Wieske - Sammy & Lieveke

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Alma

Re: Wieske - Sammy de smous.

Bericht door Alma »

Nee, bij ons ook niet. weleens ffe snuffelen maar dat is het dan ook.

groetjes, Alma

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Hier mocht het ook nergens, op geen van de scholen die ik inmiddels bezocht heb.
Heb er nooit problemen mee gehad.

Zaterdagochtend is ook een beetje lastig, zeker als je je eigen sport daarvoor laat schieten.
Hier is ook (bijna alles) op dat tijdstip, en zelfs op zondagochtend :roll: .
Er is wel een school die in de avonduren les geeft, maar dan heb ik mijn zwemavond( als bijna 20 jaar), en is daarbij ook nog eens heel duur.
In Geleen is het op dinsdagavond, helaas nét wat erg ver weg, want dat vond ik een hele goede school.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Op zich vind ik de zaterdag nog niet zo heel erg. Ik ga nu gewoon sporten op andere dagen. Bevalt me ook wel hoor. De cursus bij de KC was op maandagavond, vindt ik ook niet echt een leuke dag. Ach zo heeft iedere dag wel iets. Charlotte welke cursus volg je nu nog? Met beiden?

Groetjes
José en een knuffel van Wieske-Sammy de smous voor Charlotte
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Geen enkele, en ik twijfel of ik überhaupt nog ergens les neem.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Alma

Bericht door Alma »

Ik heb op een avond en dat vind ik voor nu best prettig.
Op zaterdag is er altijd wat en ik ben al blij dat er geen sport meer is, bij mij zijn ze allemaal gestopt....... na de vakantie fietsen de twee oudsten toch 28 km op een dag, en dan kunnen we het weekend echt voor van alles en nog wat gebruiken.

Hoe ik het in de winter zal vinden? Misschien is de cursus dan wel op zaterdag overdag?

groetjes, Alma

Erna

Bericht door Erna »

Ik vond die cursussen ook nooit leuk, maar wel belangrijk. Je hebt er alleen maar voordeel van als je ze gevolgd hebt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Zo is dat Erna.
Ik vind het tot nu toe wel leuk die cursus. Je leert er veel van en je kunt altijd je problemen voorleggen. En als je ziet hoe leuk Wieske-Sammy het vindt dan ga je alleen al daar voor er naar toe.

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Alma

Bericht door Alma »

Wij gaan morgen ook weer en dan neem ik Inèz mee.
We hebben geloot welk kind er het eerste meemag.....
Volgende week Rhodé en die week daarna Peter.
Dick zal zich ook wel een keer aansluiten, vindt het ook veel te leuk.

groetjes, Alma

sammydesmous

Sammy is nu zo'n 30 cm hoog en weegt 5 kilo. Ze is nu 16 1/2 week. Iedere dag lijkt het wel of ze weer gegroeid is 's nachts. Nog even en ze past niet meer in haar bench. We hebben een hondenmand voor op de fiets gekocht. A.s. vrijdag gaan we naar Texel, een weekje. Heerlijk. We zijn alletwee liefhebbers van fietsen en nemen dus ook onze fietsen mee en Sammy in de mand. Ben benieuwd hoe ze het vindt. Donderdag kunnen we de mand met fiets ophalen. De fietsenmaker zet op de ATB van Theo een soort drager waarop de mand bevestigd wordt. Dus we hebben nog niet kunnen oefenen met Sammy in de mand. Er zit ook een overkapping op dus ze kan er niet uit onderweg. Ik heb er echt zin in. Lekker door de duinen en langs de dijken bij Eierland waar de schapen grazen te fietsen met ons kleine smousje. En haar alles te laten zien. Het strand, de zee. Het geluid van de meeuwen. Heerlijk. Jammer dat Jari niet ook op de fiets kan. We hebben Jari ooit eens de zee laten zien. Dat was toen we in een bungalowpark vlak bij Breskens verbleven. In de bungalow Jari in haar mandje gedaan en op het strand er uit gehaald met haar riempje vlug omgedaan. Ze vondt het wel een beetje eng. Het waaide toen nog al. Niet zo'n goed idee dus.
We hebben van de week een nieuwe langere riem gekocht voor Wieske-Sammy en we hadden verwacht dat ze nu helemaal aan het einde van de riem zou gaan lopen, trekken dus. Maar nee. Ze blijft nu veel dichter bij ons uit haar zelf. We hoeven minder te corrigeren. Dus een goede uitvinding om die lijn te kopen. Ze is al bijna uit haar puppyhalsbandje gegroeid. Het laatste gaatje is al in gebruik. Dus we hebben ook maar een nieuw halsbandje erbij gekocht. Zondag hebben we in het bos in de buurt van Milsbeek gewandeld. Bij de Diepen. Het bos loopt over in een duits gedeelte. Het bos is een beetje vergelijkbaar met het bos waar we in Belfeld met Charlotte en Peter gewandeld hebben. Hoog en laag. Erg afwisselend. Sammy heeft de hele wandeling keurig meegelopen, stokken gesjouwd. Ze vindt het prachtig in het bos. Je ziet dat ze geniet. En wij dus ook.

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:

sammydesmous

De kinderen zullen het zeker leuk vinden denk ik.
Wij gaan ook steeds samen. Bij ons mag je tot een bepaald niveau de lessen gewoon met z'n tweeen volgen. Is wel fijn.

Groetjes
José en een likje van Wieske-Sammy de smous :dog:

Erna

Bericht door Erna »

Ik zie jullie al lopen op Texel, heerlijk. Wij hebben ook een lange lijn. Zelf gebruik ik hem nooit, Pim wel. Maar voor de wandelingen in de duinen en in de Slufter was het wel handig, daar mogen honden niet los.
Laatst gewijzigd door Erna op 24 jun 2009, 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

En dan maar zorgen dat je als groep bij elkaar blijft om niet in een keer
helemaal ondergepoept te worden. Of is dat daar niet zo erg?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Viel wel mee, ze bleven aan de overkant van het water.
Het was wel een oorverdovend lawaai.

sammydesmous

Mooie foto's Erna. Je hebt je roeping gemist, je had natuurfotograaf moeten worden. Dat meen ik echt. Prachtig zoals je het vastgelegd hebt.

Groetjes
Jose en een pootje van Wieske-Sammy de smous :dog:

Alma

Bericht door Alma »

heel mooi! Ik wil zo een weekje boeken.

gr, Alma

sammydesmous

Nog een nachtje slapen en dan naar Texel. De koffer is gepakt. Alles bij elkaar gelegd wat we mee moeten meenemen. Heel wat hoor lijkt wel een volksverhuizing. Sammy slaapt al, ze moet morgen fit zijn voor de reis. Ben benieuwd hoe ze het daar zal vinden. We namen toch altijd al veel mee maar nu is het nog erger. Wel jammer dat we zaterdag niet naar de cursus kunnen want we zouden tunneltje krijgen. Volgens de cursusleidster kun je die tunneltjes ook bij IKEA kopen. Heeft iemand van jullie zelf een tunneltje voor de smous? Lijkt mij wel leuk om te doen. Of is ze daar nog te jong voor?

Groetjes
José en een likje van een slaperige Wieske-Sammy de smous :dog:

Erna

Bericht door Erna »

Sammy is niet te jong voor en tunneltje hoor. Toen wij bij de pups van Hieke gingen kijken bleken die ook een tunnel in de tuin te hebben. De pups renden er vrolijk doorheen.
090516 Pups van Hieke 000531.JPG

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Erg leuk!

De tunnels van Ikea zijn wel een stuk goedkoper. Phoebe's pups gingen er in liggen slapen. Die gebruikten de tunnel vaak als hol.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70109412

Da's voor een prikkie, maar deze is wel erg klein???
Laatst gewijzigd door Jeanette op 26 jun 2009, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten