Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Alma

Re: Boester.

Bericht door Alma »

Een nieuw moment vandaag voor Boester was er één van flinke onrust in huis. We waren allemaal op verschillende tijdstippen thuis en moesten echt tussen de afspraken ffe snel Boester doen.....dat voelde niet echt goed maar het werkte wel gewoon, hi,hi
Vanavond heeft Peter opgepast, Dick was naar een vioolconcert van Inèz samen met Rhodé en ik was naar een concert van Michael W. Smith in het Gelredome. Ik ben net thuis en alleen Peter was nog wakker, zelfs Boester zat al in de bench en dat vond ik vervelend....nu moest ik er langs.......ik heb niets gezegd en ben meteen naar boven gegaan......ik hoor nu nog niets.
Peter heeft Boester zelfs uitgelaten vanavond, leuk hoor!

Wat een superhond!!!

groetjes, ik ga ook slapen....als het lukt met de tuutjes in mn oren.....de muziek was best hard..... :jeah:

Alma

Alma

Bericht door Alma »

Ik heb weer wat foto's in mn album gezet...

groetjes, Alma

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een machtig kereltje :kus:
Zo te zien hebben jullie allemaal een hekel aan 'm... :mrgreen: :fluit:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Ik heb genoten van de foto's, Alma! Ze zijn prachtig.

Peter is trouwens fotogeniek zeg! Weer zo'n mooie foto van hem met Boester.

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Renate,

ja we vinden het altijd leuk om foto's te maken. Ik moet zeggen dat ik ook heel veel in de drukte vergeet foto's te maken.
Zo wil ik al steeds naar puppycursus een fototoestel meenemen en nog wat filmen....... :oops:

Boester heeft gisteren niets binnen gedaan maar dat komt ook omdat we er zelf goed op proberen te letten, hij gaat nog steeds niet piepen of voor de deur zitten...
Wel heeft hij de weg naar de bank gevonden :nee: en zit hij met zn bruine kraaloogjes helemaal tegen de leuning als we terugkomen uit de keuken ofzo......je ziet hem denken.....ah voor één keer dan? Maar als we alleen al Boester zeggen dan floept ie er meteen vanaf.......
Dat zal wel een zwak puntje worden, hi,hi

Verder luistert hij eigenlijk erg goed en wil gewoon lekker alles meedoen. Nu ik dit schrijf is hij voor het eerst uit zichzelf in de bench gaan liggen met open deur, dit heeft ie nog niet eerder gedaan, en ligt heerlijk te slapen.

Het gaat wel verschrikkelijk hard, hoor! Ik vind dat ie al hoger op zn pootjes staat en zn vacht begint ook meer te groeien.
snachts is het erg fijn dat we nog steeds niets horen, ik ga er vanuit dat dit goed blijft gaan.

zo, ik stop moet de meisjes nog wakker maken, schoolfotograaf vandaag dus er moet nog wat getut worden.
Rhodé heeft sinds afgelopen zaterdag een bril, had steeds hoofdpijn en zag ons kleiner en groter worden. Het kan zijn dat deze bril maar voor een half jaar is ofzo. Ze is er wel trots op!!

Groeten aan Martijn en de kids en Phoebe
groetjes, Alma

karin73

Bericht door karin73 »

Onze oudste heeft ook nog niet zo lang een bril, nog maar een week of 4. Bij haar helpt het in ieder geval prima!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Alma

Bericht door Alma »

Rhodé zegt dat ze nu al geen hoofdpijn meer heeft bij het lezen, dus ook wij merken verschil.

gr, Alma

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Guusje dacht in haar puppietijd ook dat zij wél op de bank mocht.
Zoals ze daar lag, prins(es) heerlijk met haar koppie op het kussen.
De eerste keer heeft Mike haar eraf gejaagd, maar niet duidelijk genoeg.
Toen ze dat de tweede keer weer deed, heb ik haar even flink aangepakt letterlijk en figuurlijk :boos: . Dat was gelijk de laatste keer! Was even niet leuk, maar heeft wel geholpen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Cilia

Bericht door Cilia »

Oké dan moet ik Bruno misschien ook maar een keer streng toespreken/aanpakken :nee: . Hij springt ook op de bank, alleen als wij er niet bij zijn natuurlijk. Als ik langer wegga dan gaat Bruno meestal in de bench maar even de was naar boven brengen of zoiets, dat doe ik gewoon als hij in de kamer is. We hebben een L-kamer met open keuken, waardoor hij niet kan zien dat er nog iemand in de keuken staat. Toen ik dus naar boven liep en mijn dochter op hetzelfde moment naar beneden ontdekten we het.
Als hij merkt dat er toch iemand in de kamer is of als hij mij terug hoort komen, dan springt hij er ook meteen weer af. Zo heeft hij ook de tafel ontdekt (via een stoel) en de salontafel... en het computermeubel.
Zonet heeft hij het zelfs gepresteerd om de computer uit te zetten. Ik was bezig een mailtje te versturen toen in een keer de computer 'uit zich zelf' alle programma's ging afsluiten :scratch: . Bleek dat meneer met zijn pootjes op de aan/uit knop had gedrukt. Ik heb een glimmende computer en daar zag hij zichzelf in denk ik en daarom sloeg hij daar steeds op met zijn pootjes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een slim hondje :hihi:

Alma

Bericht door Alma »

Het zijn allemaal van die ondeugende slimme hondjes.....
Vandaag heeft Boester wat meer geprotesteerd met in de bench zitten, vooral tijdens ons eten. maar we gaven natuurlijk niet thuis........

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Ik dacht dat De Hondse Baas adviseert om alluminiumfolie op de bank te leggen. Ik zal het eens uitproberen, want Phoebe gaat wel eens stiekem op de bank. Nooit als wij thuis zijn, maar soms ontdek ik zo'n lekker warm hoekje op de bank????

Phoebe mocht als pup op schoot op de bank. Daar zou ik nu echt niet meer aan beginnen, want ik denk dat daar het stiekeme bankliggen is begonnen...

Martine

Bericht door Martine »

Als ik heel lief ben, mag ik van de honden ook op de bank... :hihi:
Hier thuis vind ik het prima dat ze erop liggen, bij Dorien mag het ook maar bij mijn ouders mag het niet. Ze weten donders goed waar het wel en niet mag en eigenlijk gaat dat best wel goed.
Nu wil ik een nieuwe, gezellige hoekbank gaan kopen en daar wil ik proberen ze aan te leren dat ze alleen op een deken op de bank mogen. Mocht dat nou faliekant mislukken, dan wil ik hier geen halszaak van maken want ik vind het veel te gezellig met zijn allen tegen elkaar aan op de bank. En de nieuwe bank heeft een hoes die in de wasmachine kan. Ik ben benieuwd... Waarschijnlijk druist dit egen elk opvoedboek in, maar ik heb ze in huis genomen omdat ik het zo gezellig vind. Zolang een ander geen last van ze heeft, ben ik helemaal tevreden!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Martine, bij ons gaat dat ook zo. Voor heel dominante honden is het beter als ze niet op de bank e.d. mogen (dus een hoog standpunt innemen), maar wij hebben nooit moeilijkheden ondervonden door het wel toe te staan en als Adah wel eens op mijn plek gaat liggen als ik even ben opgestaan, dan dreig ik gewoon boven op haar te gaan zitten (en zelfs een onnozele hond begrijpt dat je DAT gewicht niet op je moet krijgen :hihi: )
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

rini

Bericht door rini »

Ook wij delen het huis ,waaronder de bank met de honden.

En Loes,ook hier is het,opgestaan is plaats vergaan :fluit:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Banken...daar zijn we makkelijk in...alles mag...behalve wanneer wij het niet willen... :hihi:
Met kinderen is dat wel wat moeilijker. Boester zal het verschil wel graag even uit proberen.... ;)
Laatst gewijzigd door Jeanette op 15 jun 2009, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Alma

Bericht door Alma »

dames, dames.....dacht ik toch dat jullie zulke braverikken waren en dat NIEMAND hun hond op de bank heeft liggen...... :tong:
Wat een geweldige verrassing.....ik weet ook niet hoelang wij dit kunnen of willen tegenhouden..... Onze andere honden lagen eigenlijk ook altijd languit op de bank of op schoot.
En het is heerlijk zo'n kacheltje op schoot!!

Ik hou jullie op de hoogte......

groetjes, Alma

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha ha...het heeft ons heel wat energie gekost om Stapper OP de bank te laten komen...zo gezellig.......Joost mag weten waarom hij het niet wilde.
Nu ligt hij heerlijk bij ons op de bank. En als we er geen zin in hebben...hup...eraf... :thumbsup:

Alma

Bericht door Alma »

Dat is in ieder geval geen familietrekje........

Wanneer moet jij dat boek weer terughebben? Zal ik het opsturen. Jeanette?

gr, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Bij ons liggen ze er ook heerlijk op, hoor! Kunnen ze mooi op de leuning naar buiten kijken. Als ze tenminste niet buiten op de picknicktafel liggen! :hihi:
Afbeelding

Gesloten