Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jeanette

Re: Boester.

Bericht door Jeanette »

Alma schreef:Dat is in ieder geval geen familietrekje........

Wanneer moet jij dat boek weer terughebben? Zal ik het opsturen. Jeanette?

gr, Alma
Mag wel Alma, maar misschien wil je eens naar de clubmatch gaan, of naar een wandeling waar we elkaar zien???? Of via Renate misschien, als jij plannen in die richting hebt Renate ???
Het heeft geen erge haast hoor.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alma

Bericht door Alma »

kvind het nog wel leuk om te houden en nog wat na te lezen deze weken, maar ik dacht dat iemand anders het misschien moest gebruiken.
Dan komt het wel een keer, en als je er dringend om verlegen zit dan roep je maar.

groetjes, Alma

Alma

Bericht door Alma »

Hoihoi,

ffe een vraagje.

Gisteren op puppycursus was Boester zo gek als een deur, hij was echt niet te houden. Piepen en springen en gek doen.......ik baalde echt een beetje.
Ook bijt hij, volgens de trainster, veel te hard en zou ik daar wat aan moeten doen.
Herkennen jullie dit?
Van onze Svetko vroeger herken ik dit en dat is gewoon over gegaan na de puptijd.
De trainster vindt dat ik hem er wel op aan moet pakken als het te gek wordt.
Ik denk dat het wel losloopt als we hem het spelen met de handen niet stimuleren en de boel negeren.

Verder is het een slim hondje met een eigen wil........

groetjes, ben nog aan het werk voor school......vrijdag moeten de klassenlijsten eruit met de juiste namen....er moet niet opeens Boester of een andere smous tussenstaan,hi,hi

groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

De cairn en ook Norma waren pittige hondjes, die inderdaad flink konden happen met die scherpe puppytandjes. Niet stimuleren en onmiddellijk stoppen lijkt mij de juiste manier, desnoods nog een hevige pijngil. Heeft die trainster ook gezegd hoe je hem dan zou moeten aanpakken? Terugbijten (=stevig knijpen) ?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

ja,gewoon in zn poten of ergens anders knijpen....
Ook kan je een poosje zn bekje dichthouden todat hij zich ontspant.

Maar zei ze: dit zijn alleen tips, doe het vooral niet als je er niet achter kunt staan.

Ik zal het deze week eerst maar eens negeren en misschien af en toe een knijp ergens...niet leuk om te doen....maar goed de kids hebben hier ook weleens een draai om hun oren gehad....

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Ik gilde bij Phoebe altijd heel hoog en kort "AUW" en liep meteen weg als ze te hard beet. Dat werkte goed.

Piep-speelgoed stimuleert hard bijten, want hierdoor leren ze de natuurlijk stop (piepen van bv andere pups uit het nest) te negeren.
Dus als Boester piep-speelgoed heeft, zou ik wegleggen of het piepje kapot steken met een schaar.

Terugbijten of knijpen heb ik nooit hoeven doen, maar ik zou het wel toepassen als het nodig was.

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Renate,

piepspeelgoed heb ik niet om die reden, ik had het al eens ergens gelezen.
Ik ga het hoge geluid ook eerst deze week maar proberen, als dat werkt vind ik het prettiger, als het niet lukt dan volgen er hardere acties :hihi:

Vanmorgen is Boester in de sloot gevallen!!! Erg vond ik dat omdat hij niet wilde luisteren en ik een heeeel eind was doorgelopen in de hoop dat hij ophield met rollen in de ??? maar nee hoor......
Het grasveldje loopt schuin af naar het water en ik zie hem er zo inrollen,
Ik geloof dat ik in 20 jaar niet meer zo hard gelopen heb!!! Ik zag hem van een afstand er niet uitkomen en er zit veeeeel plantentroep in, ik dacht echt dat ie verstrikt zat. In die renpartij bedacht ik me ook even dat ik niet boos moest zijn en er misschien zelfs zelf wel in de sloot bij zou moeten :boos:
Maar toen ik erbij kwam was hij al aan het springen om eruit te komen, volgens mij kon hij net onder water met zn pootjes afzetten en ik heb hem er zo uitgegrepen.
Hij ging liggen en keek heel verdwaasd om zich heen. Vervolgens heb ik hem weer geroepen (die 2 meter....) toen kwam hij wel en heb ik hem beloond. Daarna is hij als een verzopen hondje verder gelopen.......nu maar hopen dat hij op het Erkemederstrand nog het water in wil.....
:tong:
groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Ach, volgens mij is Boester niet zo snel onder de indruk
:zwemmen:
maar ik kan me voorstellen dat jij zelf wel geschrokken bent. Ik ben ook nog niet vergeten dat meneertje hier de parkvijver indook.

Cilia

Bericht door Cilia »

Dat bijten deed Bruno ook heel erg, vooral in het begin. Ik kan merken dat het de laatste maand veel minder is geworden. Meestal negeerden we hem als hij erg bijterig was. De eerste keer duidelijk nee of auuu roepen en de 2de keer op de grond zetten en net doen of hij er niet meer is, dat hielp het beste. Ik heb hem een keer heel hard aangepakt, omgedraaid zodat hij op de rug lag en vasthouden totdat hij rustig was. Voor dat ik dat voor elkaar had, had hij mij (van angst waarschijnlijk) heel erg gebeten, maar ik heb toch doorgezet. Daarna heeft hij mij nooit meer gebeten, behalve een keer per ongeluk toen we aan het spelen waren en tegelijk naar het speeltje wilden grijpen. Dus er is hoop.... :)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Je zult inderdaad wel geschrokken zijn Alma, maar ik vínd dit toch leuk... :hihi: :lol: En voor Boester was het niet de eerste keer.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Wat zul je geschrokken zijn, Alma. Gelukkig liep het goed af en hoefde je er niet zelf ook nog eens in. Hij zal de volgende keer wel uitkijken. Knuffel van Sammy voor Boester.

Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik heb het gevoel dat het manneke er gewoon de eerst komende gelegenheid weer in ligt.... :hihi:

Alma

Bericht door Alma »

Nou, dat vraag ik me af Jeanette!!! Hij was best geschrokken en lag voor het eerst met zn bek vol tanden op het gras!!

Ik ga hem morgenochtend daar gewoon weer loslaten en blijf in de buurt.
Wordt dus vervolgd......

groetjes, Alma

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik ben nu al benieuwd naar zijn Oostenrijkse avonturen.....
Je maakt wel wat mee met 't kereltje !!!!!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik ben ook benieuwd! :hihi:
Hopelijk gaan jullie alleen in de dalen wandelen... :o
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

YES, ER LAG WEER WAT IN DE SLOOT!!!!!

Ben vanmorgen weer langs het water gelopen......Boester had ontzag en kwam niet verder dan 1,5 meter voor de kant.
Hij zag wel eenden waar hij naar toe wilde maar ik heb hem afgeleid en hem geroepen, brokje gegeven en doorgelopen. :cheer:
Over de brug terug en dat deed ik rennend, er zitten nogal grote gaten en daar wil hij steeds doorheen snuffelen maar kan toch ook zo de sloot weer inplompen.....
Dus ik rennen en ik hoor opeens plons.........
Je wilt het niet weten!!!!!MIJN MOBIEL IS UIT MIJN ZAK GEHUPST, ZO DE SLOOT IN........nou daar ga ik het water niet voor in, maar ik ben wel al mijn zorgvuldig opgespaarde 06nummers van anderen kwijt!!! Dat is echt balen.
Nu was het een oud ding die Peter in 2,5 jaar op het VO aardig heeft gebruikt....maar het is toch jammer :? :oops:

groetjes, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:schrik: Oh, nee!!
Zelfs als je hem eruit vist, zal ie wel niet meer werken, neem ik aan.
Misschien wil Boester even zoeken!
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, Boester mag niet zoeken!!!
Ik heb al gebeld naar het nummer, hij is reeds overleden...
Dick heeft hem al geblokkeerd en dus was dit het einde van een veelbewogen leven, eerst via werk van Dick toen naar de hektiek van een puberbroekzak en daarna het meer beheerste gebruik van mij......totdat er een hond in mijn leven kwam.........en ik zonodig moest rennen als een overjarige tiener over de brug :oops: kwas wel blij dat er niemand was :mrgreen:

Maar ik heb het hier dan maar mooi eerlijk verteld..... :cheer:

groetjes, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

O, o. Nou ja.....
Toch maar gewoon lekker blijven rennen! :)
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een pech...
telefoontje weg.....

Volgende telefoontje...een met een Boester bestendige camera :cheer:
Vinden wij wel weer leuk....... :hihi:

Gesloten