijgen ongemerkt al echt een band, denk ik.
Sammy en Jari krijgen ongemerkt al echt een band, denk ik.

Zo krijg ik nog meer Texel kriebels.
Het is weer een heel aanlokkelijk verhaal.
Fijn dat jullie er zo van genoten hebben.
Het is weer een heel aanlokkelijk verhaal.
Fijn dat jullie er zo van genoten hebben.
Charlotte
-
sammydesmous
Wij hebben ook genoten vanmiddag van de reunie en Wieske-Sammy nog veel meer. Ze ligt uitgeteld in de mand van Jari. En wil er alleen maar even uit om een plasje enzo te doen. Voor een hapje hebben we haar wakker gemaakt. Anders werd het veel te laat. Het was leuk om Wilke en Wim ook weer eens te zien. Wim is groot geworden. Bijna net zo groot al als Guusje. En Wilke is iets groter dan onze Wieske-Sammy. Ze hebben heerlijk gespeeld samen. Tijdens de wandeling was het wel even schrikken toen Wim terug liep in plaats van met ons mee. Hij rende behoorlijk hard. Roepen had geen zin. Hij liep maar door. Theo en Peter zijn er achteraan gegaan en gelukkig bleef Wim op een gegeven moment wel staan en konden ze hem weer in de goede richting laten gaan. Hij kwam keurig bij zijn bazinnetje terug. Even later waren Guusje en onze Sammy er vandoor. We zagen ze niet zo gauw. Liepen dus in de richting waarin we ze zagen verdwijnen en na flink roepen kwamen ze terug eerst Guusje en daarna Sammy er achteraan. Ik vond het toch maar eng hoor. Ook dit was weer een prachtig bos voor een smouzenwandeling. Dit is het bos waarin ze ook als pup liepen toen ze nog bij Guusje woonden. We hebben zo'n 1 1/2 uur gewandeld. Bij terugkomst was er koffie, thee, fris en cake. Nog geprobeerd foto's van het drietal te maken en ook met moeder Guusje erbij. Op het gras wilden ze niet echt stil blijven zitten. Er stonden meer armen dan smouzen op de foto. Maar op de tuinbank ging het prima. Ik zal van de week de foto's in mijn album zetten.
Charlotte deze reunie is geslaagd en is wat ons en Wieske-Sammy betreft voor herhaling vatbaar hoor. Bedankt voor deze fijne middag.
Groetjes
José en een likje voor jullie van Wieske-Sammy de smous
Charlotte deze reunie is geslaagd en is wat ons en Wieske-Sammy betreft voor herhaling vatbaar hoor. Bedankt voor deze fijne middag.
Groetjes
José en een likje voor jullie van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei