Wieske - Sammy & Lieveke

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Erna

Re: Wieske - Sammy de smous.

Bericht door Erna »

José sterkte vrijdag. Hoop dat Jari weer de oude wordt.
Het zijn allemaal richtlijnen die in zo'n boekje staan, je pikt er uit waar je wat aan hebt. Wat moet zo'n pup toch veel leren het eerste half jaar.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

heel veel sterkte! Jari was de eerste bij jullie en nu helemaal niet leuk dat ze meteen de operatie moet ondergaan en zich straks nog niet goed voelt als ze weer thuis komt.

gr, Alma

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Hoe is het met Jari, José?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Alma

Bericht door Alma »

Ja, dat vroeg ik me ook al af.

sterkte hoor,
Alma

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Hier even een berichtje over Jari. Gistermorgen hadden we om 9 uur de afspraak om Jari te brengen bij de dierenarts. We waren keurig op tijd. Spannend hoor. De dierenarts heeft nogmaals gevoeld waar en hoe het zat.
Ze zou als eerste geopereerd worden. De operatie zou ongeveer een halfuur duren. En we mochten om 12 uur bellen. Dus naar huis. Theo heeft mij thuis afgezet en zelf naar het werk gegaan. Ik heb een foto van Jari op het dressoir gezet en een kaarsje erbij gebrand voor een goede afloop. Ik was van plan om veel te doen in huis maar het kwam er niet van. Veel te onrustig. Eindelijk is het bijna 12 uur en ga ik bellen. Eerst de stagiere van de dierenearts aan de telefoon. Ze weet niks. Ohh . Toen de assitente zelf. De operatie is goed verlopen. Gelukkig. Veel meer weet ze niet te vertellen. Nog steeds spannend.
We mogen Jari om 2 uur ophalen. Theo komt weer van zijn werk en we gaan. Eindelijk. We waren ruim op tijd. Eerst melden bij de assistente. Die haalt Jari alvast op in haar mandje. Ach de lieverd kijkt zo zielig. Ze heeft zelfs traantjes in haar oogjes. Ze is nog niet helemaal bij. Je ziet het witte vlies over haar oogjes zitten. Wachten op de dierenarts. Er is iemand in de spreekkamer. Daarna nog iemand die snel naar binnen gaat met 5 van die kleine hondjes en die duren toch lang. Eindelijk zijn wij. De dierenarts verontschuldigd zich omdat de andere eerst ging. Eigenlijk hadden wij gemoeten. Maar goed. Jari wordt uit de mand gehaald en de dierenarts laat ons de wond zien. Nou die is toch groot, wel zo'n 12 cm lang. Jari kruipt helemaal tegen mij aan. Zo lief. Dan mag ze weer het mandje in. Hij verteld dat het een tumor was die niet uitgezaaid is. Hij heeft alles weg kunnen halen. Ruim er uitgesneden. Geen vuile randen, het zat niet aan de ingewanden vast. Het zat tussen de huid en het buikvlies zeg maar. Het was een tumor bij de melklijsten zei hij. Vergelijkbaar met voor vrouwen een tumor in de borst. Hij heeft ons de tumor ook laten zien . Het had de vorm van een gefileerde vis. Zo had ik het ook gevoeld die vorm. Het zat aan de rechterkant van Jari.
Jari heeft gisteren veel geslapen. Ze waggelde met lopen dus hebben we haar in onze slaapkamer gezet met haar eten, drinken en de kattebak. We zijn om de beurt bij haar gebleven. Gisteravond heeft ze wat gegeten en gedronken. Vannacht goed geslapen Ze lag bovenop mijn buik toch ben ik wel in slaap gevallen. Vanmorgen ging het een stuk beter. Weer normaal lopen en volop spinnen weer. Ze heeft behoorlijke eetlust en drinkt voldoende. Ze slaapt ook nog wel veel. We gaan steeds naar haar toe. Ze heeft vanmiddag de wond helemaal schoon gelikt. Ze bijt of krabt er niet aan. We hebben wel zo'n kap meegekregen maar als het inet nodig was hoefde die niet op. We hebben die nog niet gebruikt. Nu loopt ze enden in de kamer rond. Sammy is even in de bench en slaapt.

Bedankt voor jullie meeleven.

Groetjes
José en een spinnetje van Jaripoes -^^- en een pootje van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Mary

Bericht door Mary »

Fijn dat de tegenvaller toch nog meeviel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Klinkt gelukkig goed José. Katten zijn meestal makkelijke patiënten en heel vlug weer op de been.
Succes met het verdere herstel.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

karin73

Bericht door karin73 »

Nu maar hopen dat ze snel opknapt! :boeketje:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat fijn dat Jari verder 'schoon' was :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Geen uitzaaingen :thumbsup: wat fijn. Pak van jullie hart.
Ze zal wel snel herstellen. Kriebeltjes voor Jaripoes en Sammiesmous.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn, dat het achter de rug is en het allemaal goed lijkt verder!
Wat lief, dat ze bovenop je slaapt, José, en niet wegkruipt bijv. Het zal haar goed gedaan hebben!
Ze zal vast gauw opknappen!
Afbeelding

sammydesmous

Ja gelukkig wel. Wel afwachten of het ook echt weg blijft natuurlijk. Ik ga het goed in de gaten houden. Aan de andere kant kan het ook komen. Dus alert blijven.

Groetjes
José en een spinnetje van Jaripoes -^^- en een likje van Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

karin73

Bericht door karin73 »

Hebben ze die hele melklijst moeten weghalen, de hond van een vriendin van mij had het laatst ook, verder ook zonder uitzaaiïngen, maar daar was dat wel bij nodig.

Die had ook zo'n groot lidteken, zij had een snee van zo'n 25 cm, maar het is een cane corso, dus wel iets groter dan Jari.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

sammydesmous

Ja volgens mij is de hele melklijst weggehaald. Maandagavond moeten we terug voor controle. Dan zal ik het nog eens navragen.

Alma

Bericht door Alma »

Fijn dat het zo goed is verlopen en Jari alweer wat opknapt.
Altijd erg spannend zo'n operatie maar gelukkig valt de uitslag mee :jeah:

sterkte met het opknappen van Jari

Alma

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Gelukkig dat het achter de rug is, en die vervelende onzekerheid weg is.
Gefeliciteerd met de positieve uitslag; nu alleen nog goed opknappen en Jari is weer de oude. :boeketje:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Gisteravond zijn we naar de dierenarts geweest met Jari voor controle. De wond zag er goed uit alleen zag ik nu dat de wond nog groter was dan ik eerst dacht, mischien wel 20 cm lang. De wond loopt tot in de binnenkant van de achterpoot door. De wond zat al een beetje dicht en de dierenarts verwacht dat het vrijdag helemaal dicht zal zijn. Er komt alleen af en toe wat wondvocht uit maar dat kon geen kwaad. Jari had ook geen koorts. Het was inderdaad de hele melklijst. We hoeven niet meer terug te komen tenzij Jari achteruitgaat of de wond open gaat.

Groetjes
José en een kopje van Jaripoes -^^-

sammydesmous

Ik heb wat foto's van de wandeling in Belfeld in mijn album gezet. Het verslag komt nog.

Groetjes
José en een llkje van Wiekse- Sammy de smous :dog:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn dat Jari zo goed opknapt.
Dat is toch een hele ingreep!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alma

Bericht door Alma »

heerlijk nieuws dat het goed gaat!
Geef Jari maar een extra knuffel van ons!!!

Hoeveel voer geef jij Sammy nu en hoe is het gewicht? Sammy scheelt een week of 2 met Boester??

groetjes, Alma

Gesloten